Hjärndött o fartfyllt shoot em up eller liknande sökes

Permalänk

Hjärndött o fartfyllt shoot em up eller liknande sökes

Spel som GTA eller doom 4 duger inte - det måste vara full fräs, mycket våld och kräva så lite tankeverksamhet som möjligt. Några tips?

Permalänk
Medlem

Painkiller, iaf vad jag minns av det, dock lite gammalt nu...

Permalänk
Medlem

Serious Sam

Permalänk
Medlem

Spec Ops: The Line

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Medlem

Vänta nu. Doom 4 är ju faktiskt precis full fräs, mycket våld, och kräver noll mental ansträngning. Det hela bygger på högt tempo och övervåld liksom, och Doom är inte direkt känt för sin story.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem

Call of duty kräver inte särskilt mycket tankeverksamhet Saints row, magicka är alla rätt våldsamma och flummiga spel. Annars kanske dark souls eller typ det där warhammer lef 4 dead spelet.

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem

Du har precis definierat valfritt Serious Sam-spel

Permalänk
Medlem

Bulletstorm. Ett av de roligaste spelen jag spelat (utifrån TS kriterier). Explosioner och döda fiender på så kreativa sätt som möjligt (om man känner för det).

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Nuclear Throne!

Permalänk
Medlem

Overwatch.

"Hjärndött o fartfyllt shoot em..."
"..och kräva så lite tankeverksamhet som möjligt."

Permalänk
Medlem

Soldier of Fortune

Permalänk
Medlem

Serious Sam, Doom 2, Quake 1 eller 2.

Visa signatur

Win 10: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk
Medlem

Klockrent Serious Sam. Alla utgåvor.

Kika även på nya Devil Daggers.

Eller varför inte ett moddat Quake 2 XP : http://www.moddb.com/mods/quake-2-xp/images/quake2xp-1263-scr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Painkiller, iaf vad jag minns av det, dock lite gammalt nu...

Det senaste var dock grymt köttigt, utlovas en massa action med få stunder att återfå en lugn puls.

Permalänk
Medlem

Valfritt COD.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Doom!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Overwatch.

"Hjärndött o fartfyllt shoot em..."
"..och kräva så lite tankeverksamhet som möjligt."

Huh? Ligger en del taktik bakom Overwatch - du måste ständigt hålla koll på vad motståndaren gör, vad du har för allies och försöka anpassa lineup & taktik därefter. Man KAN nog lira det hjärndött, men då blir det väl ungefär lika kul som att spela warcraft 3 och bara pumpa grunts?
Och ja - du vinner säkert någon enstaka match på det.
I övrigt får jag stämma in i Serious Sam. Dock har det ju några år på nacken.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Livsnjutare 😎

DOOM (2016) kräver faktiskt lite hjärnverksamhet då man måste vara ganska fokuserad i striderna.

Men även jag lägger upp en hand för Serious Sam.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeraton:

Spec Ops: The Line

Det är ju långt ifrån full fräs.

Varför skriver så många Doom, när TS påpekar att det icke duger?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Om inte det nya Doom fyller din "högt tämpo och blod" kvot så vet jag inte

Men som folk säger

Serius sam
Bulletstorm
Painkiller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Det är ju långt ifrån full fräs.

Varför skriver så många Doom, när TS påpekar att det icke duger?

Då tror jag inte vi spelat samma spel Spec Ops är ju nästan nonstop action hela tiden.

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk

Doom är ju så röjjigt det kan bli, om inte det duger så vet jag inte...

Permalänk
Permalänk

Doom 4, samtliga call of duty och samtliga battlefield, team fortress, dirty bomb.