Permalänk

@PHJ: Fungerar utmärkt för mig också nu, man tackar

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Slaktardej:

@burner1: Jo, på papperet är den riktigt bra. Men sanningen är att vartannat skott missar, och splash damage är inte att tänka på. Den har sina stunder men inget du borde fokusera på att grinda.

Ja väldigt synd att det är så lite splash. Är på tier 8 nu och märker att man måste fullträffa för att göra något skada.

Fullträffar verkar göras av kanske 1 av 8 skott.

Permalänk
Medlem

@Alakai: Kämpar på med samma uppdrag, är inte det enklaste att få in samma fina HE smällar på Grille som på WT.

Permalänk
Medlem

@burner1: Både 9an och 10an är bra arty.
Du är väldigt mobil, har ett 360 graders torn så du behöver inte droppa camo medans du flyttar siktet.
Samt att dem är träffsäkra.
Vem behöver splash när man kan träffa?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Krucix:

@burner1: Både 9an och 10an är bra arty.
Du är väldigt mobil, har ett 360 graders torn så du behöver inte droppa camo medans du flyttar siktet.
Samt att dem är träffsäkra.
Vem behöver splash när man kan träffa?

Ja verkar bra med roterande turret. Vore grymt att smyga upp bakom en E100 eller Maus och släppa loss hela magasinet!

Jag som inte är så duktig behöver massor av splash

Permalänk
Medlem

T92 top of the tree f om idag, där är det splash

Permalänk
Medlem

Fotboll på gång, någon som tänkt ge det ett försök? Väldigt trevliga priser: http://worldoftanks.eu/en/news/pc-browser/esport/football-cup...

EDIT: Jaha, fler nyheter. En ny(?) Tysk premium: https://www.reddit.com/r/WorldofTanks/comments/4m26mz/vk_4503...

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Jaha, då ger jag och Omar(ajhuah) upp för ikväll, eller inatt. Jagade en vinst sedan klockan 3 men efter 11 förlorade matcher i rad så blev det helt enkelt sovdags. Helt sinnessjukt att förlora så många matcher på rad, något är allvarligt fel med MM... -.-

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Kul att 9.15 var ett enda crashfest och när man äntligen kune få spela 1 hel dag utan problem så startar man spelet i dag och en så kallad "minipatch" kommer och laddas ner. trycker play och bam insta crash testar utan mods samma skit. tar bort alla inställningar och testar igen samma sak.
kollar om det finns några nya drivrutiner och det visar sig att jag redan har alla nyaste. testar och startar om datorn. samma visa avinstallerar spelet och installerar det på nytt och samma gamla skit fortfarande. Så no more CW för min del och RIP premiumdagar antagligen tills nästa patch kommer.

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem

9.15 är en riktig skit patch i den bemärkelsen att det mycket buggar vid release samt fortfarande efter mini patch.

Permalänk
Avstängd

Ingen vidare match men nytt PB i bounce

10700dmg i bounce, bra armor på Type 4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av burner1:

10700dmg i bounce, bra armor på Type 4.[/url]

Noice. Hoppas det var på uppdrag också, räcker ju en bit. Vissa kamrater säger att Typarna är nya Maus, fast lite bredare användningsområde.
Men de där crew skillsen alltså, all over the place. Men to each his own. Om du vill ha tips så kom in på TS alternativt ta en titt förbi wotlabs.

Även;
http://wotreplays.com/site/2741264#swamp-thelittlegirl-jagdpa...
TD-15 på draw.
Streamade, men hade inte igång recording

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Gawdammit, jag missar credit-bonusarna man får genom fotbollen, för att inte tala om freexp. Semester suger helt plötsligt.
Men man missar de mesta 40%iga 92orna och har lagom med tid att skaffa en billig E5a. Så semester är väl ok ändå.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alakai:

Noice. Hoppas det var på uppdrag också, räcker ju en bit. Vissa kamrater säger att Typarna är nya Maus, fast lite bredare användningsområde.
Men de där crew skillsen alltså, all over the place. Men to each his own. Om du vill ha tips så kom in på TS alternativt ta en titt förbi wotlabs.

Även;
http://wotreplays.com/site/2741264#swamp-thelittlegirl-jagdpa...
TD-15 på draw.
Streamade, men hade inte igång recording

Ska kolla in wotlabs

Bra match du fick med Jagd!

Permalänk
Medlem

Någon som vet vart man lägger sitt custom sjätte sinnet-ljud? Jag har gjort en egen .bnk-fil, men får inte in den i spelet.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd

Någon som vet hur man får bort det störande nya ljudet när något på tanken gått sönder?

Han man otur så går tanken sönder och man får höra detta beep ljud i 10 min.

Permalänk
Medlem

Jämförelse patch 8.10ish och 9.15

Postar lite grejs här som vi kan pillosofera över.

Patch 8.10ish

och 9.15

Nu täcker inte vb in alla spelare, men man ser fortfarande en hint om en trend där inkomsterna har snörts åt, möjligtvis pga ökat användande av guld (åtminstone bland de som laddar upp till vb), möjligtvis pga mer extrema tanks som mer sällan överlever. Vi ser även att genomsnittliga skadan har sänkts något, vilket kan bero på att fler från de lägre presterande laddar upp till vb, men kan även bero på att vi kan ha fått in fler låg-HP tanks (åtminstone bland de som laddar upp på vb).

Tankar på det?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Fortsätter då redigeringsmöjligheter försvann iom tid.

Olika inkomster per tier för ickepremiumtanks i patch 8.10ish:
http://i.imgur.com/KN359ic.png

Samma siffror, fast för patch 9.15:
http://i.imgur.com/KDYyEpG.png
http://i.imgur.com/Pwtmdgb.png
http://i.imgur.com/Hgiloao.png

Notera:
Jag borde såklart håll't reda på antal och fördelning av spelare som skickar in sin data till vb, då och nu. Pga att detta inte gjorts så kan man endast spekulera i hur mycket det har med själva datan att göra och om resterande om något beror på WGs affärsstrategier eller spelarna själva.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

De som klagar över spotting och RNG kan nog bli ännu mer besvikna med tanke på det nya konceptet som WG funderar på. Dvs. göra spelet till mer close range brawling genom att nerfa accuracy, samt öka pen drop enormt över 50m och nerfa view range på alla tanks utom scouts.

Om några spelare klagar på "RNG" nu så är det inte ens i närheten av vad som visas på WGs sandbox server. Personligen tycker jag detta nya koncept är bra, spelare ska uppmuntras till att gå in närmare istället för att campa långt bak och klicka på spottade tanks. Jag personligen tycker om close range fightning och brawling, man kan göra så mycket mer än att försöka skita på små pixlar på långa avstånd. Spelet kommer bli mer som innan, där HTs pushar in och där MTs flankar på close till medium range. Lyckligtvis kommer även prem ammo nerfas vilket är bra. Det blir bra om MTs åter igen inte bli main damage dealers, och förhoppnignsvis kommer detta koncept få tier 9 och 10 MTs att bli mer som på tier 8, dvs. en begränsad roll som inte står över HTs.

Överlag så kommer de flesta tanksen få nerfad mobilitet, view range samt gun stats vilket kommer uppmuntra till korret positionering, aiming och uppmuntra till att komma närmare fienden och supporta allierade. Just nu är spelet "sönder", skillnaden är för stor mellan dem som pushar in och de som kampar där bak och armor räknas knappast så alla skjuter prem ammo. Genom att göra skillnaden mindre mellan prem ammo och vanlig ammo så kanske spelare motiveras att skjuta mindre prem ammo vilket gör armor viktigare.

Det är enligt mig dags att ta bort alla genvägar i wot, det är dags att straffa dåliga spelare mer (så som innan 8.6). Det är dags att de som spelar sin tank fel ska straffas mycket mer. En is3 eller is6 ska t.ex. inte kunna snapshotta eller aima snabbt och penna på medium range, utan aim time och accuracy måste betyda något igen. Det verkar som MTs fått lite lägre pen, men bättre aim time och reload time, vilket uppmuntrar till flanking/brawling istället för att heat snipa fienden och ta lite risk. Något annat som är positivt är ju också att dpm på de flesta HTs och TDs har minskat, dvs mindre damage per skott, vilket uppmuntrar till att vara mer aktiv snarare än att fega.

Permalänk
Medlem

Att inkomsterna skulle ändras beror ju på många faktorer. Folk använder ju mer guld ammo och då kommer ju inkomsterna minskas per tank så klart. Olika tanks har också ombalanserats så att det som fungerade innan, inte längre gör det. Men om alla tanks balanseras på rätt sätt så ska inte inkomsterna ändras vesäntligt om man spelar sin tank "rätt".

Permalänk
Medlem

Men shit.

Knappt värt att spela längre, man hamnar ta mig fan konstant i lag som inte kan ett jävla skit. Det spelar inte ens roll vilken tier man spelar, varenda jävel är ju halvt hjärndöd.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Men shit.

Knappt värt att spela längre, man hamnar ta mig fan konstant i lag som inte kan ett jävla skit. Det spelar inte ens roll vilken tier man spelar, varenda jävel är ju halvt hjärndöd.

Spelet uppmuntrar inte till intelligent spelande, utan uppmuntrar till idioti. Tyvärr så måste spelet vara på detta viset för att majoriteten av spelare ska spendera pengar. WGs mål är ju att även dåliga spelare ska få ha kul, där av rng, guld ammo samt obalanserade tanks. Hoppas att tank balance 2.0 kommer fixa detta dvs. straffa dåliga spelare MER och få bra spelare att skina och göra mer skillnad i laget. Just nu är spelet kasst, för många obalanserade tanks samt guld ammo, vilket gör armor kasst. Ett exempel var igår, en hull down wz111 pennade min kve varje gång med guld ammo. I normala fall skulle han ej lyckas pga. 175mm pen, och jag skulle ha ett massivt övertag till att brawla ut honom samt tier 6 tanksen bakom. Men icke, kiosk...mon kunde bara stå där hull down och penna skott efter skott med 250mm heat. I normala fall skulle wz111 inte inta den positionen eftersom han mötte en tank med bättre armor (kv4). Om jag hade en tank med 175mm pen skulle jag inte under några omständigheter vilja möta en kv4 som jag inte kan penna frammifrån i en korridor. Gör om gör rätt skulle det vara, men i wot är det gör om, ladda guld...

Permalänk
Medlem

2x exp för varje win den här helgen

GRIND BOYZ!!!!!1

(hehe, och 50% på equipment och consumables..)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bröt ihop lite igår och konverterade guld till de ca 35 000 exp som fattades på tier 9 tjeck-mediumens top gun, äntligen är plågan över! Fy bubblan vilken seg grind det har varit, och jag har inget jäkla tålamod längre så min win rate är helt bedrövlig i typ hela trädet.. 😆 Nåja, nu ska det i alla fall pew-pewas så det står härliga till 👻

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tål ta mig fan inte polacker. Varken IRL eller in game. Det måste stå en förbannat stor stuga någonstans i Polen, för hela befolkningen är ju för fan född i farstun!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Tjoho, söker clan med åtminstone 1500+ i WN8 och spelar några matcher i veckan minst!
Nick: dotque
25år
16k games, ca 100 skirmishes och ett tiotal ranked
1660WN8, recent 2200

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Tjoho, söker clan med åtminstone 1500+ i WN8 och spelar några matcher i veckan minst!
Nick: dotque
25år
16k games, ca 100 skirmishes och ett tiotal ranked
1660WN8, recent 2200

Du kanske redan är inne, jag kollade inte, men annars är det bara att skicka en ansökan.

http://eu.wargaming.net/clans/500073322/

Permalänk
Avstängd

Tänkte skaffa några nya TDs

Vad tycker ni jag skall satsa på, Foch 155 eller E3?

Permalänk
Medlem

Hehe, antagligen två av de värre grindsen för TD:s. Har iofs ingen personlig erfarenhet av det franska td-trädet, men av andra har det låtit ganska hemskt. Och för E3:an, tja, jag har suttit fast på T28:an i en evighet (såååå långsam), och så vet man att T95:an väntar..

men öh lyssna inte på mig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PHJ:

Hehe, antagligen två av de värre grindsen för TD:s. Har iofs ingen personlig erfarenhet av det franska td-trädet, men av andra har det låtit ganska hemskt. Och för E3:an, tja, jag har suttit fast på T28:an i en evighet (såååå långsam), och så vet man att T95:an väntar..

men öh lyssna inte på mig

Skickades från m.sweclockers.com

Ja T95 verkar fin med sin armor i fronten

Du har i alla fall E3 inom räckhåll.