Vågar man köpa ett 1070 i Usa?

Permalänk
Medlem

Klart du kan köra på det, om du kör med en tillverkare som EVGA som (vad jag förstådd det som) verkar ha världsomfattande garantier på sina kort.
Jag tycker dock inte oavsett att det är värt det om det enbart gäller några 100-lappar för enkelhetens skull. För ett par år sen när $ stod betydligt lägre i värde kunde man göra riktiga fynd på sina resor till staterna, kläder, elektronik etc etc. I princip allt var billigare,
Men nu har $ stigit rätt så mycket de senaste åren tyvärr, både på gott och ont.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Tänk dock på att du enbart får ta med dig varor utan att betala tullavgift till ett värde av max 4300:-. Du kan ju iofs smuggla in dessa om du vill, eller kanske hävda att de var en gåva. Vågar inte svara på hur lätt det skulle vara och hur stor risken är att du åker fast.

Dock, om TS väljer att öppna förpackningen på plats i USA så behöver han inte betala tull. DVS varan kommer klassas som vilket bagage som helst.

Kan vara bra att känna till att den möjligheten finns

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

Dock, om TS väljer att öppna förpackningen på plats i USA så behöver han inte betala tull. DVS varan kommer klassas som vilket bagage som helst.

Kan vara bra att känna till att den möjligheten finns

Jo nu när du säger det så gjorde en polare det med 2 kameror han hade köpt, inte en chans att dom vet var han har köpt dom, bara säga att han köpte dom i Sverige.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Om du gör som man ska i Las Vegas så kommer du att ha råd att köpa flera stycken hemma i Sverige sen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Dock, om TS väljer att öppna förpackningen på plats i USA så behöver han inte betala tull. DVS varan kommer klassas som vilket bagage som helst.

Kan vara bra att känna till att den möjligheten finns

Jaha, det hade jag ingen aning om! Haha, smutt! Dåså, bara för TS att öppna skiten och sedan lägga den i handbagaget i värsta fall Bra att veta, det ska jag defenetivt tänka på när jag åker till USA

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Har du sett hur dom slänger sakerna ibland? Man blir ju orolig för mindre.

ja men man brukar ja med sig kläder så vad man kan göra är att vira kläderna runt kartongen.. men det jag undrar är om man kommer undan tullen sådär..eller?

Permalänk
Medlem

Eventuellt kan du ta korten och deras ESD påsar och skummet som skyddar dessa och lägga de i väskan som du checkar in. Tror inte de kommer bli några skador på dom om du har mycket kläder och lägger di mitten av väskan. Dock kommer de ta några kilos från vikten.

Permalänk
Skrivet av criscros:

ja men man brukar ja med sig kläder så vad man kan göra är att vira kläderna runt kartongen.. men det jag undrar är om man kommer undan tullen sådär..eller?

Ja dom orkar knappast kolla varje väska. jag har beställt lite saker från Kina och aldrig betalat tull.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Varför?Du får nog tulla en del och på den låga köpesumman så blir det dyrare i längden och att din garanti ryker:(

Har du läst resterande kommentarer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Då kommer följdfrågan, va fan finns det i Oregon som är nåt att se ?
Las Vegas är ju lite av en av de städer man typ måste resa till en gång i livet känns det som

Inte alltid man kan välja vad man ska se, jobbade. Polaren köpte en 27" iMac 10k billigare än i Sverige.
5 rullar silvertejp så gick inte kartongen att känna igen.

Varit i staterna 2 ggr denna månad, synd bara att ingen nytt släppts ännu. Nästa resa blir i Augusti och då måste det handlas

Slutligen. Bekymmersamt liv dom har uppe i nordvästra hörnet. Bor man i Washington state så har man ingen inkomstskatt sedan tar man bilen över floden till Oregon och handlar momsfritt.

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem

Finns guldklimpar lite varstans med andra ord

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Jo nu när du säger det så gjorde en polare det med 2 kameror han hade köpt, inte en chans att dom vet var han har köpt dom, bara säga att han köpte dom i Sverige.

Nu säger jag inte att det är så men kanske är det mer trovärdig att man åker på semester med en kamera i väskan än ett grafikkort?

Permalänk

Klart du vågar, man ska inte vara feg

Visa signatur

grrrr...

...mjau