Okända, intressanta spel.

Permalänk
Medlem

Arghhh! Varför påminner alla mig om Crusader spelen?!?! jag har verkligen letat efter dem spelen sedan jag gick i 4-5 klass (går i 2:an nu)! Och har inte hittat dem än...

Visa signatur

Love is a perky little elf dancing a merry little jig and then, suddenly, he turns on you with a miniature machine gun. -Matt Groening

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Christoffer
Ja *snyft*

det var verkligen bättre förr. Varför görs inte så bra spel längre?

Håller med. Ett nytt TTD skulle rensa banan med DOOM III

Visa signatur

What is this? A centre for ants? How are we suppose to learn children how to read if they can't even fit in the building?

Permalänk
Avstängd

Jagged Alliance 1&2

Permalänk

Singleplayerspelen Sea Dogs och Undying är båda värda lite uppmärksamhet.

Visa signatur

Intel i9 13900K || MSI PRO Z790-P || Kingston Fury Beast 64Gb DDR5 5600Mhz || MSI GeForce RTX 4090 GAMING X TRIO || be quiet! Silent Loop 2 360mm AIO ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jagdgruppe_nord
Singleplayerspelen Sea Dogs och Undying är båda värda lite uppmärksamhet.

Håller verkligen med om Sea Dogs, Undying har jag dock inte spelat så det kan jag inte säga nått om.
Men snart kommer ju Sea Dogs II med en hel rad förbättringar

Visa signatur

Nemo me impune lacessit

Permalänk
Medlem

Officiellt är Sea Dogs 2 nerlagt. Inofficiellt är det omdöpt till Pirates of the Carribean. Jag skulle tro på det sistnämnda då screnshots från spelen är identiska.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk

Någon som kommer ihåg Big Red Racing? Det var körglädje!

Permalänk
Medlem

Inget spel i dag kan slå Half-Life, det va tider det. Man satt med ett par kompisar och lirade.. plötsligt hoppar något fram ur mörkret och alla flyger upp i taket av rädsla.. det va ett spel det.. var är alla BRA spel nuförtiden då?. alla är likadana som: mr_cypher sa.

homeworld 2 släpps i höst.. bäst att sova över somamren och vakna då..

Rekomenderar: homeworld - Anorlunda strategispel med en gripande story (cataclysm är också bra)

N.O.L.F

Visa signatur

Med sunt förnuft.

Permalänk
Medlem

Det är synd att det bara är vi "nördar" som är lite missanpassande som tycker såhär, vad spelar det för roll för ett stort företag om 100-200 personer i sverige inte tycker om spelen de släpper?

då alla "normala" i resten av världen tycker att allt som räknas är grafik köper deras spel?

något som är nästan lika illa är när de näst intill kopierar ett spel som blev en succé och släpper det som ett annat spel.

Många kanske har hört talas om "Gilbert Goodmate" (gjort av ett företag i östersund) jag fick möjligheten att spela det innan det släpptes

och OJ vad besviken jag blev, känslan och problemlösningen var av EXAKT samma karaktär som i Monkey Island spelen, de andra som var med undrade hur jag klarade allt så pass snabbt jämnfört med andra som spelade.

men hur svårt var det när man har spelat spelet en gång redan (kändes som det iaf) fast med ett LITE annat utseende

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 2600X Kylning: Noctua NH-D15 Moderkort: ROG Strix B-450-F GPU: MSI GTX 1070 Armor OC Minne: 32 GB Corsair Vengeance PRO PSU: EVGA Supernova 650 G2 Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk

Jag tror inte jag kan nämna ett enda riktigt bra spel som har släppts det senaste året.

Visa signatur

Im your mother Luke...

Permalänk
Medlem

Splinter Cell är väl skoj?
eller spelar ni genom nya spel för att de e snyggt eller?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Natural Selection tycker iallafall jag var riktigt lyckat.
Battlefield 1942 likaså, mycket bättre än Codename Eagle.
Och nu börjar moddarna komma på löpande band. Galactic Conquest, Desert Combat, Eve of Destruction, Wasteland 2042, Forgotten Hope, Battle of Britain, GI Joe.
Sedan har jag sett ett officiellt uttalande att en modd är på gång med ungefär samma koncept som Natural Selection. Alltså en commander som styr och ger order och att man måste köpa fordon etc.

Sedan kan jag rekommendera Frontier: Elite II och Frontier: The First Encounters, riktigt bra spel som hållit mig mer sysselsatt än något annat spel.

The Longest Journey är också riktigt bra, synd att mitt ex. har kommit på villovägar. Hatar folk som inte lämnar igen det dom lånar.

Visa signatur

Yarr?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av varland
Arghhh! Varför påminner alla mig om Crusader spelen?!?! jag har verkligen letat efter dem spelen sedan jag gick i 4-5 klass (går i 2:an nu)! Och har inte hittat dem än...

Det kvittar.. Jag har nu suttit i minst 3 timmar med att få igång 2an No Remorse men untan någon lycka.. VDMSound hmmm

Och jag är heller i sugen på att installera WIn95 eller rent av enbart dos på en partition bara för att spela det.

Synd för jag var så himmla sugen på att köra igenom det ännu en gång..

Permalänk

Jag säger bara Mafia, ni som säger att det inte görs bra spel idag utan story måste missat detta underbara spel. Kunde inte slita mig från denna fantastiska värld. Kan inte säga att jag gilla spelet pga att det var så snyggt utan storyn i sig hade blivit nominerad till alla oscar statyeter som finns.

Permalänk
Avstängd

Final fantasy är ju bra, fast gillade inte riktigt ffx, och ffx-2 verkar ännu skummare... Legenden Final Fantasy håller kanske på att dö den med? (drömmer tillbaka till FF6, FF7, FF8 )

Visa signatur

Problem som har en lösning behöver man inte oroa sig över, problem som inte har någon lösning är det ingen idé att man oroar sig över. ^_^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xyz3po_856
Jag säger bara Mafia, ni som säger att det inte görs bra spel idag utan story måste missat detta underbara spel. Kunde inte slita mig från denna fantastiska värld. Kan inte säga att jag gilla spelet pga att det var så snyggt utan storyn i sig hade blivit nominerad till alla oscar statyeter som finns.

Ber så hemskt mycket om ursäkt

Jag har spelat och klarat Mafia och det är helt klart ett av de bättre spelen jag NÅGONSIN spelat, men jag skrev iaf att de flesta spelen idag har en mer eller mindre värdelös story, Mafia är undantaget .

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 2600X Kylning: Noctua NH-D15 Moderkort: ROG Strix B-450-F GPU: MSI GTX 1070 Armor OC Minne: 32 GB Corsair Vengeance PRO PSU: EVGA Supernova 650 G2 Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Det var mer känsla i spelen förr, eller så tyckte man det var roligare för att man var yngre. Men om du inte körde snes på den tiden så låna en konsoll av nån kompis. Finns så jäkla många kul spel på snes, kan sitta dag ut och dag in med snesspel

Har inte kört nått kul spel på senaste tiden, GTA 3 har man väl haft ganska kul med, men det är också det enda. Alla tjötar tex om att Splinter Cell är så jäkla kul.. körde typ en halvtimme sen klarade jag inte mer. Men kanske beror på att jag tröttnat på "snygga" spel..

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk

Spela lite Dune 2. Det är najs som fan

Permalänk
Medlem

Gubbar, om ni diggar story o Rpg, skaffa en ps2, modchip o importera alla dessa sköna Japanska Rpg spel. ahh Breath of fire, FF spelen och framför allt Saiken Densetu till Snes... Åfan ryser av känsla redan... Sitter just nu o har fixat ett ex av Breath of fire till pc...

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redemp
Det kvittar.. Jag har nu suttit i minst 3 timmar med att få igång 2an No Remorse men untan någon lycka.. VDMSound hmmm

Och jag är heller i sugen på att installera WIn95 eller rent av enbart dos på en partition bara för att spela det.

Synd för jag var så himmla sugen på att köra igenom det ännu en gång..

Jag fick inte igång ljudet i win95. Det spelet verkar inte gilla annat än ren dos-miljö, men uj vad roligt det är. Har båda spelen, men har inte kunnat spela dem på säkert sju-åtta år.

Permalänk
Medlem

Freespace 1 & 2, har väntat länge och tydligen förgäves på en 3a, det var/är rediga spel det. Känsla och närvaro.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem

Freelancer är bra tycker jag

Permalänk
Medlem

"Number one game of all time: X-COM - UFO Defense" (UFO: Enemy Unknown i Europa) - ett flertal datortidningar
Fastnar man inte för det så får man nästan söka läkarvård.

Visa signatur

Schemer: "Buddha is small, clean, and serious."
Lispnik: "Buddha is big, has hairy armpits, and laughs."

Permalänk
Medlem

En ide om man vill spela gamla spel e att typ köpa en p1:a från nån skrot eller något och installera alla gamla godingar som warcraft 1, command and conquer (ettan förstås) Crusader, little big adventure 1&2 (iofs 2:an går bra att spela på nya datorer), alla klur spel i stil med full throttle, beneath a steel skye, day of the tentacle, The dig mm, sen har vi ju doom 1&2, duke nukem, hexen, blood, ååå den gamla goda tiden med 486:orna svishar förbi, de var verkligen tider de, då man kunde få medelanden som "fatal error" "not enough ram" mm. Jag ryser...

Visa signatur

U will know my name is the Lord...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Schemer: "Buddha is small, clean, and serious."
Lispnik: "Buddha is big, has hairy armpits, and laughs."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Spela lite Dune 2. Det är najs som fan

Dune 2 ger jag inte mycket för. Då finns det bättre nyare RTS.
Första Dune-spelet var däremot riktigt roligt. Synd att det var så lätt bara.

Visa signatur

Yarr?

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Okända, intressanta spel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Jag har fått ett problem. Det känns som om jag har sett det mesta inom spelbranchen.
Jag har varvat Baldurs Gate, Fallout, Battlefield, Alla Command & Conquer, Quake 1 & 2 Halflife osv. Mitt problem är att det känns som om allt är precis samma koncept. Blood Rayne verkar i och för sig någorlunda intressant, men det släpps tydligen aldrig. Var är dagens Monkey Island 1, Magic Carpet, Syndicate System Shock osv?

Mycket intressant inlägg Haffe! JAg känner att jag har samma "problem" som du har. JAg saknar de klassiska spelen! En teori jag har som inte är vidare avancerad är att marknaden är så enormt mättad på spel nu. Alla koncept har använts, och folk är mer kräsna. Sen laddar folk hem en nedrans massa och är mer kräsna i den meningen att de dumpar spelet snabbt som fan om de börjar hita fel på det.
Ngn som håller med mig?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Jag tror det är att de flesta bedömmer ett spel genom att se skärmdumpar på det innan det släpps. Är inte spelet tillräckligt snyggt så är det få som är intresserade.
Därför satsar de flesta uttvecklare primärt på att få fram ett spel som är snyggare än alla tidigare spel och det läggs det ner mest utvecklingstid på utseendet i spelet tyvärr.
Ju snyggare spelet är ju mer hype kring det och ju större besvikelse blir det sen när det inte når upp till förväntningarna.

Sen att de flesta spel utvecklas av unga oerfarna utvecklare gör att de har svårt att få till en bra balans i spelet och prioritera rätt saker.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Okända, intressanta spel.

Jo, fast jag tror mer att det är så att det är är svårare att få ett udda spel utgivet. Viserligen lyckades lionhead games att få sitt Black & White utgivet fast den gruppen hade redan ett antal succéer bakom sig. Fast helt omöjligt är det väl inte, jag väntar själv på republic som verkar kunna bli ett höjdarspel. Att det är en sådan likriktning beror nog också på att vissa typer av spel är lättare att utveckla än andra. Exempelvis finns det hur många kloner som helst av Command & Conquer och Quake, alla vet vad sådana spel ska innehålla. Däremot finns det inga kloner av Gta och Syndicate o.s.v. trots detta verkar det som om företagen som har gjort de originella spelen ska mjölka dessa så mycket som möjligt genom att ge ut uppföljare på uppföljare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Mycket intressant inlägg Haffe! JAg känner att jag har samma "problem" som du har. Jag saknar de klassiska spelen! En teori jag har som inte är vidare avancerad är att marknaden är så enormt mättad på spel nu. Alla koncept har använts, och folk är mer kräsna. Sen laddar folk hem en nedrans massa och är mer kräsna i den meningen att de dumpar spelet snabbt som fan om de börjar hita fel på det.
Ngn som håller med mig?

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Christoffer
Lira Transport Tycoon. Det är det bästa ta mig fan!

??:p
Giant Industry 2 slår transport tycoon med km,
för här ska man inte bara transportera varor här PRODUCERAR du dem också.
det är så himla roligt!