Permalänk
Medlem

Portabel högtalare 2

En liten och nätt bärbar högtalare i neutral design. Byggd under 2012-2013.

Spec:
MDF Chassi
2x 3.5" Vifa Fullrange högtalarelement
Apt-x bluetooth 4.0 mottagare
3.5mm ingång
2x15w T-amp
6800mha lithium batteri
Batteri-/voltmätare
Speltid ca 10h utan bluetooth
Storlek 250x110x90mm
Vikt 1.7kg

Fransdesign facebook
www.fransjohansson.se

Kika gärna förbi Clarion Sign Stockholm i helgen, jag ställer ut i entrén!

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Snyggt! Har du några bilder under bygget?

Visa signatur

Intel i5 4670k , Asus ROG maximus Gene VII , Sapphire R9 290 Tri-x, Samsung 840 evo 128gb

Permalänk
Medlem

Nice vad är netto volymen samt materialtjockleken? ^^

Permalänk
Livsnjutare 😎

Snyggt!
Vad är det för AptX mottagare ?

Jag är själv på jakt efter en sådan i ett litet, smidigare format... om denna är det vill säga.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av djnaden:

Snyggt! Har du några bilder under bygget?

Jag hade tänkt låta det vara ett galleri utan byggbilder!

Skrivet av Maaxxen:

Nice vad är netto volymen samt materialtjockleken? ^^

Volymen är på en knapp liter och lådans tjocklek är 12mm.

Skrivet av andreas_dock:

Snyggt!
Vad är det för AptX mottagare ?

Jag är själv på jakt efter en sådan i ett litet, smidigare format... om denna är det vill säga.

http://store3.sure-electronics.com/aa-ab41136-1699

Tack för kommentarerna!

Permalänk
Medlem

@Frans: Snygga har du gjutit plasten själv eller kolfiber? Största frågan är vad för element är de exakt och gjorda av tål väder så kevlar eller liknande då? Förutom kul projekt inför sommaren vad för delningsfilter använde du?
Billigast möjligast i mellanklassen kunde gjorts midrange med bas på sidan och slutsteg bak fortfarande billigt så ska själv göra sönder ett par plus center till 9+ atom sorround till fylligare sidokanaler, blir säkert billigare köpa vettiga 3-vägs högtalare.

Visa signatur

CPU: Amd Ryzen 2600x 4Ghz. Kylare: Noctua DH-15. RAM: 16GB 3200mhz. GPU: Palit GTX 1060 6GB MB: Asus Rog Strix X470-F Gaming Chassi: Obsidian 550D. Lagring: Samsung ssd840/850 Pro 256GB/500GB ~24TB HDD. PSU: Cooler Master V850 Gold 850Watt.

Permalänk
Medlem

Blir en 5:a om det kommer upp lite mer bilder på själva byggprocessen. Solklar 4:a så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ponx:

@Frans: Snygga har du gjutit plasten själv eller kolfiber? Största frågan är vad för element är de exakt och gjorda av tål väder så kevlar eller liknande då? Förutom kul projekt inför sommaren vad för delningsfilter använde du?
Billigast möjligast i mellanklassen kunde gjorts midrange med bas på sidan och slutsteg bak fortfarande billigt så ska själv göra sönder ett par plus center till 9+ atom sorround till fylligare sidokanaler, blir säkert billigare köpa vettiga 3-vägs högtalare.

Den är gjord i mdf skiva på traditionellt vis. Jag skulle gissa på att elementen är i gummi och kevlar, så länge det inte är koner i papp så klarar de sig bra för utomhusbruk. Jag använder inga delningsfilter, det funkar för fullrange.

Mvh

Permalänk

Snyggt, men kan det verkligen bli riktigt bra utan dedikerat diskantelement ?

Jag lyssnar mycket på Jazz och Ambient/Lounge och om inte de högre registren är distinkta och välljudande så blir jag frustrerad. Gärna en uttalad klar diskant framför helt naturellt ljud.

Visa signatur

Core i7 2600@4Ghz - 16GB Corsair Vengenace@1600Mhz - 90GB Corsair Force3 SSD - WD 1TB HDD - EVGA GTX970@1501Mhz - Corsair TX650 PSU - AcerXB270HU 144Hz/GSYNC/1440p - Biltema högtalare med subwoofer. MSI P67A G45 MB *-*-* 11000 poäng Firestrike, 3050 poäng Unigine Heaven, default 2560x1440 *-*-* Windows 7 64. Byggd 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av Underklockaren:

Snyggt, men kan det verkligen bli riktigt bra utan dedikerat diskantelement ?

Jag lyssnar mycket på Jazz och Ambient/Lounge och om inte de högre registren är distinkta och välljudande så blir jag frustrerad. Gärna en uttalad klar diskant framför helt naturellt ljud.

Just dessa element har inget superupplöst övre register direkt. Men det finns fullrange som presterar bättre, så det går. Speciellt finns det lite mindre fullrange element ca 3" låter riktigt bra.