ASUS P4SDX finns det något annat än Deluxe??

Permalänk
Medlem

ASUS P4SDX finns det något annat än Deluxe??

Bara undrar om moderkortet ASUS P4SDX, finns i två versioner?
På vissa testsidor så snackas det om en Deluxe version, och på vissa sajter så står det utan "Deluxe" benämningen, på ASUS hemsida hittar jag bara en version, vad gäller? och isåfal lvad är skillnaden? På ASUS sida står inget om firewire 1394, men i många tester så följer det med firewireportar.. .jag är djupt konfunderad, vill ju ha firewire, finns det vbarta i deluxeverren, och isf, var hittar jag ett "deluxe"?? tacksam för svar....

Permalänk
Medlem

Jepp kortet finns i två versioner varav den ena heter Deluxe som du nämner.
Vet att med deluxe får du Sata och annat lull lull men smakar det så kostar det också.
Standard versionen ligger på runt 1800-1900:-.
Så ska du ha deluxe, lägg på några hundralappar...

nikko....

Visa signatur

Good prices on Blow Jobs !!!!!

Permalänk
Medlem

Hittar ju inget alls om det hos någon svensk handlare och inte ens på Google med Svensk sökning... *suck* känns som man bor i ett U-land...

Permalänk
Medlem

Det beror på att det inte har landat i sverige än;)

Ps såg att Angel pc har det för under 1000- lappen stämmer det priset så hade jag inte tvekat

nikko...

Visa signatur

Good prices on Blow Jobs !!!!!

Permalänk
Medlem

Hehe själv är bäste dräng, den som söker han finner, hittade detta på hardwarezone

"Based on the SiS 963 south bridge, the P4SDX Deluxe comes with support for FireWire (IEEE-1394). You'll find two on-board headers located just near the south bridge. Using a Realtek RTL8801B physical layer chip, the built-in FireWire MAC will support two 1394 ports. However, if you purchased the lower cost non-deluxe version of the P4SDX, the two ports are missing. In addition, the south bridge will be downgraded to the SiS 963L that does not come with any built-in FireWire MAC"