Permalänk
Medlem

Ny hastighet ADSL

Hej.
Jag bor på landet och har 3.5km till telestationen.
Idag har jag bredbandsbolaget och får ut 8 mbit.
Kollade med alla leverantörer när jag flyttade hit om det gick att få snabbare, men detta var det snabbaste jag kunde få.
Nu var jar jag in på telias hemsida och kunde få upp till 30 mbit stod det. Ringde och frågade och dom sa att dom hade uppgraderat stationen och teoretisk skulle jag få ut ca 24 mbit. Nu till min fråga. Tror ni jag har en chans att komma upp i den hastigheten? Om inte isf vilken hastighet?

Tacksam för svar.

Permalänk

Beror helt på avståndet samt på kvaliteten på linjerna mellan stationen och ditt uttag. Jag har liknande lösning och får ut ca 17-18 som bäst.

Permalänk
Medlem

Som ovanstående, allt beror på dina osmtändigheter. 3.5 km är en bra bit.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Jag har själv 3992 m till telestationen och får bara ut runt 10 mbit/s, en granne som bor 150 m ifrån mig och närmare stationen har i optimala förhållanden kunna mäta upp mellan 11-14 mbit/s. Detta med Telia som leverantör.

Som de andra säger, det hänger helt på kvalitén på kablarna, väderförhållanden osv...

du kan räkna med ett litet lyft på hastigheten, men räkna inte med den fulla hastigheten.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 | Moderkort: Asus Maximus V Gene | CPU: i5-3570k @ 4,3GHz | GPU: Gigabyte RX580 Gaming 8Gb | PSU: NZXT Hale90 750W | Minne: 16GB Corsair Vengeance LP @ 1600MHz | CPU Kylning: Noctua NH-D14 | SSD: 120GB Sandisk Extreme | Monitor: ASUS VE248H | Mus: Logitech G502 | Tangentbord: Logitech G105 | Headset: Logitech G230 | Musmatta: Razer Goliathus Speed Cosmic

Permalänk
Medlem

@n3p0z: Varför inte pröva i ställe för att spekulera?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Telia har tagit bort bindningstider, så du kan byta till 30mbit en månad och se hur det funkar, och sen byta tillbaka.

Permalänk
Medlem

Okej. Jag får testa. Är så trött på 8 mbit. Så allt över det är ju i alla fall ett lyft. Tack för alla svar. Ville bara se om det fanns någon i samma situation som mig

Skickades från m.sweclockers.com