Returnera dyr datorskärm till Amazon (UK)

Permalänk
Medlem

Returnera dyr datorskärm till Amazon (UK)

Hej! Tänkte eventuellt beställa en LG 34UC98 datorskärm ifrån Amazon och efter att ha pratat med deras kundtjänst nu verkar det som att jag får tillbaka pengarna för returfrakten om jag ångrar mitt köp, men inte innan jag har skickat dem fraktsedeln/kvittot. Men jag undrar då hur mycket skulle de kosta att returnera skärmen? Ifall det är för dyrt kanske jag inte har råd att skicka tillbaka den även om jag får tillbaka pengarna senare.

Hur mycket tror ni det kostar? Skärmen väger ungefär 11kg med paketet.

Här är skärmen: https://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B01BFH1AIM/ref=mp_s_a_1_1?qi...

Är det någon annan här som har haft upplevelser med att returnera lite större, dyrare grejer till Amazon UK? Skulle gärna vilja veta hur det gick och om det uppkom några som helst problem

Visa signatur

CPU: i7-6700K | GPU: GTX 1050Ti | RAM: 16GB 2666Mhz DDR4 | HDD: 2TB | SSD Samsung 850 EVO 120GB | ASUS Maximus VIII Hero | PSU: EVGA SuperNOVA 850W G2 | Tangentbord: Varmilo VA69M V3 | Mus: Zowie FK12 | Mikrofon: Blue Yeti Blackout | Hörlurar: Astro A40 | DAC/Amp: FiiO E10K, Astro MixAmp Pro TR | Skärm: BenQ XL2720Z | TV: Samsung 65" LED 4K TV | ASUS VG248QE

Permalänk
Medlem

Har du inte råd med returfrakten tror jag att du rent ekonomiskt inte är redo för en sådan skärm.

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Medlem

Postnord runt fantastiska 1200kr.

Är inte Dell UltraSharp U3415W ett alternativ?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2927100

Permalänk
Medlem

@Vizuka:
Som ovan sa, har du inte råd med returfrakten som max kommer gå på 1k så bör du fundera på om du har råd med skärmen... eller om du ska spara någon månad

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av erssn:

Har du inte råd med returfrakten tror jag att du rent ekonomiskt inte är redo för en sådan skärm.

Är inte vuxen så har inte riktigt en egen ekonomi att ta hand om, dock så all min inkomst kan jag spendera på vad jag vill, har sparat upp ett tag nu för att skaffa denna skärm och kommer att köpa den hur som helst. Är bara några tusen dyrare att köpa den ifrån Sverige (runt 11500kr här i Sverige och 9000kr ifrån Amazon).

Har antagligen råd med returfrakten, men ville klargöra exakt hur mycket det kostade, när jag kollar runt hittar jag allt ifrån 2000kr och 10,000kr, är därför jag frågar. Tycker 10,000kr låter absurt för returfrakt.

Sedan frågade jag inte om hur jag ska spendera mina pengar men jag är tacksam för ditt råd iallafall!

Hoppas någon annan kan svara på min fråga istället dock

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i7-6700K | GPU: GTX 1050Ti | RAM: 16GB 2666Mhz DDR4 | HDD: 2TB | SSD Samsung 850 EVO 120GB | ASUS Maximus VIII Hero | PSU: EVGA SuperNOVA 850W G2 | Tangentbord: Varmilo VA69M V3 | Mus: Zowie FK12 | Mikrofon: Blue Yeti Blackout | Hörlurar: Astro A40 | DAC/Amp: FiiO E10K, Astro MixAmp Pro TR | Skärm: BenQ XL2720Z | TV: Samsung 65" LED 4K TV | ASUS VG248QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av erssn:

Har du inte råd med returfrakten tror jag att du rent ekonomiskt inte är redo för en sådan skärm.

Vad menar du?
1000:- för en ingenting är en helt annan sak än 10 000:- för en produkt som fyller ett syfte idag och håller många år.

Hade den kostat det dubbla utan att vara mer än marginellt bättre hade det kanske varit rimligt att tänka så.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

@Vizuka:
Som ovan sa, har du inte råd med returfrakten som max kommer gå på 1k så bör du fundera på om du har råd med skärmen... eller om du ska spara någon månad

Överallt jag kollat så ligger det på ganska mycket mer än 1000kr, 1000kr är inga problem, man jag kan inte hitta det för under 2000kr då paketet är så pass stort, på de flesta hemsidor jag kollat är paketet för stort för att ens skicka.

Så om det bara är 1000kr så skicka gärna en länk där jag kan skicka det för 1000kr Skulle vara väldigt tacksam!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i7-6700K | GPU: GTX 1050Ti | RAM: 16GB 2666Mhz DDR4 | HDD: 2TB | SSD Samsung 850 EVO 120GB | ASUS Maximus VIII Hero | PSU: EVGA SuperNOVA 850W G2 | Tangentbord: Varmilo VA69M V3 | Mus: Zowie FK12 | Mikrofon: Blue Yeti Blackout | Hörlurar: Astro A40 | DAC/Amp: FiiO E10K, Astro MixAmp Pro TR | Skärm: BenQ XL2720Z | TV: Samsung 65" LED 4K TV | ASUS VG248QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Vad menar du?
1000:- för en ingenting är en helt annan sak än 10 000:- för en produkt som fyller ett syfte idag och håller många år.

Hade den kostat det dubbla utan att vara mer än marginellt bättre hade det kanske varit rimligt att tänka så.

Jag menar att det inte är sunt att spendera alla pengar man äger på en skärm. Men jag har inget med saken att göra egentligen, så ber om ursäkt. @vizuka

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Postnord runt fantastiska 1200kr.

Är inte Dell UltraSharp U3415W ett alternativ?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2927100

Jo har kollat på den fast har hört folk klaga om "backlight bleed" på den ganska mycket. Verkar som om LG's nya modell i stort sätt löst det problemet då i stort sätt ingen klagar om det på denna skärm

Jag kollade på PostNord men vet inte riktigt hut stort paketet kommer vara alltså vet jag inte vad jag ska skriva in för mått :/ Hur stort skulle du tro paketet är? Jag försökte överdriva lite genom att skriva 200x50x100 men redan då gick det inte att skicka då paketet skulle varit för stort :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i7-6700K | GPU: GTX 1050Ti | RAM: 16GB 2666Mhz DDR4 | HDD: 2TB | SSD Samsung 850 EVO 120GB | ASUS Maximus VIII Hero | PSU: EVGA SuperNOVA 850W G2 | Tangentbord: Varmilo VA69M V3 | Mus: Zowie FK12 | Mikrofon: Blue Yeti Blackout | Hörlurar: Astro A40 | DAC/Amp: FiiO E10K, Astro MixAmp Pro TR | Skärm: BenQ XL2720Z | TV: Samsung 65" LED 4K TV | ASUS VG248QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av erssn:

Jag menar att det inte är sunt att spendera alla pengar man äger på en skärm. Men jag har inget med saken att göra egentligen, så ber om ursäkt. @vizuka

Är lugnt! Jag är ganska van vid att slänga bort alla mina nuvarande pengar på saker jag vill ha, anser jag att produkten är värd priset har jag inga problem med att bli 'nollad' ett tag så att säga. Men åter igen, tack för ditt svar iallafall!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i7-6700K | GPU: GTX 1050Ti | RAM: 16GB 2666Mhz DDR4 | HDD: 2TB | SSD Samsung 850 EVO 120GB | ASUS Maximus VIII Hero | PSU: EVGA SuperNOVA 850W G2 | Tangentbord: Varmilo VA69M V3 | Mus: Zowie FK12 | Mikrofon: Blue Yeti Blackout | Hörlurar: Astro A40 | DAC/Amp: FiiO E10K, Astro MixAmp Pro TR | Skärm: BenQ XL2720Z | TV: Samsung 65" LED 4K TV | ASUS VG248QE

Permalänk
Medlem

Sneglar du till höger hittar du en motsvarande skärm från samsung till bra pris med trygghetsgaranti:

http://www.sweclockers.com/marknad/126242-asus-speldator-34-b...

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Medlem

@Vizuka:
Lådan är 977 x 207 x 505
Vikt: 11,20 kg

Det är avsevärt mycket smidigare att skicka tillbaka en skärm till en svensk butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erssn:

Sneglar du till höger hittar du en motsvarande skärm från samsung till bra pris med trygghetsgaranti:

http://www.sweclockers.com/marknad/126242-asus-speldator-34-b...

Den har jag dock sett många ha eftersläpnings-problem med, där skärmen inte hinner hänga med i vissa spel, dessutom letar jag främst efter en IPS skärm, men tack för tipset iallafall! Jag är dock ganska medveten om de val som finns och har kollat recensioner på alla modeller som finns att välja emellan och gjort mig medveten om alla skärmars styrkor och svagheter (problem)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i7-6700K | GPU: GTX 1050Ti | RAM: 16GB 2666Mhz DDR4 | HDD: 2TB | SSD Samsung 850 EVO 120GB | ASUS Maximus VIII Hero | PSU: EVGA SuperNOVA 850W G2 | Tangentbord: Varmilo VA69M V3 | Mus: Zowie FK12 | Mikrofon: Blue Yeti Blackout | Hörlurar: Astro A40 | DAC/Amp: FiiO E10K, Astro MixAmp Pro TR | Skärm: BenQ XL2720Z | TV: Samsung 65" LED 4K TV | ASUS VG248QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

@Vizuka:
Lådan är 977 x 207 x 505
Vikt: 11,20 kg

Man tackar! Vet inte varför jag inte kunde hitta måtten, men tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i7-6700K | GPU: GTX 1050Ti | RAM: 16GB 2666Mhz DDR4 | HDD: 2TB | SSD Samsung 850 EVO 120GB | ASUS Maximus VIII Hero | PSU: EVGA SuperNOVA 850W G2 | Tangentbord: Varmilo VA69M V3 | Mus: Zowie FK12 | Mikrofon: Blue Yeti Blackout | Hörlurar: Astro A40 | DAC/Amp: FiiO E10K, Astro MixAmp Pro TR | Skärm: BenQ XL2720Z | TV: Samsung 65" LED 4K TV | ASUS VG248QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vizuka:

Man tackar! Vet inte varför jag inte kunde hitta måtten, men tack!

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.lg.com/de/monitore/lg-34UC98-W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vizuka:

Den har jag dock sett många ha eftersläpnings-problem med, där skärmen inte hinner hänga med i vissa spel, dessutom letar jag främst efter en IPS skärm, men tack för tipset iallafall! Jag är dock ganska medveten om de val som finns och har kollat recensioner på alla modeller som finns att välja emellan och gjort mig medveten om alla skärmars styrkor och svagheter (problem)

Vad jag förstått är VA och IPS mer eller mindre samma sak. Men du har säkert bättre koll än jag. Kändes dock värt med 5500 istället för 9000

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av erssn:

Vad jag förstått är VA och IPS mer eller mindre samma sak. Men du har säkert bättre koll än jag. Kändes dock värt med 5500 istället för 9000

Jo, har sökt runt efter info om alla paneltyperna och det jag fått fram är att:

TN har sämst färger men har snabbast 'pixel response time' och är alltså oftast bäst för kompetetivt spelande eller liknande.

VA har bättre färger än TN och väldigt bra svärtor men inte alls på den nivån IPS är på när det gäller färgklarhet och hur färgen 'poppar'. Har även ofta problem med eftersläpningar.

IPS har bäst färger utav dessa tre och är det bästa valet för proffesionellt arbete som kräver väldigt hög färgklarhet och att färgen ska vara så representativ av verkligheten som möjligt fast med rätt skärm även bra för spel så länge du inte spelar på professionell nivå. Och IPS har börjat blivit spelarnas förstaval också på grund utav alla 'gaming' IPS skärmar som nått marknaden.

Sedan efter IPS kommer OLED som är den bästa av alla världarna i stort sätt med de bästa färgerna, de bästa svärtorna då pixlarna som är svarta slås av helt och inget annat bakgrundsljus finns. Sedan har den också snabbast pixel response då den har vanligtvis/alltid 0,1ms. Dock så kommer det dröja tills OLED datorskärmar blir något som en vanlig person kommer ha råd med, speciellt om man ska ha G-Sync eller liknande på den.

*Någon får dock gärna rätta mig om något är fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i7-6700K | GPU: GTX 1050Ti | RAM: 16GB 2666Mhz DDR4 | HDD: 2TB | SSD Samsung 850 EVO 120GB | ASUS Maximus VIII Hero | PSU: EVGA SuperNOVA 850W G2 | Tangentbord: Varmilo VA69M V3 | Mus: Zowie FK12 | Mikrofon: Blue Yeti Blackout | Hörlurar: Astro A40 | DAC/Amp: FiiO E10K, Astro MixAmp Pro TR | Skärm: BenQ XL2720Z | TV: Samsung 65" LED 4K TV | ASUS VG248QE

Permalänk
Medlem

Kolla på fraktjakt.se. Fick bra frakt till Holland för ett nätaggregat som skulle tillbaka till corsair.
Kartongen var 4 kg och jag tror att sen var 50x20x10 för 200 kr. På andra ställe så var frakten på 1000 kr å uppåt

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Medlem

@Vizuka:

Jag kanske var för snabb med att skriva pris, men skulle det inte gå att de betalar en förbetald returfrakt, säg att det gynnar båda parter då företagsfrakt i regel är billigare och de slipper då betala den extra kostnaden

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

@Vizuka:

Jag kanske var för snabb med att skriva pris, men skulle det inte gå att de betalar en förbetald returfrakt, säg att det gynnar båda parter då företagsfrakt i regel är billigare och de slipper då betala den extra kostnaden

Jo, man kan ju tycka det men när jag snackade med deras kundtjänst via chatt så verkade det som om att skicka det själv och få pengarna tillbaka för det senare var det enda som gällde, kan kopiera in vårt chatt samtal här:

06:05 PM BST Amazon: Hello, my name is Samir. I'll certainly help you out.

Could you please verify the name on your account?

06:05 PM BST Robin Einarsson: Yeah, sure, Robin Einarsson
06:05 PM BST Amazon: Thank you for the verification, Robin!
06:06 PM BST Amazon: I'll try my best to sort out it for you.

Let me check the details of the item.
06:09 PM BST Amazon: Thank you for waiting, Robin!
06:09 PM BST Robin Einarsson: No problem!
06:10 PM BST Amazon: I've checked and in this case I'd suggest you to place the order and if there is any problem with the item in future then you can return the item on your cost.
06:11 PM BST Amazon: You can use cheapest delivery method and we'll refund you your return cost.
06:11 PM BST Robin Einarsson: But, if I regret the purchase, I'll have to pay the shipping myself, right?
06:12 PM BST Amazon: You need to send the scan copy of your return receipt on "CS-reply@amazon.co.uk
"
You mean to say return shipping.
06:13 PM BST Robin Einarsson: Yes, indeed!
06:13 PM BST Amazon: Yes! you're right because we don't have free return label or collection outside UK.
06:14 PM BST Amazon: However do not worry we'll refund your return shipping cost and you won't be charge for return.
06:15 PM BST Robin Einarsson: Oh, ok
Thank you for answering! So, if I would like to return it, can I choose a shipping method on your site or do I have to find a way of shipping it myself, like will I have to choose a company to ship it with myself or is that handled by your site?
06:18 PM BST Amazon: You can choose whatever option is convenient for you and make sure you need carry return receipt and send it to us.
06:18 PM BST Robin Einarsson: Ok! So I can choose to ship it however I want?
06:18 PM BST Amazon: Yes! Absolutely, that's right!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i7-6700K | GPU: GTX 1050Ti | RAM: 16GB 2666Mhz DDR4 | HDD: 2TB | SSD Samsung 850 EVO 120GB | ASUS Maximus VIII Hero | PSU: EVGA SuperNOVA 850W G2 | Tangentbord: Varmilo VA69M V3 | Mus: Zowie FK12 | Mikrofon: Blue Yeti Blackout | Hörlurar: Astro A40 | DAC/Amp: FiiO E10K, Astro MixAmp Pro TR | Skärm: BenQ XL2720Z | TV: Samsung 65" LED 4K TV | ASUS VG248QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vizuka:

Jo, man kan ju tycka det men när jag snackade med deras kundtjänst via chatt så verkade det som om att skicka det själv och få pengarna tillbaka för det senare var det enda som gällde, kan kopiera in vårt chatt samtal här:

06:05 PM BST Amazon: Hello, my name is Samir. I'll certainly help you out.

Could you please verify the name on your account?

06:05 PM BST Robin Einarsson: Yeah, sure, Robin Einarsson
06:05 PM BST Amazon: Thank you for the verification, Robin!
06:06 PM BST Amazon: I'll try my best to sort out it for you.

Let me check the details of the item.
06:09 PM BST Amazon: Thank you for waiting, Robin!
06:09 PM BST Robin Einarsson: No problem!
06:10 PM BST Amazon: I've checked and in this case I'd suggest you to place the order and if there is any problem with the item in future then you can return the item on your cost.
06:11 PM BST Amazon: You can use cheapest delivery method and we'll refund you your return cost.
06:11 PM BST Robin Einarsson: But, if I regret the purchase, I'll have to pay the shipping myself, right?
06:12 PM BST Amazon: You need to send the scan copy of your return receipt on "CS-reply@amazon.co.uk
"
You mean to say return shipping.
06:13 PM BST Robin Einarsson: Yes, indeed!
06:13 PM BST Amazon: Yes! you're right because we don't have free return label or collection outside UK.
06:14 PM BST Amazon: However do not worry we'll refund your return shipping cost and you won't be charge for return.
06:15 PM BST Robin Einarsson: Oh, ok
Thank you for answering! So, if I would like to return it, can I choose a shipping method on your site or do I have to find a way of shipping it myself, like will I have to choose a company to ship it with myself or is that handled by your site?
06:18 PM BST Amazon: You can choose whatever option is convenient for you and make sure you need carry return receipt and send it to us.
06:18 PM BST Robin Einarsson: Ok! So I can choose to ship it however I want?
06:18 PM BST Amazon: Yes! Absolutely, that's right!

Skickades från m.sweclockers.com

Så om det är fel på produkten så betalar de frakten om du väljer bland de billigaste alternativen.

Men frågan gällde väl om du ångrade köpet?

edit: Tyckte jag läste flera gånger men ändå missade jag. Ja de vill tydligen betala returfrakt om du ångrar dig :P. Det är bara att tacka och ta emot. De är nog inte medvetna om Sveriges priser.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Så om det är fel på produkten så betalar de frakten om du väljer bland de billigaste alternativen.

Men frågan gällde väl om du ångrade köpet?

Ja, om jag ångrade köpet så verkar det som om att jag betalar för frakt men de betalar tillbaka fraktkostnaden senare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i7-6700K | GPU: GTX 1050Ti | RAM: 16GB 2666Mhz DDR4 | HDD: 2TB | SSD Samsung 850 EVO 120GB | ASUS Maximus VIII Hero | PSU: EVGA SuperNOVA 850W G2 | Tangentbord: Varmilo VA69M V3 | Mus: Zowie FK12 | Mikrofon: Blue Yeti Blackout | Hörlurar: Astro A40 | DAC/Amp: FiiO E10K, Astro MixAmp Pro TR | Skärm: BenQ XL2720Z | TV: Samsung 65" LED 4K TV | ASUS VG248QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av erssn:

Jag menar att det inte är sunt att spendera alla pengar man äger på en skärm. Men jag har inget med saken att göra egentligen, så ber om ursäkt. @vizuka

Folk får väl spendera sina pengar på vad dom vill, inte upp till oss att avgöra vad som är rätt eller fel eller om personen har råd eller inte.

Till TS:
Dock om man ska köpa något stort som en skärm är det oftast smidigast att beställa inom Sverige eller Norden, då brukar man få en returfraktsedel skickad till sig som det bara är att sätta på paketet.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Folk får väl spendera sina pengar på vad dom vill, inte upp till oss att avgöra vad som är rätt eller fel eller om personen har råd eller inte.

Till TS:
Dock om man ska köpa något stort som en skärm är det oftast smidigast att beställa inom Sverige eller Norden, då brukar man få en returfraktsedel skickad till sig som det bara är att sätta på paketet.

Jo, jag skulle gjort det men det verkar som om just denna skärm ej kommer att vara lätt att få tag på i Sverige just nu och just nu har jag ingen skärm alls :/ Webhallen sa att de preliminärt kanske får in skärmen nästa månad.. Och jag vet inte riktigt om jag är villig att vänta så länge och sedan betala några tusenlappar till för samma produkt i slutändan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i7-6700K | GPU: GTX 1050Ti | RAM: 16GB 2666Mhz DDR4 | HDD: 2TB | SSD Samsung 850 EVO 120GB | ASUS Maximus VIII Hero | PSU: EVGA SuperNOVA 850W G2 | Tangentbord: Varmilo VA69M V3 | Mus: Zowie FK12 | Mikrofon: Blue Yeti Blackout | Hörlurar: Astro A40 | DAC/Amp: FiiO E10K, Astro MixAmp Pro TR | Skärm: BenQ XL2720Z | TV: Samsung 65" LED 4K TV | ASUS VG248QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vizuka:

Jo, jag skulle gjort det men det verkar som om just denna skärm ej kommer att vara lätt att få tag på i Sverige just nu och just nu har jag ingen skärm alls :/ Webhallen sa att de preliminärt kanske får in skärmen nästa månad.. Och jag vet inte riktigt om jag är villig att vänta så länge och sedan betala några tusenlappar till för samma produkt i slutändan.

Skickades från m.sweclockers.com

Om du inte är berädd på att eventuellt få krångla en hel den om det är några fel på den över huvud taget och inte kan leva med att det kanske är någon mindre defekt på den så skulle jag, oavsett om den är billigare utomlands, inte beställa därifrån, oavsätt vad de säger. Om det fungerar är det frid o fröjd men du verkar ju vara ganska så orolig för lite backlightbleed o då är de bara o hoppa det är min åsikt. Spara pengar och vänta på att skärmen skall komma hit eller leta efter annan skärm. Det är inte den enda skärmen som är bra direkt....
Sen att lägga alla pengar man har på en skärm oavsett vilken ålder man är i är enligt mig helt vansinnigt också men det är ju en annan fråga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh1ft:

Om du inte är berädd på att eventuellt få krångla en hel den om det är några fel på den över huvud taget och inte kan leva med att det kanske är någon mindre defekt på den så skulle jag, oavsett om den är billigare utomlands, inte beställa därifrån, oavsätt vad de säger. Om det fungerar är det frid o fröjd men du verkar ju vara ganska så orolig för lite backlightbleed o då är de bara o hoppa det är min åsikt. Spara pengar och vänta på att skärmen skall komma hit eller leta efter annan skärm. Det är inte den enda skärmen som är bra direkt....
Sen att lägga alla pengar man har på en skärm oavsett vilken ålder man är i är enligt mig helt vansinnigt också men det är ju en annan fråga.

Hehe, jo, många av mina kompisar brukar också säga att jag är rätt galen när det kommer till datordelar och allmänt saker till datorn x) Kan erkänna att jag slösar aldelles för mycket pengar på den, men jag tycker det är roligt, så har själv inga problem med det. Jag uppgraderar även grafikkort och sånt varje år i stort sätt och köper nya möss/tangentbord/hörlurar några gånger om året. Är van vid att kasta alla pengar jag har på en sak, brukar nästan alltid komma ut nöjd iallafall

Jo, denna LG skärm är nog där uppe iallafall, kanske inte den bästa när det gäller allt, men när det gäller kvalitetskontroll och sånt är den nog bäst i klass. Speciellt när det gäller backlight bleed då nästan ingen rapporterat att de fått en med mycket blb.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i7-6700K | GPU: GTX 1050Ti | RAM: 16GB 2666Mhz DDR4 | HDD: 2TB | SSD Samsung 850 EVO 120GB | ASUS Maximus VIII Hero | PSU: EVGA SuperNOVA 850W G2 | Tangentbord: Varmilo VA69M V3 | Mus: Zowie FK12 | Mikrofon: Blue Yeti Blackout | Hörlurar: Astro A40 | DAC/Amp: FiiO E10K, Astro MixAmp Pro TR | Skärm: BenQ XL2720Z | TV: Samsung 65" LED 4K TV | ASUS VG248QE