Försöker uppgradera till windows 10, inget händer.

Permalänk

Försöker uppgradera till windows 10, inget händer.

Hej!

Som titeln säger så försöker jag uppgradera till windows 10 från windows 7. Självklart står det klicka här för att starta om och uppgradera till windows 10 i windows update. Men ingenting händer och datorn startas bara om och längre än så kommer jag inte.

Min dator uppfyller de få krav som windows 10 kräver. Är det något jag missar?

Visa signatur

Fractal Design Define R5, EVGA GTX 970, HyperX 16GB DDR4, Intel Core i5 6600K 3.5 GHz, ASUS H170 PRO GAMING, Corsair HX 650W. Corsair K70, Steelseries Rival, Sennheiser Game zero

Permalänk
Medlem

Uppgradera med installationsmedia via sidan https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10 i stället.

Permalänk
Medlem

Det är normalt att det tar jätte länge. Flera dagar. Längre än vad jag orkade vänta.

CeciliaB länk är mycket bättre och gör det direkt. Ladda ned verktyget längre ned på sidan, välj hur du vill göra och följ instruktionerna i verktyget.

Permalänk

@CeciliaB: Det är denna jag har försökt att använda, men de skickar mig till Windows update och jag startar uppdateringen, men datorn startar endast om.

Följt instruktionerna, vet inte hur jag skulle kunna följa dem fel. Tryckt uppgradera nu. Som sagt, inget händer.

Visa signatur

Fractal Design Define R5, EVGA GTX 970, HyperX 16GB DDR4, Intel Core i5 6600K 3.5 GHz, ASUS H170 PRO GAMING, Corsair HX 650W. Corsair K70, Steelseries Rival, Sennheiser Game zero

Permalänk
Avstängd

Använd den nedre länken för att skapa ditt egna media.

Skrivet av Drassboss:

@CeciliaB: Det är denna jag har försökt att använda, men de skickar mig till Windows update och jag startar uppdateringen, men datorn startar endast om.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk

@Neonodia: Har testat det också, ingen framgång...

Visa signatur

Fractal Design Define R5, EVGA GTX 970, HyperX 16GB DDR4, Intel Core i5 6600K 3.5 GHz, ASUS H170 PRO GAMING, Corsair HX 650W. Corsair K70, Steelseries Rival, Sennheiser Game zero

Permalänk
Avstängd

på vilket sätt? Fick du inte ladda ner verktyget eller gick det inte att starta installationen?

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ