Lumia 950 och 950XL (uppdaterad)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Englund_81:

Hej.
Jag är sjukt intresserad av 950 men sitter med iPhone 6s-abonnemang så kan inte byta ännu.

Är ni nöjda? Är OSet stabilt? Det enda man läser är ju avsaknaden av appar. Men jag tror jag klarar mig ändå.

Eftersom jag inte ska skaffa Windows Phone ännu så undrar jag var man kan läsa rykten om ny/kommande modeller?

Vad är just DU mest nöjd med i din 950/xl?

/Englund

Skickades från m.sweclockers.com

Står en del på Windows Central http://www.windowscentral.com/

Permalänk
Skrivet av stelex:

Står en del på Windows Central http://www.windowscentral.com/

www.mspoweruser.com
www.winbeta.org

Permalänk

Är det någon som har problem med att mobilen skickar samma sms flera ggr?
Tydligen skickar min 950 minst 2 likadana sms nästan varje gång.
Har haft problemet med flera olika versioner så inte bara senaste insider.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Det bästa är kameran. Den är bland det bästa du kan hitta i en mobiltelefon. Även Displayen är riktigt bra. Kör preview och där är mjukvaran lite buggig.
En bra sida att hålla koll på nyheter är www.mspoweruser.com

Håller med om kameran. Den är verkligen heeeelt fantastisk! Tog t.ex. den här bilden idag när jag var ute i skogen. Den är bara lite lätt redigerad i Lightroom i efterhand.

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Skrivet av Allfredos:

Är det någon som har problem med att mobilen skickar samma sms flera ggr?
Tydligen skickar min 950 minst 2 likadana sms nästan varje gång.
Har haft problemet med flera olika versioner så inte bara senaste insider.

Jag hade liknande problem på min 1520 förut men jag har inte haft sådana problem sen jag köpte min 950.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@johanruda:

Riktigt cool bild!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaZZoA:

@johanruda:

Riktigt cool bild!

Tack!

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk

@andra94: Baconit (finns även som win10 app nu). Livet blir sig inte likt igen.

Permalänk
Medlem

Emellanåt en mycket trevlig lur, dock för mycket strul. Säger tack och hej och återgår efter en tid WP (640 och 950) till Android.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Rullar på fint för min del. Om dom nu bara kunde fixa tillbehörs-appen.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Rullar på fint för min del. Om dom nu bara kunde fixa tillbehörs-appen.

Vadå för något?

Funkar blåtanden spm den ska ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Tycker det känns som batteritiden är mkt bättre på senaste insiderbuilden. Och ett stort plus är att tangentbordet dyker upp varenda gång man behöver det nu 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Och blåtanden verkar fungera nu med tack och lov.

Känns som en stabil build.

saknar dock att man inte kan byta låt på spotify i rullgardinen, men det kanske är nått spotify måste lägga till.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

@Cyberz: Funkar med Deezer och Groove vet ja

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Cyberz:

Och blåtanden verkar fungera nu med tack och lov.

Känns som en stabil build.

saknar dock att man inte kan byta låt på spotify i rullgardinen, men det kanske är nått spotify måste lägga till.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, spotify-appen är i behov av kärlek. Den sorterar min Favoriter-spellista i omvänd ordning mot vad förväntar mig; äldsta-nyaste istället för tvärtom. Dessutom stöder den inte fjärrstyrning av andra spotify-enheter. Känns som det är en gammal android-build som blivit porterad och bortglömd.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av jdarchini:

@Cyberz: Funkar med Deezer och Groove vet ja

Ladda ner Deezer bara för att testa men den funkar inte för mig heller, men det kanske kan bero på att jag kör senaste insider build?!

Ja spotify skulle verkligen behöva "lite" kärlek.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Skrivet av Cyberz:

Ladda ner Deezer bara för att testa men den funkar inte för mig heller, men det kanske kan bero på att jag kör senaste insider build?!

Ja spotify skulle verkligen behöva "lite" kärlek.

Ja kanske det. Jag kör inte insider, har inte vågat mig på det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jdarchini:

Ja kanske det. Jag kör inte insider, har inte vågat mig på det

Skickades från m.sweclockers.com

Det är bara köra nu, nu funkar det bra.
Och mobilen känns rappare.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Är det någon som skippat insider och hur fungerar det då. Buggigt?

Har släkting som är intressad av 950 men är inte aktuellt att hålla på med insider. Det ska helst bara fungera dvs inget strul med att luren går varm och drar hejdlöst med batteri som på 925 i vissa situationer.

Skulle det fungera med 950 eller är det fortfarande jobbiga barnsjukdomar?

Ni som kör standard OS, om ni snålat, hur många dagar är det som längst mellan batteriladdningarna

Är för egen del intresserad av XL så skriv gärna om batteritid där också om ni orkar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Reckie:

Är det någon som skippat insider och hur fungerar det då. Buggigt?

Har släkting som är intressad av 950 men är inte aktuellt att hålla på med insider. Det ska helst bara fungera dvs inget strul med att luren går varm och drar hejdlöst med batteri som på 925 i vissa situationer.

Skulle det fungera med 950 eller är det fortfarande jobbiga barnsjukdomar?

Ni som kör standard OS, om ni snålat, hur många dagar är det som längst mellan batteriladdningarna

Är för egen del intresserad av XL så skriv gärna om batteritid där också om ni orkar.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kör 950XL och är inte med i insider då det är större risk för buggar. I början drog den duktigt med batteri, men efter ett par uppdateringar nu sedan launch så har den fungerat bra tycker jag. Snålar jag så kan batteriet räcka två dagar utan problem, men då menar jag kanske ett par samtal eller sms max, inget annat. Men jag brukar surfa, instagrama, köra jodel och då brukar jag klara mig tills på kvällen. För övrigt tycker jag win10 mobile är rätt stabilt, det enda problemet jag har är att jag kör bluetooth med min bil och varje gång jag går ifrån bilen och anslutningen bryts så går telefonen i ljudlöst läge.

Permalänk
Medlem

Såg ut som att 950 kunde passa min släkting bra men ser nu att det inte står något om FM-radio i specifikationen. Har den verkligen inte radio? Total dealbreaker för en pensionär kan jag säga.

Permalänk
Medlem

@Reckie: Kan inte svara för 950, men 650 har radio. Det är som alla andra telefoner jag haft, dvs. ingen antenn inbyggd utan man måste använda trådat headset.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Reckie:

Såg ut som att 950 kunde passa min släkting bra men ser nu att det inte står något om FM-radio i specifikationen. Har den verkligen inte radio? Total dealbreaker för en pensionär kan jag säga.

950 XL har radio, några forum jag kollat på verkar antyda att 950 har radiohårdvara, men appen är inte med från början. Däremot finns det FM-appar i Store att dra ner.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

@Shudnawz: Microsoft tog bort appen, det var nog för få användare som lyssnade på FM-radio. Tunein är ju riktigt nice annars om man vill lyssna digitalt. Men ja, det finns några FM-appar i store,

Permalänk
Medlem

Fått svar från Microsoft och de säger att 950 inte har radio. Vågar inte chansa så då får det bli något annat.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Reckie:

Fått svar från Microsoft och de säger att 950 inte har radio. Vågar inte chansa så då får det bli något annat.

Well, XL har. Och den har bättre processor. Jag ångrar inte att det blev en XL istället för vanliga 950.

Men klart att den är stor. Som ett jävla hus.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Skrivet av Reckie:

Fått svar från Microsoft och de säger att 950 inte har radio. Vågar inte chansa så då får det bli något annat.

http://m.gsmarena.com/microsoft_lumia_950-7262.php

950 klarar av fm radio, det är bara appen som microsoft har tagit bort så du får köra tredjeparts app

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

Fått svar från Microsoft och de säger att 950 inte har radio. Vågar inte chansa så då får det bli något annat.

Skrivet av jdarchini:

http://m.gsmarena.com/microsoft_lumia_950-7262.php

950 klarar av fm radio, det är bara appen som microsoft har tagit bort så du får köra tredjeparts app

Skickades från m.sweclockers.com

Det stämmer att hårdvaran finns i 950, men den är inaktiverad så att bara ladda hem en radio-app fungerar inte.
Jag har själv en 950 och provade igår.

Det går att aktivera hårdvaran genom registret, men jag antar att det måste göras efter varje uppdatering i så fall. Inte så smidigt med andra ord.

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk

@johanruda: Låter ju bara jobbigt, jaja, digitalt it is!