Bahnhof ip telefoni - Gigaset C530IP registrerar sig inte

Permalänk

Bahnhof ip telefoni - Gigaset C530IP registrerar sig inte

Hej,
Upptäckte igår att telefonen inte fungerade. Då testade jag konfigurera om C530IP. Har även provat med firmware 42.
Har även provat att fabriksåterställa enheten. Bahnhof vill inte hjälpa till då man inte har deras box. Har haft Bahnhof i över 1 år och telefonen har fungerat bra.
Lägger till bilder på inställningarna, kanske ni upptäcker något fel.
Imgur: Imgur album

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kishfalker:

Hej,
Upptäckte igår att telefonen inte fungerade. Då testade jag konfigurera om C530IP. Har även provat med firmware 42.
Har även provat att fabriksåterställa enheten. Bahnhof vill inte hjälpa till då man inte har deras box. Har haft Bahnhof i över 1 år och telefonen har fungerat bra.
Lägger till bilder på inställningarna, kanske ni upptäcker något fel.
Imgur: Imgur album

Tack på förhand!

Du är inte ensam om problemet. Om du använder sökfunktioner så ser du att Bahnhof inte vill att man använder egen utrustning.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Skrivet av BrusE:

Du är inte ensam om problemet. Om du använder sökfunktioner så ser du att Bahnhof inte vill att man använder egen utrustning.

Nämnde trådar på Sweclockers för supporten men i det fallet handlade det om stadsnätet sa dem. Tror du att det går att lösa? Har haft en egen telefonbox ganska länge och det har fungerat utan problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

Du är inte ensam om problemet. Om du använder sökfunktioner så ser du att Bahnhof inte vill att man använder egen utrustning.

Det gör inte befintlig utrustning obrukbar.

Skrivet av kishfalker:

Nämnde trådar på Sweclockers för supporten men i det fallet handlade det om stadsnätet sa dem. Tror du att det går att lösa? Har haft en egen telefonbox ganska länge och det har fungerat utan problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan prova att ta med telefonboxen till en vän med annat nätverk och prova om den fungerar där. Om den fortfarande inte fungerar, har du nödvändiga portar routade? Finns det något ställe där man får publika IP-adresser som du kan prova den på? Är det samma inställningar du alltid har använt?

Om den fortfarande inte fungerar kan det vara så att telefonen är trasig. Men jag rekommenderar dig att gå igenom inställningarna noggrannt en extra gång först.

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Permalänk
Skrivet av Erwya:

Det gör inte befintlig utrustning obrukbar.
Du kan prova att ta med telefonboxen till en vän med annat nätverk och prova om den fungerar där. Om den fortfarande inte fungerar, har du nödvändiga portar routade? Finns det något ställe där man får publika IP-adresser som du kan prova den på? Är det samma inställningar du alltid har använt?

Om den fortfarande inte fungerar kan det vara så att telefonen är trasig. Men jag rekommenderar dig att gå igenom inställningarna noggrannt en extra gång först.

Det är samma inställningar som alltid använts. Provade ringa mitt eget nummer (med en annan telefon) men får höra att mitt nummer är tillfälligt avstängt. Får ringa Bahnhof imorgon och höra med dem ang. detta. Tack för hjälpen, ska testa de andra stegen efter att ha ringt bahnhof.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Detta kan vara en möjlig orsak. Om TS provar att ansluta IP-telefonen hos någon med ett annat stadsnät borde det ge svar på om felet har med uppkopplingen att göra.

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Permalänk

Problemet löste sig

Uppdatering:
Pratade med Bahnhof idag och tydligen fungerar inte vidarekopplingen utan en fungerande telefonbox. De bytte min "telefonserver" och efter det kunde min C530IP registrera sig hos dem. Problemet låg hos Bahnhof.

Tråden kan stängas.