Nytt Battlefield visas upp nästa vecka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Klart det är dyrt för det lilla innehåll man får för pengarna. Och med tanke på hur amatör allting känns.

Lite innehåll? Vill du utveckla hur det är lite, eller vill du ha en ny bana att spela på varje gång?

BF4 har idag 33 kartor att spela på, så det finns gott om innehåll. Frågan är väl mer om popularitet av vissa kartor som är det stora problemet. (Och det är inte ett designproblem som man kan tro, då jag skulle påstå att de dåligaste designade kartorna är de mest populära att spela på).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Reyintaz:

Lite innehåll? Vill du utveckla hur det är lite, eller vill du ha en ny bana att spela på varje gång?

BF4 har idag 33 kartor att spela på, så det finns gott om innehåll. Frågan är väl mer om popularitet av vissa kartor som är det stora problemet. (Och det är inte ett designproblem som man kan tro, då jag skulle påstå att de dåligaste designade kartorna är de mest populära att spela på).

Lite innehåll för 1000 kr när ingen lirar DLC banorna.
Premium är helt meningslöst. Det splittrar spelarbasen, vilket gör att de flesta serverar endast kör de få någorlunda bra vanilla banorna.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Inte finns eller ens fanns det 1000st 60 tick serverar i "gamla" BF4.

Nej, för high tick servrarna kom senare. Tvivlar på att 30/60Hz kommer vara standard i nästa spel.

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boozfob:

Nej, för high tick servrarna kom senare. Tvivlar på att 30/60Hz kommer vara standard i nästa spel.

Klart 30 blir standard.
Det är ju redan deras standard.

DICE's motto är ju typ att gå bakåt istället för framåt i utvecklingen gällande nätverk

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas182:

Tror det kommer bli Battlefield the Stone Age

Battlefield Primal kanske?

Är det bara jag som gör kopplingen till att det snart ska komma nya grafikkort....

Permalänk

Desert combat <3

Permalänk
Medlem

Gjorde misstaget att testa Battlefield 3 på den vidriga Origin-plattformen, som dessutom kräver supersäkra lösen med versaler och siffror. Jag bryr mig inte, jag kommer aldrig minnas lösenordet när jag kommer spela max ett par gånger per år. Ha säkerhetsfrågor istället eller be kids lära sig skapa lösen offline vid sidan. Ni vet, innovation kommer genom lite jävla användning av hjärnan, inte motsatsen.

Battlefield var ruggigt bra runt Vietnam dock.

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Klart 30 blir standard.
Det är ju redan deras standard.

DICE's motto är ju typ att gå bakåt istället för framåt i utvecklingen gällande nätverk

Behåller de den nätkod BF4 har nu så blir det ett fint spel när det gäller den biten iaf. BF4 har sjukt bra nätkod numera för att vara ett serverbaserat spel med 64 spelare och med viss förstörelse och fullt kaos som det kan bli. När det var som allra bäst nosade det på CS:GO såg jag i tester. Men de backade lite efter det pga andra ändringar och hamnade där de är nu. Ett av spelen med bäst nätkod som finns därute.

Nätkoden i battlefront var bra den med, tack vare BF4 optimeringar gissar jag, och det tycker jag bådar gott till BF5. De har ju jobbat så här hårt på BF4 av en anledning.

Ser förövrigt fram emot att se vad det blir. Bara inte Bad Company 3 så kan det nog bli något bra för min del. Föredrar den lite mer seriösa tonen i de normala spelen personligen framför tex BC2. Hoppas också att DLC banor blir gratis för alla denna gång...hög tid att de slutar dela upp sin spelarbas men EA är ju EA så...att skjuta sig själva i foten är ju inget som förvånar. Battlefront fick ju samma nästan behandling men lite gratis iaf så ett steg i rätt riktning, gå hela vägen denna gång tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zemlan:

BF4 har sjukt bra nätkod numeraEtt av spelen med bäst nätkod som finns därute.

Bäst nätkod.. lol. Ok.. haha. Tack för skrattet iaf.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Spelar egentligen ingen roll för mig vilken tidsålder det är. Bara det fungerar bra, är välbalanserat och "känns BF" så är jag nöjd.
Det jag inte gillar med framtidstemat är oron för ännu mer lock-on och att det kräver mindre skicklighet.
Annan oro är att det blir enkelt och trist om Battlefront.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Tror han syfta på innan de mergade allt.

Förut behövde du köpa Orginal Wow + TBC + WotLK + Cata + Pandaria för att ens ha det senaste. Då var du uppe på 1000kr+ redan.

Jag har inget problem att lägga 1000+ kr på BF3 och BF4 om jag nu kollar på de timmar jag har spelat de spelen. (Minst 600+ på båda). Det kan låta dyrt, men med tanke på att jag köper andra spel för 200kr+ och även om jag lägger ihop 5 av dessa spel, så är jag inte ens nära av samma tid som i BF spelen.

Om det blir billigare, så är det väl inget jag kommer att klaga på. Men bara trött som klagar på att det är för dyrt.

Tack, du skrev det jag tänkte svara. Jag har kommit till samma slutsats. De "dyraste" spelen, i kr per speltimme, är ju de som man köper och bara spelar några timmar, oavsett pris. Man ska inte låsa tänkandet till en viss inköpssumma, utan vad man får för pengarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

100.

Aja, det är för sent att önska om spelet lanseras nästa vecka. Dock hoppas jag att det öppnas för moddning. Då skulle man med samma motor kunna tillfredsställa samtliga. Några kan ta fram WWII andra kan spela i framtiden eller i en alternativ verklighet.

Visa signatur

Allting är gratis. Bara höja skatten.
http://imgur.com/gallery/hhD3J
I zenit av Roms storhetstid mutades romarna att rösta på senatorer i utbyte mot mutor
https://www.youtube.com/watch?v=gJ2tPMIh6u0

Permalänk
Medlem

Är det inte BF1942 2 eller möjligtvis BF2142 2 är jag noll intresserad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Är det inte BF1942 2 eller möjligtvis BF2142 2 är jag noll intresserad.

Precis.

Och ingen fler preorders för er EA.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Snusfri

Befrielsekriget 1521-1523 med Gustav Vasa vore grymt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Bäst nätkod.. lol. Ok.. haha. Tack för skrattet iaf.

Nätkoden är riktigt bra nu efter många uppdateringar.

https://www.youtube.com/playlist?list=PLfOoCUS0PSkVr4TDUfOQyd...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk

Jag kan avslöja att spelet kommer handla om krigföring .

Jag vill ha ett som utspelar sig i nutid. Klarar mig inte i en tid där det inte fanns UCAVS, Strålvapent RORSCH, Hovertanks och för att inte nämna elevator of Death i Hangar21. Sådant fans inte under WW2 ! Lägg ned allt och förtsätt utveckla fler DLCs till bf4 !

Visa signatur

Core i7 2600@4Ghz - 16GB Corsair Vengenace@1600Mhz - 90GB Corsair Force3 SSD - WD 1TB HDD - EVGA GTX970@1501Mhz - Corsair TX650 PSU - AcerXB270HU 144Hz/GSYNC/1440p - Biltema högtalare med subwoofer. MSI P67A G45 MB *-*-* 11000 poäng Firestrike, 3050 poäng Unigine Heaven, default 2560x1440 *-*-* Windows 7 64. Byggd 2011

Permalänk
Avstängd

Spännande!

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att man kan få till en speltitel igen, för de senaste Battlefield-spelen har inte varit bra. Jag är rädd för att vi får ett spel för 600 kronor där man redan utannonserat fyra stycken DLCs innan spelet redan släpps (bara detta är helt befängt i min värld) och en premiumfunktion såklart. Är klart intresserad av vad som komma skall, men jag känner inte mer än så tyvärr. Blivit besviken för många gånger på senare tid.

Permalänk
Medlem

Det tillhör tjusningen med BF serien, att ha grova problem det första halvåret tills att de fixat mesta av problemen i Multiplayer.
Missförstå mig inte, jag gillar spelen och kommer med största sannolikhet köpa BF5 också.

Permalänk
Medlem

Eastern Front skall det väll heta?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Awesome!! Har Väntat länge på det

Visa signatur

Chassi: Corsair Vengeance C70
PSU: Corsair CX750M 750W | Moderkort: MSI 370 Gaming | CPU: AMD FX-8350
Kylare: Crosair Hydro H55 | GPU: Sapphire Radeon R9 390 Nitro 8GB Tri-X OC Lite | Ramminnen: HyperX 16GB (4x4GB)

Permalänk
Medlem

WW2 eller GTFO.

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Bad Company 3

Ja, det hade varit fett! Det fanns ett Bad Company easter egg i betan av Mirrors Edge Catalyst så det är nog under utveckling. Men det kanske inte är det som ska släppas nu i höst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att se ett andra världskrigsspel fungera. Det är främst vapenanpassningen (väldigt viktigt i dagens FPS-spel) som skulle vara svår att anpassa till den tiden. Däremot kan det vara så att en del av SP-delen utspelar sig under den tiden, precis som man gjorde i Bad Company 2.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Hoppas faktiskt på andra världskriget med starkt uppdaterad Frostbite-motor och fullt DX12-stöd. Men jag skulle även bli glad om det var långt i framtiden med revolutionerande och helt nytänkande finesser.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Bäst nätkod.. lol. Ok.. haha. Tack för skrattet iaf.

Bittra och dryga individer som dig ger mig akuta skrattsalvor också när de försöker leka viktigpetter över internet! Så tack själv!

Du har av någon annan fått en bra lista med videos. Kolla på dem och återkom om du fortfarande inte håller med. Gärna med lite konkret fakta varför du inte håller med vore fint också så man förstår varför du ogillar nätkoden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Jag har svårt att se ett andra världskrigsspel fungera. Det är främst vapenanpassningen (väldigt viktigt i dagens FPS-spel) som skulle vara svår att anpassa till den tiden. Däremot kan det vara så att en del av SP-delen utspelar sig under den tiden, precis som man gjorde i Bad Company 2.

Skickades från m.sweclockers.com

*Riktigt* BF infanteri gameplay bestod i att välja rätt klass eller plocka upp rätt kit från dom som fallit, samt att supporta varandra. Att ändra skin eller sätta på 39 olika sikten och 53 olika stocks på vapnet är ytligt fluff. Om det är det som folk tycker är "väldigt viktigt" för att kunna spela BF så är folket inte ens värdiga ett nytt BF1942.

Jag ser heller inga problem med att ett nytt BF1942 skulle vara betydligt mer flexibelt än det gamla, med olika skins per class (beroende på vilken del i armén du väljer), olika vapenval och olika setups för din loadout beroende på om du vill ha support grejer, mer ammo, mer granater, andra specialitems etc. Bara att titta på Forgotten Hope och vad det skulle kunna vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lassefrasse:

Hoppas det är Battlefield Vietnam (första) - HD och nya banor!

Fan hade nästan glömt BF:V. Det och BC2 är nog favoriterna hittills för min del i alla fall!

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freffo:

Släpper de en massa DLC och Premiumpaketet den här gången så är det nej tack. Det splittrar bara spelarbasen.

Sätt ett pris på spelet på PC och konsoler.
Låt säga 500kr från början som inkluderar alla banpaket och vapen till nästa Battlefield.

Känns som DICE och EA har tillräckligt med pengar för att klara av något sådant. Snälla. Ni kan vända på den dåliga trenden med DLC hit och dit. Det blir uppåt 1000kr med spelet+premium på release. Äckligt dyrt och det ska absolut inte vara på det sättet.

Och sen när ni är igång så kan ni porta spelet från PC till konsoler så man kan få det optimerat för en gångs skull. 144hz servers redan på release. Nätkoden på BF4 var katastrof när det släpptes, nu är den bra. Behåll det som är bra och fixa det som är dåligt.

Vill helst se ett Battlefield som utspelar sig under andra världskriget eller Bad Company 3.

Gör enbart en kampanj om ni gör ett BC3. Explosioner och humorn i BC1 och BC2 var perfekt tillsammans med explosioner. Bara onödigt att lägga energi då multiplayer är det DICE gör bäst i andra fall.

Släpp också mod-verktyg så vi inte behöver betala för ett Battlefield Hardline 2.

Tycker faktiskt premium i bf4 var värd varenda krona. Förlängde livslängden på spelet en hel del med typ 20 banor. Visst kunde de släppt banorna gratis, men hur många spelutvecklare jobbar gratis i ett år eller den tid de lade ner på dlc:s. EA skulle aldrig gå med på det heller

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~