Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av ProVista:

Äre inte gratis frakt över 100kr med cdon+? Eller den kanske uteblir efter 50 kronorsrabatten är inlagd?

Gick inte att kombinera med mecenats fri frakt kod iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Jo det är det, men summan måste vara 100kr efter rabatten är avdragen.
Mao måste man köpa nåt för minst 150kr.

Permalänk
Medlem

Hittade OCZ Vertex 460A 480gb på Inet för 1500:-, närmaste pris är webhallen 1999:-.

https://www.inet.se/produkt/4304805/ocz-vertex-460a-480gb#spe...

Är det värt att köpa den över en samsung 850 evo 500gb?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalstorp:

Dell Venue 11 Pro 32GB 10.8" 1920x1080 Win8.1 för 1249:- på Dustin (begränsat antal)
https://www.dustinhome.se/product/5010932943/venue-11-pro

För bra för att vara sant nästan. Med frakt och faktura blir priset 1337!

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

För bra för att vara sant nästan. Med frakt och faktura blir priset 1337!

Återstår att se om det är för bra Beställde och har fått bekräftat! Har fri frakt och betalade med kort, alltså 1249:-

Utgående modell och aningens lite minne, men skärmen och prestandan skall vara bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalstorp:

Återstår att se om det är för bra Beställde och har fått bekräftat! Har fri frakt och betalade med kort, alltså 1249:-

Utgående modell och aningens lite minne, men skärmen och prestandan skall vara bra!

Jag la en beställning jag också, behöver ett stativ/fodral nu bara om plattan faller mig i smaken efter testning. Min nuvarande iPad 3 börjar bli rätt seg nämligen...

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Den är intressant, men är inte 2 GB för lite i en Windowsplatta?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Den är intressant, men är inte 2 GB för lite i en Windowsplatta?

Oroar mig mer för endast 32GB flash minne!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalstorp:

Oroar mig mer för endast 32GB flash minne!

Går ju att utöka med microsd?

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Storage Jar:

För bra för att vara sant nästan. Med frakt och faktura blir priset 1337!

Finns inget som är bra med den. 2gb ram och 32gb lagringsutrymme och så kör den w8.1 och så är den 2år gammal. Bättre att spara pengar och lägga på något nyare och bättre

Permalänk
Medlem

går att uppgradera,

https://www.youtube.com/watch?v=48I0IkPBmto

atom går inte att uppgradera, synd.

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av justinbeaver:

Finns inget som är bra med den. 2gb ram och 32gb lagringsutrymme och så kör den w8.1 och så är den 2år gammal. Bättre att spara pengar och lägga på något nyare och bättre

För mina behov är den bra. Att vänta på något bättre och dyrare bara för att känns ganska dumt. Har inte direkt tänkt att maxat crysis med den.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalstorp:

Återstår att se om det är för bra Beställde och har fått bekräftat! Har fri frakt och betalade med kort, alltså 1249:-

Utgående modell och aningens lite minne, men skärmen och prestandan skall vara bra!

Nöp 1 st med och fått bekräftat. 1308:- med kort och frakt.
Hur fick du fri frakt?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

Nöp 1 st med och fått bekräftat. 1308:- med kort och frakt.
Hur fick du fri frakt?

Troligtvis studentkonto. Då har man fraktfritt över 500 och bättre priser på vissa grejer.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Troligtvis studentkonto. Då har man fraktfritt över 500 och bättre priser på vissa grejer.

Stämmer!

Tips: lägg till denna Belkin Dual Video docka för 399:- så får ni DisplayPort+DVI, Några USB 3&2 Portar, RJ45 och matning av plattan med en USB3 kontakt!
https://www.komplett.se/product/853609/datorer-och-surfplatto...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalstorp:

Stämmer!

Tips: lägg till denna Belkin Dual Video docka för 399:- så får ni DisplayPort+DVI, Några USB 3&2 Portar, RJ45 och matning av plattan med en USB3 kontakt!
https://www.komplett.se/product/853609/datorer-och-surfplatto...

Lite lurigt då orginalladdaren leverera 23w och är inte säker på att den kommer att kunna dra mer än 5V@0,5A (trickle charge) från USB vilket inte lär räcka för att hålla igång den ens... men det vore ett lysande kit om det funkar!

Visa signatur

Mamma är bäst!

Sur o Deppig?
Läs lite goda nyheter!
https://www.goodnewsmagazine.se/

Permalänk
Medlem

Jag minns inte om det var bay trail atom eller haswell core i på plattan. Men jag har uppgraderat tikl 256gb SSD och WWAN i en sån Venue åt en kund. Har för mig att även atom var upograderingsbar enligt manualen, men jag är ärligt talat inte säker. Det var ett tag sen.

Beställde en nu. Får se om morsan gillar den annars blir det en verkstadsdator iom att jag är lite för rädd om min surface.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Dell Venue 11 Pro 32GB går att uppgradera till Win 10?
Vilken modell är det? (lite oklart på Dustins sida)
Vilket tangentbord kan man ha?
Tacksam om någon kan svara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PEN:

Någon som vet om Dell Venue 11 Pro 32GB går att uppgradera till Win 10?
Vilken modell är det? (lite oklart på Dustins sida)
Vilket tangentbord kan man ha?
Tacksam om någon kan svara.

tror att det är en Dell Venue 11 Pro 5130-32Bit
och enligt sidan nedan så kan man uppdatera till win10
http://www.dell.com/support/article/us/en/19/SLN297954

Visa signatur

[Ace Ecco 220][ASRock Z77E ITX][3570k@4.2][ASUS 970 STRIX 4GB]
[Team Elite 8GB (2x4GB) CL11 1600MHz][Corsair HX520W]
[Toshiba Q300 480GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morfeus:

Lite lurigt då orginalladdaren leverera 23w och är inte säker på att den kommer att kunna dra mer än 5V@0,5A (trickle charge) från USB vilket inte lär räcka för att hålla igång den ens... men det vore ett lysande kit om det funkar!

Köpte en för en vecka sen och min Suface Pro 3 laddas inte över huvud taget av den. Två andra saker som är osmidiga med den är att usb-ingången i dockan som är designad för att ladda t.ex. telefoner inte ger ström om du inte har något dockat och påslaget samt att dvi->hdmi inte skickar ljud, bara bild.

Ljudetproblemet hade stört mig enormnt om jag inte hade tre olika Bluetooth-lösningar som jag lätt kan anpassa efter vilken skärm jag vill skicka bild till.

I övrigt är jag nöjd med den till det priset. Smidigare lösning än att fixa nån dp-mini converter som är enda utgången på SP3 och det här låter mig koppla in sambons dator väldigt snabbt när också det behövs.

Permalänk
Avstängd

Argh, grymt bra pris på Nano!

Sugen på att köpa fler men jag klarar inte av de förbaskade coilwhinet i alla korten.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Argh, grymt bra pris på Nano!

Sugen på att köpa fler men jag klarar inte av de förbaskade coilwhinet i alla korten.

Mmm, mitt kommer ikväll om NetOnNet håller vad de lovar med sin expressfrakt.
Har prisbevakat Nano sedan årsskiftet, 4k känns överkomligt med tanke på att jag måste ha ett "ITX kompatibelt" kort.
Coil whine låter ju trist, får hoppas på ett bra exemplar då

Permalänk
Medlem

@dalstorp:
Någon som vet om minnet är av SSD typ i Dell plattan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laffe:

Köpte en för en vecka sen och min Suface Pro 3 laddas inte över huvud taget av den. Två andra saker som är osmidiga med den är att usb-ingången i dockan som är designad för att ladda t.ex. telefoner inte ger ström om du inte har något dockat och påslaget samt att dvi->hdmi inte skickar ljud, bara bild.

Ljudetproblemet hade stört mig enormnt om jag inte hade tre olika Bluetooth-lösningar som jag lätt kan anpassa efter vilken skärm jag vill skicka bild till.

I övrigt är jag nöjd med den till det priset. Smidigare lösning än att fixa nån dp-mini converter som är enda utgången på SP3 och det här låter mig koppla in sambons dator väldigt snabbt när också det behövs.

Surface PRO är ju en annan kategori än de Atom baserade plattorna. 5V 2,1 (10,5W) är ju tillräckligt för normala plattor, Atom baserade eller energisnålare. (ovan Dell Venue (5130) skall tydligen dra 10W från orginalladdaren)
På min har alla USB ström utan något dockat? Kanske något fel?

@Krafo: Tyvärr eMMC

Visa signatur

Mamma är bäst!

Sur o Deppig?
Läs lite goda nyheter!
https://www.goodnewsmagazine.se/

Permalänk
Medlem

Köpte ett par svarta "Pocket" (149:-) och fick 3 SPKRS på köpet. Som andra användare här på forumet rapporterat, så känns kvalitén "sådär" och SPKRS är då definitivt inte några nästan 400kr in-ear lurar. De känns mindre gediget byggda än "Pocket" och det är lite märkligt, med tanke på att det är ett par 149:- in-ear... Ska jag vara helt uppriktig är ljudet från "Pocket" mer i min smak, dessa sitter även bättre i öronen. Ljudet speciellt är definitivt en smaksak. Passformen i öronen kan säkert vara individuell den med.
För vad det är värt, så misstänkte jag att de inte skulle fungera med min telefon (Nokia N9) vilket mycket riktigt visade sig vara fallet. Rimligt, eftersom det inte är en varken iPhone, Android, eller Windows-telefon.

Jag hittar inte det ursprungliga inlägget i tips-tråden, så jag kan inte verifiera, men jag har för mig att det stod att man skulle få 2 laddare, och jag förstod det även som att man skulle få laddare av typen för vägguttaget.
Jag fick 1, och av typen för bruk i bil. Det är mycket möjligt att det är helt rätt så, jag kan mycket väl ha inbillat, eller missförstått. På deras hemsida är specifikationerna för den hör laddaren som följer:
12/24v in. 5v 3.1A ut. Port A 2.1A för "snabbladdning" och port B 1A för tröttare enheter.
Vid ett snabbt test så ger laddaren 5.00v, att jämföra med mina väggbulor som ger 5.04-5.06v. Jag har ingen utrustning som faktiskt drar 2.1A, eller i området, utan fick nöja mig med surfplattan, som från väggbulorna drar 1.46-1.48A. Från den här laddaren drar plattan 1.44A. Det verkar helt enkelt ligga i linje med att lite högre spänning gör att den laddar fortare, vilket nog får anses normalt.
Tyvärr duger den inte till att ladda Nokia N9 med. Enheter som kräver att laddaren följer standard och signalerar maxspänning kommer helt enkelt vägra ladda på ett bra sätt från den här laddaren, då den helt skiter i standarderna, och bara lämnar ström. Nokian vägrar dra mer än 0.09A, för att inte riskera att bränna USB-kretsarna i system som inte var avsedda för att ladda saker vid tillverkningen, och följer då laddarna inte standarden, så blir resultatet... ynkligt. Tyvärr. Det går att modifiera USB-kablar för att skapa en sladd för "endast laddning" där enheterna identifierar laddaren som en av högre kapacitet och få bättre fart på laddningen, men med en vanlig USB-MicroUSB är det kört. Riktigt hur vanligt det är att enheterna kräver att laddaren följer standarden, vet jag inte.
Avslutningsvis så är dokumentationen på laddaren tydlig, 2.1A på den ena porten, 1.0A på den andra. Med surfplattan som test-last kan jag konstatera att laddaren ger exakt samma resultat på båda portarna, så är det någon faktiskt skillnad på dem internt, är det för dåligt att de inte är uppmärkta på enheten. Jag har känt lite på huset, men det verkar inte vilja dela på sig, och jag är inte intresserad av att ha sönder enheten, så laddaren får bevara den hemligheten för sig själv... åtminstone just nu. Längre fram är det möjligt att jag tar mig in i den i alla fall, och bygger om USB-kontakterna så att laddaren alltid detekteras som 2A kapabel i alla fall.

På hela taget är det för övrigt laddaren som ger bäst intryck. Utan att ha tittat på insidan är det så klart svårt att säga, men baserat på passform av kontakter, hur huset känns att hålla i osv, så är den det mest seriösa jag fick från Dagauss Labs.

Nå, inte mycket till "review" men eftersom deras annonskampanjer, och deras sätt att promota sina produkter här på forumet brukar väcka en del uppmärksamhet / anstöt, så tänkte jag bidra med vad jag kunde.

Den personliga åsikten är nog att till fult pris är det rena rånet, men med de här kampanjerna, köp en, få 4'a, plus någon bonus, så känns det som en rätt bra affär i alla fall. SPKRS måste vara värda 35 spänn styck i alla fall, Pocket är lätt värd en 50lapp och 52,51 kr för laddaren känner jag mig inte helt lurad på...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av vompen:

Komplett har 24H-rea med bland annat:
Chromecast Audio för 290kr, ordinariepris runt 390kr

UE MegaBoom för 1990kr som ska vara en av de bättre på marknaden (UnboxTherapy-recension av alla tre storlekarna https://youtu.be/ZBDjYzY_6-k ), ordinariepris runt 3K i seriös butik

Samsung Powerbank 6000mAh för 99kr, ordinariepris 399kr (bara komplett som seriös butik som säljer den)

Observera att Powebanken endast har en micro USB ut, som sitter fast i banken, samt att max ut är 1,5A. Inte första gången de har dom på rea, varit nära att köpa ett flertal gånger men det är inte värt enligt mig.

Permalänk
Medlem

@SeF.Typh00n:

Om du kan tänka dig vattenkylning så isolerar man bort nästan allt coil whine med fullcover block och backplate. Har fungerat för mig på både r9 290 och nano.

Dessutom presterar nano riktigt bra under vatten då orginalkylaren blir lite väl högljudd om man försöker köra +50% powerlimit, sen hur bra VRMs osv klarar +50% långsiktigt när man kör luftkylning är en annan femma.

Vattenkyler man Nano får man i princip Fury X stock prestanda till lägre pris med bättre vattenblock, runt 1050-1075 core brukar korten cappa sen slår man i TDP limiten med +50% på powerlimit och korten börjar klocka ner i tunga titlar, vissa kort klarar uppemot 1100MHz men då krävs att dom går att undervolta en hel del.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KalBumling:

@SeF.Typh00n:

Om du kan tänka dig vattenkylning så isolerar man bort nästan allt coil whine med fullcover block och backplate. Har fungerat för mig på både r9 290 och nano.

Tyvärr inte, Node 202 är för litet för det. Ett syfte som jag tyckte var poängen med kortet.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Den är intressant, men är inte 2 GB för lite i en Windowsplatta?

Beror ju på vad du vill göra på plattan, men det är ju trots allt bara en windowsplatta

Permalänk
Medlem

@SeF.Typh00n:

Dock så är det lång ifrån alla kort som har coil whine, av de 4 nano jag äger så är det bara ett som har riktigt coil whine (det jag vattenkylt) sen ett annat som drar igång och har lite oljud för sig vid uncappad fps i menyer/gamla titlar (hörs i princip inte med stängd låda).

Sedan en anna intressant sak är att om man klockar ner korten till 970 alt 940Mhz hamnar man på en annan voltage bracket och korten drar BETYDLIGT mindre än vid stock. Stock spänningen ligger på 1.2V och redan på 970MHz så drar kortet ner till 1.15V och sedan 1.125V vid 940 (det sjuka är att alla mina kort sedan har klarat ytterligare -100mv vid 940mhz, dom klarar endast -50-75mv vid stock)

Hade dom lanserat Nano med 940MHz istället så hade det fortfarande matchat 390X men istället totalt krossat allt vad gäller prestanda/W

Permalänk

Vill varna för Degauss Labs som någon tipsade om här i tråden för någon dag sedan. Det verkar dock som att det inlägget blivit borttaget sedan dess - kan någon bekräfta detta?

Hur som helst. Beställde ett par hörlurar, skulle få tre par extra samt en USB-laddare, och fraktmetoden var UPS (gick inte att välja annat).

Fick rätt hörlurar, men grejerna kom med Posten ist (trots att de tar bra betalt för UPS). De extra hörlurarna kom i de fulaste färgerna trots att jag bett om svarta (nissen som postade tipset påstod att man kunde välja färger om man skrev ett meddelande med ordern, men det kan man alltså inte - jag fick gula, rosa, röda), samt utan förpackningar och utan extra "ear tips" i andra storlekar (trots att de ska ingå när man köper dem separat) - så det går inte att sälja vidare direkt. Och någon USB-väggladdare med 2 portar i presentförpackning får jag inte heller - istället låg det en liten "sorry" lapp i paketet där det stod att den var slut (trots att den fortfarande går att beställa via hemsidan, istället fick jag en obrandad laddare till bil (cigarettuttag) utan förpackning. Med tanke på hur oseriöst det känns kvalitetsmässigt skulle jag aldrig våga använda väggladdaren även om jag fått den.

Det luktar bluff lång väg om det företaget - kränger kina-grejer med sin egen logga på och försöker tjäna in på att lura folk att betala extra för frakt osv. Med tanke på att det finns en hel del poster om Degauss Labs i fyndtipstråden kanske det är läge att varna andra för deras kampanjer som verkar ha infiltrerat SC, som om de har en anställd som lägger ut kampanjerna här. Många av de gamla posterna är skrivna av användare som numera är avstängda. Det är ju helt klart inget seriöst företag och jag undrar varför deras kampanj försvunnit från tråden då den bara var någon dag gammal här. Kan någon mod bekräfta att det finns problem med det företaget här i tråden?

Dessutom måste man stå för returkostnaden själv - samt att man inte får tillbaka hela beloppet man betalt eftersom 60 kronor var UPS och frakt inte återbetalas, trots att de som sagt inte ens skickade med UPS. Sjukt irriterande.