AOC- och Benq-skärmarna är betydligt äldre än Acer-skärmen och har möjligtvis äldre paneler med lite sämre färger. Acern ska också gå att överklocka till 180Hz. ASUS har även en 24" med G-Sync på ingång, dock har de inte sagt så mycket om den ännu: http://www.sweclockers.com/nyhet/21526-asus-forbereder-rog-sw...
Värt att nämna är att AOC-skärmen just nu finns till rabatterat pris på Webhallen för 3290 kr (ord. 3990 kr).
De skärmarna du länkade till har inte G-Sync. Det är en funktion som tillför en hel del kostnad till skärmen. Om man vill ha adaptiv synkronisering som inte påverkar skärmens pris mycket eller något alls så finns Freesync-skärmar, dock krävs det ett kompatibelt AMD-grafikkort för att utnyttja Freesync. Jag antar att du har ett kompatibelt Nvidia-grafikkort och då finns de skärmarna som jag länkade till i mitt tidigare inlägg som är 24" och har G-Sync.
Skrivet av anon185723:
Fungerar G-sync fortfarande när man överklockar Acern till 180hz?
Andra G-Sync skärmar som kan överklockas som till exempel Acer Z35 (200Hz) och ASUS PG279Q (165Hz) förlänger G-Sync spannet för att matcha överklockningen, Acer XB241H är relativt ny och det finns få eller inga tester på den, men man kan bara anta att den också förlänger G-Sync spannet.
tack för svaret.
har nvidia gtx 970 kort.
hur funkar det med G-Sync. är det något man måste ändra i meny eller är det något datorn fixar själv när man har inkopplat skärmen?
och funkar det till alla spel?
tack för svaret.
har nvidia gtx 970 kort.
hur funkar det med G-Sync. är det något man måste ändra i meny eller är det något datorn fixar själv när man har inkopplat skärmen?
och funkar det till alla spel?
I Nvidias kontrollpanel kan man stänga av och sätta på G-Sync.
Det ska fungera till alla spel, dock om man har till exempel en 144Hz G-Sync-skärm så fungerar inte G-Sync längre om man får över 144 FPS, det kan man motverka genom att begränsa sin FPS till exempelvis 140, man kan också använda V-Sync tillsammans med G-Sync som tar över när man får över 144 FPS.
G-Sync skärmar med hög uppdateringsfrekvens kommer också med en eftersläpsreducering som heter Ultra Low Motion Blur (ULMB), man kan välja antingen G-Sync eller ULMB. G-Sync kan upplevas bäst när ens FPS fluktuerar och ULMB när man kan hålla hög FPS konstant.