Permalänk
Medlem

Slittålig lack?

Kanske valt fel plats för denna tråd, var lite osäker. I vilket fall så har jag målat om min mus en andra gång, nu med sprayfärg i hopp om att det skulle hålla lite bättre än det gjorde med akrylfärg. Tyvärr så har jag samma problem; där man sliter på musen får jag smutsavlagringar som så småningom går igenom lacken. Jag har sprayat 3+ lager färg och 3+ lager matt lack. Finns det inget som tål lite svett och klickande? ^.^

Permalänk
Medlem

@aquilla: vid första tanken, nej, inte i längden. :/

Visa signatur

Linux: because a PC is a terrible thing to waste.

Permalänk
Medlem

Hammarlack?

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Medlem

Trodde du skrev att du målat om ditt hus med sprayfärg(!!!)

Nu när pulsen inte är 250 så kan du kanske få tag på en 2K färg eller 'två komponents'. Brukar hålla.

Hittar du någon så använder du rikligt med skyddsutrustning.

Permalänk
Medlem

Om det är ABS-plast - lämna in för metallisering

Edit: det lagret är ca max 5 µm så kanske inte är något vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Om det är ABS-plast - lämna in för metallisering

Edit: det lagret är ca max 5 µm så kanske inte är något vidare.

Men kanske ett vinyl överdrag vore nåt för TS ?
Kostar ju knappt nånting plus att man kan experimentera själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grynnan:

Hammarlack?

Håller med.
Hammarlack som tandkräm och tandläkare blir utan jobb. Det fungerar på allt. När skateboards var populära på 80 talet så sprayade jag brädan med Hammarlack. Den ser fortfarande ny ut.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem

lacka en mus är rätt svårt vad jag sett här på swec mm. Det vettigaste vore nog en vinyl/plast/kolfiber wrap som du klistrar på. Tror att typ biltema har "plastfilm" eller ngt sedan finns det ju på diverse hobbybutiker typ Panduro och liknande.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Har lackat min deathadder. Slipa ner ytan ordentligt först, rengör, primer, slipa, primer igen och sedan 2-3 lager med bra sprayfärg. Köp inget på rusta utan något bra typ CRC eller motsvarande. Ser ut som ny fortfarande.

Permalänk
Medlem

Jag lackade en intellimouse 3.0 röd en gång, 6-7 lager röd färg och 4-5 lager klarlack, har den liggandes nånstans än.. Helt glänsande. Använde vanlig sprayfärg från närmaste ok mack, och ja den musen har använts massor sen jag lackade den, var väl runt 16 kanske när jag gjorde det och är 28 nu antar förarbetet är viktigt

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Kör med Bed Liner!

Dold text

Tror inte du sliter ut det på mycket länge

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.