Corsair släpper tangentborden Rapidfire med nya brytarna Cherry MX Speed

Permalänk
Medlem

Usch och fy. Ser ju förskräckligt ut.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Dem drog tillbaka alla dem efter typ 1 månad pga allt hat och tog tillbaka skeppet.

Jaha, å här sitter jag med ett tramp stamp brandat K75. Skoj.

Visa signatur

Sleeve it and they will come

Permalänk

Har Nordic layout stor enter-tangent? Klarar inte av den amerikanska varianten...

Permalänk

Jag undrar bara, vem är det som efterfrågar den här typen av brytare? De flesta "gamers" jag möter, använder antingen Röda eller Bruna MX Cherry switchar (om det är MX Cherry de använder), men jag undrar vilka användare testar MX red/browns och blir typ "hmm, jag skulle vilja ändra de här!"?

Kan någon förklara vad mening med dessa över Mx Reds är t.ex.? Det känns mer som att Corsair special beställer nya switchar bara för att de inte längre har MX Cherry monopol längre.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Jag undrar bara, vem är det som efterfrågar den här typen av brytare? De flesta "gamers" jag möter, använder antingen Röda eller Bruna MX Cherry switchar (om det är MX Cherry de använder), men jag undrar vilka användare testar MX red/browns och blir typ "hmm, jag skulle vilja ändra de här!"?

Kan någon förklara vad mening med dessa över Mx Reds är t.ex.? Det känns mer som att Corsair special beställer nya switchar bara för att de inte längre har MX Cherry monopol längre.

Kortare aktiveringspunkt tycker jag låter alldeles utmärkt.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av Json_81:

Kortare aktiveringspunkt tycker jag låter alldeles utmärkt.

Tycker du att aktiveringspunkten är för lång att nå med röda/svarta switchar?

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lusekofte:

Nej men vad fasen har Corsair nu gjort? De har alltså återvänt till de där korkade mediaknapparna som sitter bakom den förhöjda numpadden för att göra det extra svårt att komma åt knapparna. Och återanvänt den där dumma ratten för att justera ljudet som ingen använder?

Nej tacka vet jag revision två av deras K70 K90 serie där de körde in FN knappar på F7-12 för volym och start/stop/skip för media.

Men i övrigt, nog den mest pumpade musiken till en ny serie av tangentbord ever.

[edit] de verkar ha tagit bort den vita bagrunden under tangenterna som hjälpte till att få färgerna att stå ut mera. Vilket fruktansvärt nedköp...

Jag använder volymratten hela tiden och det är fan så mycket smidigare än med FN-knappar.

Visa signatur

Cpu: AMD 7800X3D + Noctua NH-U14S | Mobo: ASUS TUF B650M-Plus WIFI | Ram: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 32GB | Gpu: Gigabyte RTX 2070 Super | Ssd: Kingston A2000 1TB, Crucial MX500 2TB | Psu: Corsair AX 760W | Case: Fractal Design Define Mini C | Monitors: Dell Alienware AW2723DF, Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av HellDildo:

Har Nordic layout stor enter-tangent? Klarar inte av den amerikanska varianten...

Det måste den väl ha? Det är ju en del av just Nordic-layouten.

Visa signatur

Lycksalig Compaqsamlare, från LTE 4/50 till Evo N610c | Vardag: 3930K elmätarnitro@stock | Hyfsat astillräcklig, farväl Win10 snarast 🥳 🎉

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Tycker du att aktiveringspunkten är för lång att nå med röda/svarta switchar?

Nej, men kortare låter trevligt.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Enligt Tek Syndicate som testat dem snabbt på en mässa ska de kännas som Cherry MX Red.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Skrivet av Q4Rspwn:

Det måste den väl ha? Det är ju en del av just Nordic-layouten.

Tja, har sett en del tangentbordmed ÅÄÖ och smal enter-tangent. Det har dock varit billiga märken så de kanske inte följer specs:en speciellt noga...

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Lusekofte:

Du har såklart rätt, lite förvirrande med vad alla tangentborden heter.

Strafe är enligt min mening det bästa tangentbordet jag någonsin haft. Hade mitt K70 i någon månad innan jag blev tokig på mediaknapparna som, enligt min mening, sitter riktigt korkat till. Den vita bakgrunden borde vara standard på alla era tangentbord då det hjälper till att lysa upp.

Den vita bakgrunden skulle inte passa in på våran K-serie av tangentbord då den är en hel borstad aluminiumplatta.

Skrivet av RVX:

Poängen med tkl är ju självklart att ta mindre plats, men det var inte det som var poängen. Utan jag syftade på undersidan där handledsstödet tar onödigt stor plats, men det är ju en individuell syn.
Var inte helt tydlig på den punkten erkänner jag.
Sett till bredden är det så kompakt som möjligt ja.

Handleddstödet är som sagt avtagbart.

Skrivet av HellDildo:

Har Nordic layout stor enter-tangent? Klarar inte av den amerikanska varianten...

Ja den nordiska layouten har stor enter-tangent.

Skrivet av Findecanor:

http://www.youtube.com/watch?v=_r8ibaDFqzU

Enligt Tek Syndicate som testat dem snabbt på en mässa ska de kännas som Cherry MX Red.

Känslan när man pressar ner tangenterna är väldigt lika MX Red då de är samma "styrka" på fjädrarna i dom. Dock när du skriver/spelar så känner man skillnaden på aktiveringspunkten.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Handleddstödet är som sagt avtagbart.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Då tar jag tillbaka mitt klagomål Ber om ursäkt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X