Permalänk
Medlem

Hög MS i skype och teamspeak

Tjena!
Har nu under en längre tid haft hög MS i skype och teamspeak. Men så fort jag kollar bredbandskollen eller speedtest så har jag hög uppladdning och nedladdning undertiden som jag är i Teamspeak eller skype. Sen en annan grej är att när jag väl är i skype så laggar jag *** i Lol och CS, men så fort jag avslutar skype o TS så slutar jag lagga... trots att jag har en helt ok uppladdning och nedladdning under tiden som jag är inne i TS, skype och lol... Vad är felet?? allt börjar lagga så fort jag är inne i TS o skype??

EDIT: Jag har Telia som ISP och jag läser att fler har problemen. Vi har en Thomson router från telia.. Någon som kan relatera eller har lösningen??

Permalänk
Hedersmedlem

Har haft liknande problem. För tillfället så kör jag även en annan router som jag fixat själv för att vara säker på att det inte är på grund av Telias hårdvara. Värt att säga är att det iaf för mig kommer och går, det kan vara någon timme som funkar utan problem men efter det så funkar det knappt att spela något resten av kvällen.

Tyvärr har jag ingen lösning på problemet utan valt att leva med. Jag hoppas att problemet löses när jag får fiber senare under året.

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Tycker det låter som en överbelastad upplänk. Har du ADSL?

Permalänk
Medlem
Skrivet av madtop:

Tycker det låter som en överbelastad upplänk. Har du ADSL?

ADSL är det:/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av thu3n:

ADSL är det:/

Skickades från m.sweclockers.com

Som sagt: det mesta tyder på att ni stundtals skickar mer trafik uppåt än vad som samtidigt kan skickas. Det uppstår då köer och fördröjningar (ms).

Uppströms QoS är en lösning.