Bärbar 4.5 budget, hjälp tack!

Permalänk
Inaktiv

Bärbar 4.5 budget, hjälp tack!

Hej, ska köpa en bärbar till morsan. Hon ska ha den till surf, titta på tv-serier/film, läsa nyheter, titta videoklipp, skype och små annat skit.
Valt dessa två, men behöver bli övertygat vilken passar bäst eller om någon har bättre för 4.5 k budget eller billigare.

Det var någon som övertyga mig att upplösningen 1366x768 borde förbjudas på 15.6 bärbara enheter, och jag håller med faktiskt. Enda anledningen jag valt köra på 1920x1080 upplösning, kan ha fel också. Men jag är den som kör på magkänsla då (A).

Acer Aspire F5-521 vs Asus F555LA-DM2013T

Acer: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3494832

Asus: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3389000

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Viradise:

Anledningen till det? Tack

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Asusen har vad jag kan se mer RAM samt bättre CPU.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon152135:

Anledningen till det? Tack

Skickades från m.sweclockers.com

Bättre CPU, mer RAM

Permalänk
Medlem

Mamma fick en Chromebook i julklapp, det räcker till det hon håller på med och det känns som att de inte lika lätt blir slöa som en PC kan bli (speciellt i det billigare segmentet).

Annars Asusen av de två.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av laudanum:

Asusen har vad jag kan se mer RAM samt bättre CPU.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Viradise:

Bättre CPU, mer RAM

Skrivet av HWS:

Mamma fick en Chromebook i julklapp, det räcker till det hon håller på med och det känns som att de inte lika lätt blir slöa som en PC kan bli (speciellt i det billigare segmentet).

Annars Asusen av de två.

Tack, det blir Asusen då imorgon bitti från Webhallen.

Mvh

<3