Permalänk
Proffsmoddare

Maffigt!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpelay:

Kul att du gillar det!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Medlem

Sedär ja!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Update

Tjenare! Här kommer jag med lite nya prylar till bygget, jag kan även meddela om att 2 stycken GTX 970 referenskort ligger på posten och kommer komma upp i byggloggen till helgen. Men till den här updaten reserverade jag något lite speciellt, nämligen lite paket från EKWB som snällt bestämde sig för att bidra med lite delar till bygget, stort tack!

Det som syns i bilden är:
EKWB SE Coolstream 240 Radiatorer
EKWB DDC Pump / Acetal top & svart cover
Mattsvart 16/10 slang
EKWB 16/10 compression fittings
EKWB G1/4 pass-through
samt lite vätska

Det enda som saknas vattenkylningsväg är vattenblocken och lite vinklar som också bör anlända snart!

Här har vi lite bilder

Det var allt för denna update!
Tack för att ni följer

Permalänk
Medlem

Snyggt! Temat på datorn känns lite som något ur spelet Fallout också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrixon:

Snyggt! Temat på datorn känns lite som något ur spelet Fallout också

Tack!

Permalänk
Medlem

Update

Tjenare! Nu har dom nya grafikkorten kommit och sitter i datorn, så jag tänkte passa på att slänga upp lite bilder med blandannat lite vattenkylningsgrejer och dom nya korten, Det tog ett tag att få hem grafikkorten då jag valde Gainward's "referens" kort först men valde att skicka tillbaks och gå med EVGA SC GTX 970 istället, primärt för att det finns finare vattenblock till EVGA korten.

Ursäkta att det tog sån tid för att få ut uppdateringen, orginal korten jag köpte som var från Gainward tog ett tag att returnera då först CDON började krångla till det med avbeställningen och returneringen. Men nu är dom nya korten här och bygget kan fortsätta!
Vattenblocken ska inhandlas under helgen tillsammans med CPU block.

Nu vidare till bilderna

Permalänk
Medlem

Hej! Nu är jag tillbaks efter ett litet uppehåll då jag mestadels väntar på nya delar, äntligen kom det nya vattenblocket till CPUn som redan har fått sin rostfinish, samtliga vattenkylningsdelar kommer förmodligen få sig någon typ av modifikation men jag är dock osäker på vad eftersom jag inte vill ha för mycket rost, så det återstår att se!

Det kom även in en ny reservoar, Dock är jag osäker på vart jag faktiskt ska placera reservoaren men jag har lite idéer, vad tror ni?
Fläkthållarna har blivit bortmonterade och även fått sin egen finish, nu väntar vi endast på lite custom dekaler med olika tryck på, för att ge lite brytning bland all rost. Vi kommer närmare och närmare montering!

Tyvärr har jag inte fått GPU vattenblocken än då dom har försenats av posten, men efter det återstår det bara ett fåtal modifikationer för att få in alla komponenter sen är det bara tuta och köra! Tack till alla er som följer byggloggen
Syns nästa vecka!

Permalänk
Medlem

Update!

Tjenare, har pillat lite mer på datorn under helgen och passar på att slänga ut en liten uppdatering på grafikkortsblocken.
Samtliga block är monterade och har provmonterats på moderkortet för lite "glamour-shots".
Det rostade CPU blocket är även monterat och jag måste säga att jag är fullständigt förälskad i hur bra det flyter ihop med resten av brädan.
Vad tycker ni?

Grafikkortsblocken är fortfarande helt orörda, dock ska dom få sig en omgång i moddinghörnan. Inget stort utan bara någon minimal förändring för att få dom att passa in i stuket lite mer, sen har jag även goda nyheter!
Efter ett snack med BeQuiet! bestämde vi oss för att byta nätaggregat till ett från deras nyaste Pure Power 9 serie, så det kommer komma in för lite bilder till veckan.

Nu vidare till lite bilder!

Permalänk
Medlem

Oerhört snyggt projekt. Följes med stort intresse.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Discokungen

Jag trodde aaaldrig att det skulle bli så här snyggt! Mest eftersom rost inte direkt är något vackert för mig men det lyckas du vända på helt! Galet! Hoppas du fixar till blocken också så de inte ser supernya ut med all rost runt omkring! Det ser fantastiskt ut hittills! Can't wait for more!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Oerhört snyggt projekt. Följes med stort intresse.

Tack! Kul att du gillar det

Skrivet av Flamso:

Jag trodde aaaldrig att det skulle bli så här snyggt! Mest eftersom rost inte direkt är något vackert för mig men det lyckas du vända på helt! Galet! Hoppas du fixar till blocken också så de inte ser supernya ut med all rost runt omkring! Det ser fantastiskt ut hittills! Can't wait for more!

Tack så hemskt mycket, väldigt kul att höra sånt här Blocken kommer få sig lite modifikationer så dom inte ser så nya ut, det återstår fortfarande att se exakt vad jag ska göra dock. Men det bör komma ut tills nästa vecka Kul att du gillar det!

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinosawrex:

Permalänk
Medlem

Update!

Hej allihopa! Nu har det nya nätaggregatet kommit och fått sig en plåtning under NYA KAMERAN! Har nu steppat upp till en fullformatskamera istället för min förra Canon EOS 750D, hädanefter kommer alla foton vara tagna med Sony's Alpha 7 kamera, så förhoppningsvis kommer ni märka en stor förändring i bilderna
Ge gärna feedback och säg vad ni tycker.

Nätaggregatet i fråga är BeQuiet's nylanserade Pure Power 9 700W PSU, och den ska förse alla komponenter i bygget med ström.
Har ni några frågor omdetta nätaggregat så var inte rädda att ställa dom i kommentarerna!
Projektet är på slutspurten och det enda som saknas nu är vinklarna till vattenkylningen, dom är beställda men tyvärr verkar det som att det tar ett tag för dom att komma, då lagersaldot är väldigt lågt. Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!

Nu vidare till bilderna.

Återigen, tack för att ni följer! Syns nästa update.

Permalänk
Proffsmoddare

Det där agget ser riktigt trevligt ut. Hoppas det levererar lika bra!
Visst skulle du till Birdie?

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpelay:

Det där agget ser riktigt trevligt ut. Hoppas det levererar lika bra!
Visst skulle du till Birdie?

hoppas det jag med!
Jo, det är planen,dock är jag osäker om det kommer krocka med skolan eller inte så det återstår att se

Permalänk
Medlem

Snygg jobbat, följer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crin:

Snygg jobbat, följer!

Tack tack!

Permalänk
Medlem

Hej! Tänkte klämma in en update efter valborg när allt är som lugnast, har inte hänt mycket på bygget då jag tyvärr fortfarande väntar på att få vinklarna på posten, men förhoppningsvis bör dom anlända snart. Tog moderkortsplåten till min brors jobb och plunchade hål för pass-through fittings till CPU, GPU's och en av radiatorerna. Totalt 5 hål, dessa ser ni i bilderna nedan! Resten var mer av en mockup för att se hur allt kommer se ut, kan tyvärr inte dra slang än då vinklarna är fortfarande bortsprungna, men förhoppningsvis förstår ni hur slangen ska dras, det bör inte ta många dagar innan dom kommer
Tänkte slänga upp en update till veckan med modifikationerna gällande grafikkorten och nya nätaggregatet, men det får ni vänta och se!
Det var allt för denna update, tack för att ni följer!

Permalänk
Proffsmoddare

Kommer bli såå grymt!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Det ser verkligen oerhört bra ut. Symmetrin och färgen får det att se väldigt industriellt ut, jag diggar det skarpt. Kommer backplates också få en skvätt rost/färg?

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpelay:

Kommer bli såå grymt!

Det tror jag också!

Skrivet av Baalex:

Det ser verkligen oerhört bra ut. Symmetrin och färgen får det att se väldigt industriellt ut, jag diggar det skarpt. Kommer backplates också få en skvätt rost/färg?

Jag tror dom ska få sig en skvätt rost men vet inte vart, däremot ska definitivt bryggan rostas!
Tack!

Permalänk

Så jag kan följa!

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Så jag kan följa!

Permalänk
Medlem

Sanslöst grymt.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Det här ska jag följa Väldigt bra jobbat med utseendet på det hela!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Sanslöst grymt.

Tack!

Skrivet av Cudage:

Det här ska jag följa Väldigt bra jobbat med utseendet på det hela!

Tack så hemskt mycket kul att du gillar det.

Permalänk
Medlem

Update!

Tjenare, dags för en uppdatering med lite goda nyheter! Alla vinklarna har nu kommit fram och jag ser fram emot att sätta ihop datorn till helgen. Alla komponenter har blivit testade igen för att försäkra mig om att allt fungerar. Så det bör inte ta många dagar innan datorn är klar nu!

Den lever!

Saknas endast infästning för grafikkort och omlackering av SSDerna, sen är den redo för att fyllas, jag har tagit lite bilder som visar hur jag ska dra slangen för att ge er lite mer förståelse. stort tack till alla er som har följt bygget, slutspurten nu!
nya PSU'n har fått sig en egen touch med hjälp av ett rostad galler och rostig ring runt fläkten, reservoaren bestämde jag mig för att fästa utanpå nätaggregatet för att ge bygget en lite flashig look, jag tror att en "extern" reservoar kan hjälpa bygget få lite med "pop" och sticker ut lite mer. Här har vi bilder!

Fittings galore!