Permalänk
Medlem
Skrivet av Rytmen:

Passade på att beställa det jag med, vilken konsol spelar du på?

PS4, har inte börjat än. Fick hem det idag du då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

PS4, har inte börjat än. Fick hem det idag du då?

Skickades från m.sweclockers.com

Attans, spelar själv på xbox (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rytmen:

Attans, spelar själv på xbox (:

Synd Hade varit kul att börja tillsammans med en nybörjare som mig. Har du bestämt dig för en klass än? Har svårt att bestämma mig, lutade mig mest åt warlock fast fick höra att de tydligen är "okej" men att titans och hunters är OP just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

Synd Hade varit kul att börja tillsammans med en nybörjare som mig. Har du bestämt dig för en klass än? Har svårt att bestämma mig, lutade mig mest åt warlock fast fick höra att de tydligen är "okej" men att titans och hunters är OP just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Precis min tanke
Väljer mellan Warlock och Hunter, lutar åt att prova på Hunter i nuläget - att du nu nämner att de är Op gör ju inte saken sämre

Permalänk

Vill du vara OP i pvp så ska du välja nya titan subclassen. Så sjukt obalanserad i pvp så det bara sjunger om det.
Warlock är tyvärr "broken" med deras Sunsinger subclass, dör du i pvp så slutar dina burns att brinna... Vilket både hunters o titanser burns fortsätter göra fast dom dör.
Och du är sunsinger mer eller mindre fokuserad på att bränna saker...

Men Warlock är i mitt tycke den roligaste klassen overall. Har spelat mkt titan o hunter, men har alltid älskart Warlock och slutade med att jga deletat alla alts etc så har bara 1 gubbe nu^^

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Vill du vara OP i pvp så ska du välja nya titan subclassen. Så sjukt obalanserad i pvp så det bara sjunger om det.
Warlock är tyvärr "broken" med deras Sunsinger subclass, dör du i pvp så slutar dina burns att brinna... Vilket både hunters o titanser burns fortsätter göra fast dom dör.
Och du är sunsinger mer eller mindre fokuserad på att bränna saker...

Men Warlock är i mitt tycke den roligaste klassen overall. Har spelat mkt titan o hunter, men har alltid älskart Warlock och slutade med att jga deletat alla alts etc så har bara 1 gubbe nu^^

Tack så mycket för infon Men hur är warlocks i PvE? Brukar inte bungie släppa ut patches då och då för att balansera klasserna eller kommer det att vara så tills nästa expansion?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av rustax:

Tack så mycket för infon Men hur är warlocks i PvE? Brukar inte bungie släppa ut patches då och då för att balansera klasserna eller kommer det att vara så tills nästa expansion?

Skickades från m.sweclockers.com

I PvE är dom i mitt tycke mer eller mindre balanserade. Vissa kan ha åsikt att warlocks selfrevive är lite op i pve. (fast man tar bort möjligheten till attt dra super här o där)

Är i PvP som Titaners nya super är sjukt OP, fast kollar man forum så påstår folk att den ska vara "bättre" för alla perks är i trädet är fokuserad mot just supern.
Fast sunsingers perks är fokuserad mkt till att burn mer/längre fast ändå är den sämre/lika bra som titaners och hunters burn. Och warlocks, som sagt, slutar burna om du dör vilket är sjukt jävla äckligt.
Warlocks senaste super är bra i pvp, väldigt bra. Fast inte OP någonstans, dom får ingen damage reduction som hunters melee super och titaners ranged mega ultra super^^

Dom är väldigt bra på att balansera, fast warlocks burn problem har funnits från första början, Titaners nya super har varit OP sen Taken King släptes, så där lär vi inte se någon skillnad tyvärr^^

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

I PvE är dom i mitt tycke mer eller mindre balanserade. Vissa kan ha åsikt att warlocks selfrevive är lite op i pve. (fast man tar bort möjligheten till attt dra super här o där)

Är i PvP som Titaners nya super är sjukt OP, fast kollar man forum så påstår folk att den ska vara "bättre" för alla perks är i trädet är fokuserad mot just supern.
Fast sunsingers perks är fokuserad mkt till att burn mer/längre fast ändå är den sämre/lika bra som titaners och hunters burn. Och warlocks, som sagt, slutar burna om du dör vilket är sjukt jävla äckligt.
Warlocks senaste super är bra i pvp, väldigt bra. Fast inte OP någonstans, dom får ingen damage reduction som hunters melee super och titaners ranged mega ultra super^^

Dom är väldigt bra på att balansera, fast warlocks burn problem har funnits från första början, Titaners nya super har varit OP sen Taken King släptes, så där lär vi inte se någon skillnad tyvärr^^

Tack som fan för infon. Men valet är jävligt svårt. Det var mellan warlock och Titan från första början, har mest spelat mage klasser i andra mmo och det sägs att warlock är det närmaste du kan komma till en mage i destiny.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av rustax:

Tack som fan för infon. Men valet är jävligt svårt. Det var mellan warlock och Titan från första början, har mest spelat mage klasser i andra mmo och det sägs att warlock är det närmaste du kan komma till en mage i destiny.

Skickades från m.sweclockers.com

Du ska verkligen inte tänka så imo För det är fortfarande 95% vapen och granater: )

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Du ska verkligen inte tänka så imo För det är fortfarande 95% vapen och granater: )

Jaha, då ska man inte tänka så ja haha. Aja får kolla lite streams och Youtube klipp och avgöra utifrån det vilken klass jag tycker ser roligast ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av rustax:

Jaha, då ska man inte tänka så ja haha. Aja får kolla lite streams och Youtube klipp och avgöra utifrån det vilken klass jag tycker ser roligast ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kan dock själv rekommendera Warlock. Men vad du tycker, kan bara du svara på Lycka till

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Vill du vara OP i pvp så ska du välja nya titan subclassen. Så sjukt obalanserad i pvp så det bara sjunger om det.
Warlock är tyvärr "broken" med deras Sunsinger subclass, dör du i pvp så slutar dina burns att brinna... Vilket både hunters o titanser burns fortsätter göra fast dom dör.
Och du är sunsinger mer eller mindre fokuserad på att bränna saker...

Men Warlock är i mitt tycke den roligaste klassen overall. Har spelat mkt titan o hunter, men har alltid älskart Warlock och slutade med att jga deletat alla alts etc så har bara 1 gubbe nu^^

Nyttig info, tackar tackar Kanske skulle satsa på en Titan ändå
Vilken konsol finner vi dig på?

Permalänk
Skrivet av Rytmen:

Nyttig info, tackar tackar Kanske skulle satsa på en Titan ändå
Vilken konsol finner vi dig på?

Dock kom det info om att titaners hammer skulle "fixas" på ngt vis, patch notes kommer inom kort. Början av nästa vecka gissar man på.
Så förhoppningsvis kommer det bli lite mer balanserat (fast folk gnäller som fan för tydligen så är inte titaner OP)

Fast har svårt att tro att den kommer bli värdelöst. Så satsa på det du verkar nyfiken på (y)
Bara inte hunters... hatar hunters...

Befinner mig på Xbox One

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Dock kom det info om att titaners hammer skulle "fixas" på ngt vis, patch notes kommer inom kort. Början av nästa vecka gissar man på.
Så förhoppningsvis kommer det bli lite mer balanserat (fast folk gnäller som fan för tydligen så är inte titaner OP)

Fast har svårt att tro att den kommer bli värdelöst. Så satsa på det du verkar nyfiken på (y)
Bara inte hunters... hatar hunters...

Befinner mig på Xbox One

Rackarns bananer, jag som precis bestämt mig för att köra på Hunter..

Vad heter du på Xbox live? Hade varit kul att spela med någon som har lite koll på läget!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Dock kom det info om att titaners hammer skulle "fixas" på ngt vis, patch notes kommer inom kort. Början av nästa vecka gissar man på.
Så förhoppningsvis kommer det bli lite mer balanserat (fast folk gnäller som fan för tydligen så är inte titaner OP)

Fast har svårt att tro att den kommer bli värdelöst. Så satsa på det du verkar nyfiken på (y)
Bara inte hunters... hatar hunters...

Befinner mig på Xbox One

Tror jag kör på warlock varför hatar du hunters?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Rytmen:

Rackarns bananer, jag som precis bestämt mig för att köra på Hunter..

Vad heter du på Xbox live? Hade varit kul att spela med någon som har lite koll på läget!

Skrivet av rustax:

Tror jag kör på warlock varför hatar du hunters?

Skickades från m.sweclockers.com

Hata hunters har legat kvar sen i början när man möte massa bladedancer och golden gun i pvp hela tiden.
Sen tycker jag det är oftast hunters som har problem med att "inta ta skada" i pvp osv, men kan vara placeboeffekt^^

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Hata hunters har legat kvar sen i början när man möte massa bladedancer och golden gun i pvp hela tiden.
Sen tycker jag det är oftast hunters som har problem med att "inta ta skada" i pvp osv, men kan vara placeboeffekt^^

hunters är op i pvp vad jag märkt men underpowered i pvm, vet inte hur det är nu då jag quittade destiny för blev trött på all farming

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Skrivet av ItsLea:

hunters är op i pvp vad jag märkt men underpowered i pvm, vet inte hur det är nu då jag quittade destiny för blev trött på all farming

op i pvp är väl fel o säga, bara att dom är lätta att få kills med
I pve har dom aldrig varit underpowered mer än någon annan. Bara att Sunsinger och Defenders har varit mer användbara. Fast med deras nya shadow pilar så är det hunters som är dom mest "OP" i pve, med tanke på att dom kan göra så att bossar tar mer skada, mycket mer skada, för en skaplig tid

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

op i pvp är väl fel o säga, bara att dom är lätta att få kills med
I pve har dom aldrig varit underpowered mer än någon annan. Bara att Sunsinger och Defenders har varit mer användbara. Fast med deras nya shadow pilar så är det hunters som är dom mest "OP" i pve, med tanke på att dom kan göra så att bossar tar mer skada, mycket mer skada, för en skaplig tid

var ett tag sedan jag spelade, blev trött på all grinding. Bladedancer är väl ändå ganska op? eller har Bungie ändrat mycket senaste tiden?

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Skrivet av ItsLea:

var ett tag sedan jag spelade, blev trött på all grinding. Bladedancer är väl ändå ganska op? eller har Bungie ändrat mycket senaste tiden?

Bladedancer är ju dock inte "op", Over Powered är inte bara när det är bra, utan är FÖR bra imo. Bladedancer är bara i mitt tyckte lätt spelat. "Auto-aim" på melee slashen osv på supern. Men samma sak tycker jag med Golden Gun o den extrema auto-aim/assist. Senaste subclassen med hunters har jag knappt spelat.
Skulle det vara OP så skulle 80%+ vara den classes/subclassen i pvp helt enkelt^^

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Nybörjare som spelar som warlock och nu nått level 16 och därmed låst upp sunsinger och har ett par frågor:
1. Om jag byter till sunsinger så får jag ju ganska mycket sämre stats. Eller kommer de att levlas upp ganska snabbt?
2. Jag har taken King-versionen. Måste jag klara av original story uppdragen innan jag får tillgång till expansionsdelarna?
Joel

Visa signatur

Intel Core i7 2700k | Asus P8Z77-v | Asus GTX 680 Direct CU II | bequiet! Straight Power E9 500W | Corsair Vengeance 8 GB | OCZ Agility 3 128 GB | Seagate Barracuda 750GB

Permalänk

@Joel.e
Är själv rätt ny på destiny men som jag förstår det så låser expansionernas story missions upp sig när du når olika levlas. Så var det iallafall med taken king för mig mig, det starta av sig själv när jag blev level 25.

Mvh Anton

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av joel.e:

Nybörjare som spelar som warlock och nu nått level 16 och därmed låst upp sunsinger och har ett par frågor:
1. Om jag byter till sunsinger så får jag ju ganska mycket sämre stats. Eller kommer de att levlas upp ganska snabbt?

Hej

Det går ganska fort att levla upp de första 2 stegen, sedan tar det längre tid. Men efter de första två stegen fungerar klassen bra.

Testa mellan de tre olika vilken du gillar bäst. Personligen gillar jag nog "Sun" bäst då den ger lite avstånd och massa "Umpf" (Sunslinger-Hunter).

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Hallå! Skulle behöva 2 spelare (ps4) för att plocka oryx hard-mode nu. Några som är intresserade?

Permalänk
Medlem

Klarat av alla storyuppdragen i originalet och är level 19 tror jag. Verkar ju dock krävas level 25 för att börja storyuppdragen i Taken King.
Förslag för att ta sig dit?
Joel

Visa signatur

Intel Core i7 2700k | Asus P8Z77-v | Asus GTX 680 Direct CU II | bequiet! Straight Power E9 500W | Corsair Vengeance 8 GB | OCZ Agility 3 128 GB | Seagate Barracuda 750GB

Permalänk
Medlem

Får hem mitt Taken King nästa vecka. Precis börjat spelat igen. Lvl 34 atm.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk

PS3 spelare här. Adad gärna mig om ni lirar Destiny på PS3. Hade aldrig trott jag skulle gilla spelet men är helt fast i det när det följde det i en begagnad bundle som jag köpte. Mitt PSN namn är Jodokast30

Permalänk
Medlem
Skrivet av joel.e:

Klarat av alla storyuppdragen i originalet och är level 19 tror jag. Verkar ju dock krävas level 25 för att börja storyuppdragen i Taken King.
Förslag för att ta sig dit?
Joel

Det är väl kanske mer en work around, men när jag köpte TK fick jag en lvl 25 token.

Har du redan använt denna torde väl Patrolls vara bästa alternativet, eller att spela om de uppdrag du redan gjort. Sedan har du ju Dailys, både PvP och Quest som bringar XP.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Tja på er.
Då jag börjar tröttna lite på The division så tänkte jag dra igång med destiny igen.
Men senast jag spelade så hade house of wolves precis släppts. Så jag testade bara trials och det andra som var nytt då. Men slutat ganska snart efter release.
Så min fråga är nu. Är det värt att köpa taken King?
Är det fortfarande NFs som gäller eller vad bör man göra när man efter man skaffat taken King?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwertan:

Tja på er.
Då jag börjar tröttna lite på The division så tänkte jag dra igång med destiny igen.
Men senast jag spelade så hade house of wolves precis släppts. Så jag testade bara trials och det andra som var nytt då. Men slutat ganska snart efter release.
Så min fråga är nu. Är det värt att köpa taken King?
Är det fortfarande NFs som gäller eller vad bör man göra när man efter man skaffat taken King?

Skickades från m.sweclockers.com

Efter patchen som kom förra veckan anser jag det blivit mycket bättre. Kan göra nästan allt för att nå 335 light beroende på vad man är sugen och införande av "smart loot" är omtyckt av mig och många. Jag tycker iaf det blev avsebärt bättre efter TKK och den här patchen hjälper solo-spelaren mycket bättre än tidigare.

TKK går väl att införskaffa till en riktigt billig peng så jag skulle rekommendera att köpa det ifall du gillade det innan så gör du det garanterat nu med, mycket bättre imho.