Gömma standardikoner från skrivbordet?

Permalänk
Avstängd

Gömma standardikoner från skrivbordet?

Om man är inne på Skrivbordet via en mapp, så dyker standardikoner som Kontrollpanelen, Nätverk osv upp. Hur kan man dölja dessa? Har försökt googla, men hittar bara resultat om hur man döljer eller visar ikoner på själva skrivbordet utan att vara inne i en mapp.

Dessa ikoner skulle jag vilja gömma på Skrivbordet: Kontrollpanelen, Nätverk, Bibliotek, Den här datorn och OneDrive.

Mitt OS är Win 8.1

Permalänk
Medlem

Så om jag förstår rätt vill du att respektive ikoner aldrig ska synas på själva skrivbordet eller när man kollar i skrivbordsmappen?

Mitt förslag är i så fall att bara ta bort dem

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem

Möjligt att jag missuppfattar dig. Men om du söker i startmenyn efter "ikoner" så borde "Visa och dölj ikoner på skrivbordet" komma upp..

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fronix:

Så om jag förstår rätt vill du att respektive ikoner aldrig ska synas på själva skrivbordet eller när man kollar i skrivbordsmappen?

Mitt förslag är i så fall att bara ta bort dem

Det går inte att bara ta bort dem genom att högerklicka och trycka på "ta bort".

Skrivet av davvarn:

Möjligt att jag missuppfattar dig. Men om du söker i startmenyn efter "ikoner" så borde "Visa och dölj ikoner på skrivbordet" komma upp..

Jag har försökt det. Jag sökte på "ikoner" och gick in på "Visa och dölj ikoner på Skrivbordet", men det gäller bara skrivbordet i vanlig vy, inte när man ser på skrivbordet inne i en mapp. Det är bara Papperskorgen som är markerad på "Visa och dölj ikoner på Skrivbordet"