Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Room http://www.imdb.com/title/tt3170832/ dock inte att förväxla med The Room som innehar världens sämsta skådespel av Tommy Wiseau Ger den nog 8/10, riktigt hemsk men ändå fin på något vis.

Sen har jag sett alla The Hunger Games förutom senaste.. Ja, dom är väl helt ok Gillar såna filmer, typ som Battle Royale osv. Får väl en 6,5/10.

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Fyra av de ca 1500 filmer jag sett har jag givit full pott. Citizen Kane, 2001, Chinatown och The Shining. En 5:a är helt klart sevärd, typ som jag tyckte The Martian, Prometheus och många andra. Riktigt usla filmer såsom Den gröna milen, Sagan om ringen-trilogin, allt hittills med Jim Carrey (Undantaget den mycket bra "Eternal Sunshine of the Spotless Mind") är för mig en 3:a. En etta har jag nog bara "givit" Heat och The Shawshank Redemption och annan känslo-porr.
Men som sagt, smaken är som baken.

Varför tycker du lotr är riktigt kass?

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Varför tycker du lotr är riktigt kass?

Av samma anledning att somliga tycker "Twilight-serien" är kass. Barnfilmer är jag inte så begeistrad i. Samma med Game of Thrones. Samma smörja.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Tvingades se gudfadern trilogin för ett tag sen, ursäkta men fan vilket sömnpiller det är.
Vad är det som folk anser gör dom här filmerna till världens bästa, vad? Det är bra skådespel och handling absolut och jag säger inte att dom är direkt dåliga, men för mig är så har alla filmerna så galet segt tempo att man typ ligger och halvsover i mitten av första filmen.
Känns som att Gudfadern i likhet med The Shawshank Redemption är en sån film man helt enkelt måste tvingas gilla om man anser sig vara intresserad av film för annars har man konstig smak eller så kan man inget om film.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Varför tycker du lotr är riktigt kass?

Finns en sak som irriterar mig riktigt ordentligt med lotr och det är Legolas surfande, är det inte ner för en trapp på sin sköld så fotsurfar han på en ollifant eller hur det stavas. Det tycker jag dom kunde skippat eller åtminstone gjort bättre, känns barnsligt i jämförelse med resten av filmerna

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Primer. En "realistisk" tidsresefilm som var riktigt spännande när den väl kom igång. Skulle troligtvis vara ännu bättre om jag hade mer koll på matematik och fysik, men var ändå en cool film. 3.5/5

Permalänk
Medlem

Såg Mary and Max igen, med den tyvärr tyvärr bortgångne Philip Seymour Hoffman. Genial stop-motion film av Adam Elliot som också gjort kortfilmen Harvie Krumpet som också är en stop-motion film.
Filmen berör verkligen på ett emotionellt plan och det är svårt att hålla tårarna tillbaka.
8.7/10 ger jag den och kan varmt rekommendera den för er som inte sett den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Av samma anledning att somliga tycker "Twilight-serien" är kass. Barnfilmer är jag inte så begeistrad i. Samma med Game of Thrones. Samma smörja.

Vuxet uttalande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Såg Mary and Max igen, med den tyvärr tyvärr bortgångne Philip Seymour Hoffman. Genial stop-motion film av Adam Elliot som också gjort kortfilmen Harvie Krumpet som också är en stop-motion film.
Filmen berör verkligen på ett emotionellt plan och det är svårt att hålla tårarna tillbaka.
8.7/10 ger jag den och kan varmt rekommendera den för er som inte sett den.

Skickades från m.sweclockers.com

Den och eldflugornas grav är de tecknade/animerade filmer som fått mig att bli tårögd.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Sista jag såg var Nalle Puh och heffaklumpen med mina söner. Dom var glada och så även jag.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Den och eldflugornas grav är de tecknade/animerade filmer som fått mig att bli tårögd.

När vi ändå är inne på filmer som får en att få en stor klump i halsen och när ögonen knappt kan hålla tillbaka tårarna är Micke och Molle från Disney. Scenen från när hon lämnar av honom i skogen är så himla enkelt men så himla fint, jag närmar mig 30 och har fortfarande inte lyckats se den helt och hållet utan tårar i ögonen.
Rent generellt så är dem äldre Disney klassikerna svåra att hålla tårarna borta från, synd att dagens filmer inte berör på riktigt samma sätt...förutom eldflugornas grav som är ett av få undantag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Deadpool 7/10 får den av mig! Klockren stundtals och inte alls ibland!

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk

Deadpool: Lätt en av dom bästa filmerna jag sett, sett den på bio 2 ggr så det säger väll allt?

Visa signatur

CPU: i7-6700k @ 4,0Ghz GPU: Asus GTX 980 STRIX 4GB DDR5
Mobo: ASUS Z170-A - ATX / Z170 / DDR4 / 1151
RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 / 2666MHz
SSD: 2x120gb Samsung 850 EVO 120GB
Låda: Fractal Design Define R5 - Black Pearl

Permalänk
Lego Master

Deadpool här med, bio i söndags.
Jag tycker inte det är en bra film nödvändigtvis, men det är en sjukt underhållande film.
Den rör inte upp några känslor mer än lite adrenalin för mig.

Ger den ändå 7/10 3D-printade silikonbröst.

Sen fortsatte jag och sambon kolla på House of Cards på Netflix, säsong 4. Fortfarande bra serie, men den saknar lite av skärpan från de första säsongerna. Rekommenderar lätt att se den om man inte gjort det. 8/10 knäsvaga lobbyister.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Ser Ghost World för tillfället i detta nu. Riktigt underskattad film med en oroligt underskattad skådespelare som hamnar i skymundan under hela filmen, inte handlingsvis men för kritikerna. Den bedårande Thora Birch, medans det är Scarlett Johansson som dom flesta i efterhand känner igen mest från filmen fast hon inte har den direkta huvudrollen.

Well well, grymt cynisk och härlig feel-good film.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Beck - Vägs ende

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

The Hunger Games: Mockingjay - Part 2
- Mycket bra film

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

The Hunger Games: Mockingjay - Part 2
- Mycket bra film

Såg också den senast, tycker den var ganska dålig, 5/10

Permalänk
Avstängd

Gintama Movie: Kanketsu-hen - Yorozuya yo Eien Nare

10/10 Piratkopierade filmer.

Permalänk
Medlem

Deadpool Helt klockren! Trailern gjorde inte filmen rättvisa...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pokker:

Deadpool Helt klockren! Trailern gjorde inte filmen rättvisa...

Gillade också Deadpool, dock ser jag verkligen fram emot andra filmen då jag kände att första var rätt så mycket back-story. Tror inte filmen i sig direkt började förrän efter en timme..? Mest bara om varför han är som han är liksom.

Oavsett fick man ju sig några goda skratt, helt klart sevärt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dockland:

Av samma anledning att somliga tycker "Twilight-serien" är kass. Barnfilmer är jag inte så begeistrad i. Samma med Game of Thrones. Samma smörja.

Ditt uttalande pekar på att du anser att fantasy är dåligt, men du säger att det är barnfilmer - inte speciellt vuxet att inte kunna skilja dessa åt.

Permalänk

Deadpool 9/10. Riktigt bra, hade inte väntat mig att jag skulle gilla den så mycket.
The Descent 8/10. Bra skräck, såg för andra eller tredje gången.
Beck - Steinar 5/10

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27" / Ipad Pro 11" 2024

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Ditt uttalande pekar på att du anser att fantasy är dåligt, men du säger att det är barnfilmer - inte speciellt vuxet att inte kunna skilja dessa åt.

Sant. Du har rätt. Jag hade fel. Fel attityd också. Jag ber om ursäkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk

007 spectre helt ok film!

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Du bör se Number 23 med Jim Carrey. Komedi-skådespelare är hur grymma som helst när dom väl brukar allvar.

Där ser man hur olika uppfattningar det finns. Jag tyckte att han spelade dåligt, vilket även bekräftas av att han nominerades till raspberry awards - sämsta skådespelare för den rollen.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Såg ni filmen "Rabid" på 70talet? Den skrämde skiten ur mig o min klasskompis. Shit alltså, tror inte ens att vi såg den klart. Skrämmande som fan när man är 14/15 år. Nu finns den på min ssd med engelskt/text tal. Vågar man den idag igen efter alla dessa år jag varit rädd för den? Kanske gamla minnen bör bevaras?

Permalänk
Medlem

The Hunger Games: Mockingjay Part 2. Fyfan va dålig den var.

Permalänk
Medlem

The Green Inferno - Helt ok hyllning till Kannibal-filmer av Eli Roth. Lite lång inledning bara. 7/10

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Inaktiv

Pet Sematary, håller fortfarande bra så många år senare.