Webhallen - bonusnivåer

Permalänk
Medlem

Vad får man för på nivå Gold och White?
Är främst nyfiken på att veta när man får tillgång till VIP-kö.

Permalänk
Medlem

2014-04-29 – 2015-12-30. Antal ordrar: 33 st, antal produkter: 56 st, total köpsumma: 97688 kr
Level 11 - Gold

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

White
Statistik för hämtade/skickade ordrar under perioden 2005-10-18 – 2016-01-02.
Antal ordrar: 107 st
Antal produkter: 203 st
Total köpsumma: 141371 kr (tyvärr saknas det 40-50k här då jag handlade utan konto från början)

Hittar inte fördelningen av order per butik.

Skrivet av Björn Endre:

En ytterligare fördel som vit/svart medlem är att du ibland får exklusiva erbjudanden. Kan inte komma ihåg att jag fått så många (jag är svart medlem) men igår så fick svart/vit boka 20th Anniversery-PS4'or så långt lagret räckte.

Fan att man missade det... Vad var det för pris?

Visa signatur

- MSI GX740 + Zalman NC2000 + Samsung 24" T240 Rose Black + Logitech MX518 + Logitech Illuminated
- Sennheiser HD595
- Samsung Galaxy Note 3
- Samsung Galaxy Tab 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Gasol:

White
Statistik för hämtade/skickade ordrar under perioden 2005-10-18 – 2016-01-02.
Antal ordrar: 107 st
Antal produkter: 203 st
Total köpsumma: 141371 kr (tyvärr saknas det 40-50k här då jag handlade utan konto från början)

Hittar inte fördelningen av order per butik.

En ytterligare fördel som vit/svart medlem är att du ibland får exklusiva erbjudanden. Kan inte komma ihåg att jag fått så många (jag är svart medlem) men igår så fick svart/vit boka 20th Anniversery-PS4'or så långt lagret räckte.

Fan att man missade det... Vad var det för pris?

Order per butik hittar du under fliken beställningar sen finns det underkategorier där du klickar på statistik

Ang ps4 20th edition så var det ett mail man fick för ett tag sen om man ville köpa ps4

Permalänk
Skrivet av Tino:

Vad får man för på nivå Gold och White?
Är främst nyfiken på att veta när man får tillgång till VIP-kö.

Du får högre fraktrabatt på guld å white.
VIP-kön kommer först på White

Permalänk
Hedersmedlem

@Gasol: Priset var samma som för vanliga PS4 om jag minns rätt, d v s runt 4400 Kr eller vad det nu var. Det var ett tag sedan.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangorajaa:

Du får högre fraktrabatt på guld å white.
VIP-kön kommer först på White

VIP-kön är väl ok, men för grejer som verkligen är eftertraktade, exempelvis Intels nya processorer och nya lanseringar av grafikkort m.m. så har man ingen glädje av att kunna förhandsboka för att hamna "först" i kön så att säga. Det är lite trist.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Skrivet av Dockland:

VIP-kön är väl ok, men för grejer som verkligen är eftertraktade, exempelvis Intels nya processorer och nya lanseringar av grafikkort m.m. så har man ingen glädje av att kunna förhandsboka för att hamna "först" i kön så att säga. Det är lite trist.

Det förra systemet var som så att om du var guld och la en förhandsbokning på tex Intels processor så hamna du överst om det inte kom in en med white/black som putta ner dig ett snäpp men du ligger ändå först i guld kategorin. Men med det nya systemet så vet jag inte om lvl spelar roll. Annars borde det vara samma funktion.
Att slippa nummerlapp är riktigt skönt när man kommer in i butiken å ser massa folk kan jag säga dig. Riktigt bra förmån för oss White/Black kunder!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gasol:

White
Statistik för hämtade/skickade ordrar under perioden 2005-10-18 – 2016-01-02.
Antal ordrar: 107 st
Antal produkter: 203 st
Total köpsumma: 141371 kr (tyvärr saknas det 40-50k här då jag handlade utan konto från början)

Hittar inte fördelningen av order per butik.

Fan att man missade det... Vad var det för pris?

Jag måste vara antingen dum, blind eller både och. Ser nämligen bara ett cirkeldiagram.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- MSI GX740 + Zalman NC2000 + Samsung 24" T240 Rose Black + Logitech MX518 + Logitech Illuminated
- Sennheiser HD595
- Samsung Galaxy Note 3
- Samsung Galaxy Tab 10 Pro

Permalänk

@Gasol: ser du denna på statistiksidan https://gyazo.com/4796ba4e23251175086ec22715f29b35 ?
Om ja så har de gått ifrån att man ser just antalet ordrar per butik till % som du ser på bilden. Om du just vill ha fram hur många ordrar per butik så får du räkna ut istället.

Om nej. ja då vet jag inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangorajaa:

@Gasol: ser du denna på statistiksidan https://gyazo.com/4796ba4e23251175086ec22715f29b35 ?
Om ja så har de gått ifrån att man ser just antalet ordrar per butik till % som du ser på bilden. Om du just vill ha fram hur många ordrar per butik så får du räkna ut istället.

Om nej. ja då vet jag inte.

Det förklarar saken. Tack

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- MSI GX740 + Zalman NC2000 + Samsung 24" T240 Rose Black + Logitech MX518 + Logitech Illuminated
- Sennheiser HD595
- Samsung Galaxy Note 3
- Samsung Galaxy Tab 10 Pro

Permalänk
Medlem

Är det någon som har haft en perk eller vet vad det innebär?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Jonathanknet:

Är det någon som har haft en perk eller vet vad det innebär?

Ingen har haft en perk ännu

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

har de skett någon förändring i bonusnivåerna de senaste dagarna?
Verkar inte ha gått ner i nivå, men har inte längre frakt rabatt?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Rugbyspelaren:

har de skett någon förändring i bonusnivåerna de senaste dagarna?
Verkar inte ha gått ner i nivå, men har inte längre frakt rabatt?

Nä, inget medvetet i alla fall.
har du nått exempel på produkt du försökt köpa där det inte funkat (eller kan du ta screenshot på det ex) får gärna skicka ditt användarnamn till mig också så att jag kan ta en titt på din profil om jag ser något konstigt.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Nä, inget medvetet i alla fall.
har du nått exempel på produkt du försökt köpa där det inte funkat (eller kan du ta screenshot på det ex) får gärna skicka ditt användarnamn till mig också så att jag kan ta en titt på din profil om jag ser något konstigt.

Hmm, ok my bad, när man lade den i korgen kom rabatten Men har för mig att den redan stod utskriven under artikeln när innan man lägger den i korgen!

Permalänk
Medlem

Det verkar som Killstreak level 4 och uppåt bara ger 1000 XP istället för poängen varje achievement säger. T.ex Killstreak lvl 4 ska ge 3000 XP men ger bara 1000.
Samma gäller för 'Soccer mom' som ska ge 10k XP men bara ger 1000XP.

Jag har mailat 2ggr om detta (både mailen i denna tråd och info-mailen), men får inte någon respons.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av KungFredda:

Det verkar som Killstreak level 4 och uppåt bara ger 1000 XP istället för poängen varje achievement säger. T.ex Killstreak lvl 4 ska ge 3000 XP men ger bara 1000.
Samma gäller för 'Soccer mom' som ska ge 10k XP men bara ger 1000XP.

Jag har mailat 2ggr om detta (både mailen i denna tråd och info-mailen), men får inte någon respons.

Hej, Poängen du ser är den ackumulerad poäng.
Varje år du är medlem ger dig 1000 XP, varje köp som kvalificerar dig "vidare" i killstreak är värt 1000 XP.

Så medlem i 4 år = 4000 Xp tex. (Inte 1000+2000+3000+4000)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@Webhallen:

Killstreak Lvl 4..

Jag har idag Lvl 3 och har handlat sedan i September för över 500/månad. Bör jag inte ha fått lvl 4?

Kan inte se något i loggen (ser bara till 17 december) och inte fått någon Killstreak efter det datumet.

Edit: En annan fråga, Very Valentine
Very Valentine
2500 XP
Hämtat ut order på alla hjärtans dag

Gäller detta även om man lägger en order (postorder) för oss som inte bor i söder?

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Ingen har haft en perk ännu

Fast "Stay Gold" är väl en perk, den antar jag många har fått?

Nån info på hur den faktist påverkar din level?
För jag är Guld 9 och ligger på ~108k EXP, om jag skulle tappa Stay Gold nu, vad skulle hända då?
Ger den extra EXP eller hindrar den bara förmågan att sjunka under lvl9 även fast du skulle ha för lite EXP. Och är då inte till användning för den som faktist passerat EXP kravet.

Permalänk
Medlem

Är själv på nivå White (lvl13). Men någon som vet vad nivå Svart ger? Förövrigt, hur fungerar VIP-kö?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Är själv på nivå White (lvl13). Men någon som vet vad nivå Svart ger? Förövrigt, hur fungerar VIP-kö?

Du går fram till kassan, 1,2 eller 3 och säger att du är VIP utan att ta nummerlapp.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man låser upp denna? Tänkte att det ändå är runt 15% som har den.

Hidden and Dangerous XP Bonus
1000 XP
Denna achievement är hemlig fram till dess att du låser upp den.

Har även tillkommit två achievements senaste dagarna. Hittar inte riktigt vilka det är.

En önskan är att man kunde sortera achievements med senast inkomna

Edit: kom på att ena är att man handlar i nya butiken.

Permalänk
Medlem

@Kizzm0: Tror Riotmaker är den andra nya

Permalänk
Medlem

@cezium:

Ja det ser så ut, inte sett den förr

Permalänk
Medlem

Jag har fått min första perk!
Vet tyvärr inte vad jag ska handla

Edit: Kanske många som fått den med tanke på påsk?

Double XP Goose

Dubbel XP i en månad. Giltig till 2016-04-27.

Permalänk

@Kizzm0: Har inte fått någon perk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Är själv på nivå White (lvl13). Men någon som vet vad nivå Svart ger? Förövrigt, hur fungerar VIP-kö?

Inget speciellt, antar lite andra erbjudanden med black pris istället för white pris, men inget uppenbart annorlunda jämfört med white.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem

Hur är white o black priserna?
Goldpriserna är ju ganska meningslösa då det inte är något speciellt alls.

Permalänk
Medlem

@mangorajaa: Jag fick gåsen i Supply drop'en. Tänkte att alla kanske fick den nu i påsk då perk'en är ett guldfärgat ägg