Permalänk

Netflix fryser/laggar

Hej vet inte om jag har lagt den i rätt forums del men jag har en acer aspire v15 nitro black edition med spec

Intel core i5 6300HQ
GeForce GTX 960M
8gig ram
windows 10 64-bit

Men när jag kollar på netflix så fryser bilden medans ljudet går och sen börjar videon gå igen (typ hoppar till där ljudet är) och blir inte klokare då drivrutiner till grafikkortet är uppdaterat till nyaste men fortsätter att frysa/lagga till.
Har ibland problem med youtube och dyligt också men då försvinner ljudet sen slutar videon att laddas och grafiken kraschar.

Har datorn kopplad till tv:n om det skulle kunna vara något fel där, hade dock inga problem med stationära som jag hade innan på den fronten.

Men Intel hd grafikdrivrutinerna kraschar konstant med men verkar ha både Intel och Nvidia grafikdrivrutiner från start och så ska det väl inte va?

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr kanin:

Hej vet inte om jag har lagt den i rätt forums del men jag har en acer aspire v15 nitro black edition med spec

Intel core i5 6300HQ
GeForce GTX 960M
8gig ram
windows 10 64-bit

Men när jag kollar på netflix så fryser bilden medans ljudet går och sen börjar videon gå igen (typ hoppar till där ljudet är) och blir inte klokare då drivrutiner till grafikkortet är uppdaterat till nyaste men fortsätter att frysa/lagga till.
Har ibland problem med youtube och dyligt också men då försvinner ljudet sen slutar videon att laddas och grafiken kraschar.

Har datorn kopplad till tv:n om det skulle kunna vara något fel där, hade dock inga problem med stationära som jag hade innan på den fronten.

Men Intel hd grafikdrivrutinerna kraschar konstant med men verkar ha både Intel och Nvidia grafikdrivrutiner från start och så ska det väl inte va?

Tacksam för svar.

Som jag minns det så kör Netflix tillägget Silverlight. Testa ominstallera det. Felsök annars i webbläsaren, se om Firefox jämfört med Chrome fungerar annorlunda.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddyfresh:

Som jag minns det så kör Netflix tillägget Silverlight. Testa ominstallera det. Felsök annars i webbläsaren, se om Firefox jämfört med Chrome fungerar annorlunda.

Om silverlight är närvarande, avinstallera viruset. Netflix funkar med HTML5.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av freddyfresh:

Som jag minns det så kör Netflix tillägget Silverlight. Testa ominstallera det. Felsök annars i webbläsaren, se om Firefox jämfört med Chrome fungerar annorlunda.

Skrivet av Json_81:

Om silverlight är närvarande, avinstallera viruset. Netflix funkar med HTML5.

Kör inte med silverlight så kan inte va det :/ har testat chrome nu och inga förändringar utan likadant som med firefox.

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem med min TV, började för ca 1v sen. Det fungera bra i par minuter sen börjar bilden lagga men ljudet fungerar som det ska. Måste då pausa några sekunder å sen fortsätta.

Edit: Min far har samma TV och samma problem så det beror inte på mitt internet. Har inte provat på någon annan enhet ännu.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Testa appen den fungerar bra på alla mina datorer.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av fragwolf:

Jag har samma problem med min TV, började för ca 1v sen. Det fungera bra i par minuter sen börjar bilden lagga men ljudet fungerar som det ska. Måste då pausa några sekunder å sen fortsätta.

Edit: Min far har samma TV och samma problem så det beror inte på mitt internet. Har inte provat på någon annan enhet ännu.

Okej för det är som man pausar filmen men ljudet går sen hoppar det till och det flyter på ett tag och sen samma sak och börjar bli väldigt irriterad på detta då det bara är med netflix :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Testa appen den fungerar bra på alla mina datorer.

Har testat appen till windows 10 men samma problem där tyvärr :/ så vet inte vad det kan va då inget annat fryser till utan bara netflix

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr kanin:

Har testat appen till windows 10 men samma problem där tyvärr :/ så vet inte vad det kan va då inget annat fryser till utan bara netflix

Skickades från m.sweclockers.com

Hmm. Kanske är något med din internetlina? Du har inte möjlighet att testa datorn hos någon kompis på deras nät? Annars får du nog höra med acer så det inte är något känt problem med din modell.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Hmm. Kanske är något med din internetlina? Du har inte möjlighet att testa datorn hos någon kompis på deras nät? Annars får du nog höra med acer så det inte är något känt problem med din modell.

Okej får göra det, men har en htpc i vardagsrummet och den laggar inte på netflix (kör dock kabel i den) men stationära jag hade innan bärbara laggade inte heller och den körde jag wifi med så allt är mysko här
men jag har ju både intel och nvidia grafikdrivrutiner på dator från start och tycker det borde gå emot varandra och varför har jag två grafikdrivrutiner överhuvudtaget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr kanin:

Okej får göra det, men har en htpc i vardagsrummet och den laggar inte på netflix (kör dock kabel i den) men stationära jag hade innan bärbara laggade inte heller och den körde jag wifi med så allt är mysko här
men jag har ju både intel och nvidia grafikdrivrutiner på dator från start och tycker det borde gå emot varandra och varför har jag två grafikdrivrutiner överhuvudtaget?

Koppla in laptopen med kabel och testa.
Angående dubbla drivrutiner, Tror jag det kan vara pga intels används till 2d saker och Nvidias för 3d kanske? För att spara energi.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr kanin:

Okej får göra det, men har en htpc i vardagsrummet och den laggar inte på netflix (kör dock kabel i den) men stationära jag hade innan bärbara laggade inte heller och den körde jag wifi med så allt är mysko här
men jag har ju både intel och nvidia grafikdrivrutiner på dator från start och tycker det borde gå emot varandra och varför har jag två grafikdrivrutiner överhuvudtaget?

Wifisignalerna kan vara variera väldigt. Kan vara att du har dålig wifitäckning väldigt enkelt.
Prova med kabel för att felsöka...

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft några problem innan, de senaste 3 åren, det är först nu det är problem för mig. Men det funkar på paddan. Men tvn min samt farsans är det problem. Dock inte med alla filmer/serier bara en del. Så frågan är om det inte är problem hos Netflix eller på vägen hit. Har kört, och kör, med wlan.

Visa signatur

.