Permalänk
Medlem

Handlovsstöd till Ergodox

Fick äntligen tummen ur och byggde mig ett par handlovsstöd till mitt Ergodox. Första gången jag syr i skinn så det finns helt klart utrymme för förbättring. Men i det hela så blev resultatet helt okej och tangentbordet är nu mycket bekvämare att skriva på. Allt utom skinnet är "restbitar" jag hittat på jobbet ^^

Besök galleriet här

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Proffsmoddare

Riktigt fint!

Själv har jag haft @Laine göra ett i trä åt mig. Tänkte bara höra, jag håller på att införskaffa allt för ett Ergodox nu. Har du hittat någon bra layout som fungerar med ÅÄÖ?

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

@C4B12: Jag skriver Svorak.a5. Men det hanterar layouten i datorn. Just nu har jag cubanics branch av tmk-firmwaren installerad. Annars så borde standardlayouten som kinesis advantage använder fungera bra. Vilket råkar vara de keycaps jag använder på mitt ergodox just nu. Å över höger shift. Ä längst ner på höger ringfinger och Ö på lillfinger på höger hemmarad.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Proffsmobbare

Riktigt fint! Ser kanonbra ut, särskilt för att vara första gången. Vad för färg hittade du?

Permalänk
Medlem

köpt via massdrop?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Riktigt fint! Ser kanonbra ut, särskilt för att vara första gången. Vad för färg hittade du?

Färgen är till för att färga in skinn. Fick låna lite av en kollega som hade med sig. Minns inte märke eller nyans.

Skrivet av Englund!:

köpt via massdrop?

Stämmer fint, köpt på massdrop för ett par år sedan. Det dyker upp drops lite då och då med ergodox på massdrop.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk

Riktigt snyggt! Jag får ta och göra något liknande till mitt Ergodox snart

Visa signatur

E-penis: Raven
Tangentbord: LongPlanck

Såld: El Diablo, MakerBox 1.0, MakerBox 2.0, Nucleus, Tetris, Molly

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd