Steelseries Rival 300 registrerar inte rörelse på de svarta delarna på min musmatta

Permalänk
Medlem

Steelseries Rival 300 registrerar inte rörelse på de svarta delarna på min musmatta

Steelseries Rival 300 registrerar inte rörelse på de svarta delarna på min musmatta. Den står verkligen helt still. Har haft tre olika möss innan som alla fungerat på samma musmatta.

Finns det någon inställning för detta? Känns ju rent spontant inte som den bästa sensorn ifall den inte klarar av ytor som andra billigare möss klarar av.

Permalänk
Medlem

Min Rival 300 funkar på musmattan som är svart och från steelseries. Däremot så slutar musen funka helt random. Muspekaren rör sig inte men musen "lyser" som den ska. Enda lösningen är att rycka ur usb-sladden och köra in den igen. Då funkar den som vanligt igen.

Men att den har problem med det svarta i ditt fall låter mysko.
Uppdaterat firmware via deras mjukvara?

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Jag uppdaterade firmwaren och då blev det mycket bättre, dock så hoppar den fortf när man når det svarta på den blanka, hårda musmattan.

Din svarta musmatta, är det en med hård yta eller med tyg? För jag har en mindre i tyg (också från Steelseries) som det fungerar hyfsat med.

Vad trist att din också är halvtrasig!

Permalänk
Medlem

Min musmatta är en sådan där i tygliknande material. Som man kan rulla ihop. Svart sammet eller vad jag ska säga. Den har komplett.se tryck med stora vita bokstäver på och det är inga som helst problem för musen att fungera på den.

Det blir ett återköp idag av min Rival 300. Har aldrig någonsin varit med om att en mus plötsligt slutar fungera. Väldigt märkligt fel. Måste vara tillverkningsfel.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300