CS:GO hör nästan inte voice - bara effekter ( typ pang pang pang) tips på justering?

Permalänk
Avstängd

CS:GO hör nästan inte voice - bara effekter ( typ pang pang pang) tips på justering?

Hej!

Rotat runt i CS:GO config för audio, men får inte till det vettigt.

Har mic / voice på max, och mastervolume på 0,05, men har svårt att höra vad dom andra säger.

Det blir typ PANGPANGPANG mummel mummel TATATATATA mummel osv.

Drar jag på volymen för att höra vad dom andra säger, så blir skjutljudeffekterna överväldigande, man får fundera på att använda hörproppar!

Gainriding är ett alternativ, sitta och skruva på volymen manuellt...

Realistiskt, ja men vet någon hur man boostar voice utan att boosta PANGPANGPANG?

/SWIN

Visa signatur

Just nu: HP Z420 server med 3 x 10k SAS diskar i Raid 0, E5-1620, 24 GB ECC minne, KFA2 1070 Ti

Permalänk
Inaktiv

Master volume påverkar också voice tror jag.

Permalänk
Medlem

Testa att skriva voice_scale i konsolen och se vad den är inställd på just nu.

Permalänk
Avstängd

Tack för svaren!

voice_scale = 1 får jag fram....

Visa signatur

Just nu: HP Z420 server med 3 x 10k SAS diskar i Raid 0, E5-1620, 24 GB ECC minne, KFA2 1070 Ti

Permalänk
Avstängd

Löste det på "mekanisk" väg - kör Bilsom öronproppar, samma som vid riktig skjutning

Dom släpper igenom tal, men dämpar allt annat oväsen..

Visa signatur

Just nu: HP Z420 server med 3 x 10k SAS diskar i Raid 0, E5-1620, 24 GB ECC minne, KFA2 1070 Ti

Permalänk
Skrivet av SWIN:

Löste det på "mekanisk" väg - kör Bilsom öronproppar, samma som vid riktig skjutning

Dom släpper igenom tal, men dämpar allt annat oväsen..

Skönt att de fixade sig

Permalänk
Medlem
Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av SWIN:

Löste det på "mekanisk" väg - kör Bilsom öronproppar, samma som vid riktig skjutning

Dom släpper igenom tal, men dämpar allt annat oväsen..

Ja, nu snackar vi kvasilösningar på hög nivå …

Master Volume är, som namnet antyder, volymen för allt, både ljudeffekter och voice. Sätt den på något rimligt och justera sedan voice och ljudeffekter oberoende av varandra.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers