Hjälp mig hitta spelet

Permalänk

Hjälp mig hitta spelet

Letar efter ett PC-spel som jag körde som barn. Va typ något liknande Warcraft och starcraft. Man var typ i ett träsk och man kontrollerade gröna varelser, kanske myror, vissa varelser såg väldigt biffiga ut.

Visa signatur

HP 550-256no| A10-8750 | R7 360
Nokia 6.1 2018 | 128GB Samsung

Permalänk
Medlem

Som du körde som barn säger ju ingeting om vad det kan handla om för år.
Är du 80 år heller 16 och räknar dig som vuxen nu och du menar som barn var när du var 15 eller nåt mitt i mellan?
"PC" kan ju handla om en dator från allt mellan 60 talet och nutiden men mer troligen är mellan nutid och 80 talet.

Så liiiiiiiiiiite mer info som på ett ungefär när detta kan ha släppts och kanske vad det kördes på för OS (win,dos,os/2,c64,osv).

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Impossible Creatures?

Permalänk
Skrivet av grizzly666:

Som du körde som barn säger ju ingeting om vad det kan handla om för år.
Är du 80 år heller 16 och räknar dig som vuxen nu och du menar som barn var när du var 15 eller nåt mitt i mellan?
"PC" kan ju handla om en dator från allt mellan 60 talet och nutiden men mer troligen är mellan nutid och 80 talet.

Så liiiiiiiiiiite mer info som på ett ungefär när detta kan ha släppts och kanske vad det kördes på för OS (win,dos,os/2,c64,osv).

Runt år 2000, körde spelet på Windows 98.

Skrivet av aluser:

Impossible Creatures?

Nej, var inte det

Visa signatur

HP 550-256no| A10-8750 | R7 360
Nokia 6.1 2018 | 128GB Samsung

Permalänk
Medlem

PC spel... kolla gog.com. De har en del gamla spel listade.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem

Warlords Battlecry kanske. Eller Battle Realms.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem