Fractal design support, värdelös?

Permalänk
Medlem

Fractal design support, värdelös?

Har kontaktat deras support 2 gånger nu via deras hemsida ang reservdelar och om det går under garantin. Första gången fick jag inget svar alls. Struntade det just då och nu några månader senare tänkte ja ta upp det igen. Så skapade en "ticket support" tråd åter igen , varpå det står att en tekniker kommer svara inom 48 timmar. Nu har det gått 96 timmar och inget svar denna gång heller.. Är deras såhär kass så är det nog sista gången jag köper fractal design produkter. Nån som varit i kontakt med dom förut och fått svar ens via deras support?

Visa signatur

| Fractal design ARC | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7-7700K Kaby Lake 4.2 GHz | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 Red 2666MHz | Seagate 500GB | Samsung SSD 250GB + kingston SSD 120GB | Geforce GTX 1060 OC | Scythe Kaze Master Pro 5.25 | Cooler Master Hyper 212 EVO | Fractal design Newton R2 650w |

Permalänk
Inaktiv

Har bara kontaktat deras support en gång och då fick jag ett snabbt svar samt reservdel skickad så fort den fanns i lager. De svarade även snabbt på en eller två följdfrågor. Mer än så vet jag inte om dem.

Permalänk
Medlem

Har också haft kontakt med dem en gång för några år sedan; men då var det inga konstigheter. Mailade, det kanske tog någon dag innan jag fick svar, men sen kom prylen som saknades i fråga i posten.

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem

Konstigt har bara haft bra erfarenheter från deras support. Råkade ha sönder min startknapp på mitt R3 chassi och kontaktade dem och sa som det var att jag hade klantat mig och haft sönder knappen. Då var dem så snälla att de skickade en ny utan att ta betalt tog väl 3-4 dagar från att jag kontaktade dem tills att jag hade den nya knappen hemma i brevlådan. Du kan ju alltid testa att skriva till dem här på Swec!

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem

Hade en liten repa i fönstret i mitt Define S när jag packade upp det så jag mailade Fractal och jag fick snabbt svar och en ny sida var på posten efter bara ett par dagar Jag tycker att deras support är grym från vad jag har sett i alla fall Hoppas att det löser sig för dig med.

Permalänk
Inaktiv

Skriv ditt ärende här i forumet under Fractal Designs egen tråd, då kan de ju även svara på din kritik.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@Conny85: Tror du får förstå att 48h gäller generellt sett endast under arbetsveckan. Under en helg så sitter väl ingen support och svarar på mail.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobzombie:

Konstigt har bara haft bra erfarenheter från deras support. Råkade ha sönder min startknapp på mitt R3 chassi och kontaktade dem och sa som det var att jag hade klantat mig och haft sönder knappen. Då var dem så snälla att de skickade en ny utan att ta betalt tog väl 3-4 dagar från att jag kontaktade dem tills att jag hade den nya knappen hemma i brevlådan. Du kan ju alltid testa att skriva till dem här på Swec!

Ha det gött

Vad lattjo att dom inte svarar på mina support ärenden. Det problem jag har är att mina USB 2.0 kontakter framtill har gått sönder och dom sitter tydligen löda ihop med reset och power knappen samt USB 3, och för att byta dom USB 2.0 måste jag byta hela den lilla panelen och det var därför jag kontakta dom och täckte höra om de täcker garantin, och om inte vad de skulle kosta att få hem en ny sådan. Chassit är fractal design ARC Mid. Det har dom sagt gått 96h denna gång utan och avser flera månader sedan jag kontakta dom första gången så mitt förtroende för dom just ju är inte så högt. Skulle jag kunna få besvära dig med en länk till fractal då du nämnde att dom fanns här på sweclockers

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Fractal design ARC | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7-7700K Kaby Lake 4.2 GHz | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 Red 2666MHz | Seagate 500GB | Samsung SSD 250GB + kingston SSD 120GB | Geforce GTX 1060 OC | Scythe Kaze Master Pro 5.25 | Cooler Master Hyper 212 EVO | Fractal design Newton R2 650w |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

@Conny85: Tror du får förstå att 48h gäller generellt sett endast under arbetsveckan. Under en helg så sitter väl ingen support och svarar på mail.

Första gången jag kontakta dom var flera månader sen och fortfarande inget svar och nu senast så skrev jag till dom i torsdags tidig morgon men jag får väl ge det några dagar till eftersom de var relativt nära helgen denna gång.. Men som sagt, tidigare uteblev svar med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Fractal design ARC | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7-7700K Kaby Lake 4.2 GHz | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 Red 2666MHz | Seagate 500GB | Samsung SSD 250GB + kingston SSD 120GB | Geforce GTX 1060 OC | Scythe Kaze Master Pro 5.25 | Cooler Master Hyper 212 EVO | Fractal design Newton R2 650w |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv atx tempered glass MB: Asus P8P67 EVO B3
CPU: i7 2700K@4.5GHz RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600MHz
HDD: 2TB WD Black SSD: Samsung 840 Pro 256GB
GPU: Asus GTX980Ti PSU: EVGA G2 750W
NAS: Synology DS213+ WD RED 4+4TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conny85:

Första gången jag kontakta dom var flera månader sen och fortfarande inget svar och nu senast så skrev jag till dom i torsdags tidig morgon men jag får väl ge det några dagar till eftersom de var relativt nära helgen denna gång.. Men som sagt, tidigare uteblev svar med.

Skickades från m.sweclockers.com

Kollat skräpkorgen?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@Conny85: Inte så att ditt mail är problemet?
Min mail-adress tar t ex inte emot mail från en stor försäljare av kläder & skor.

Annars kan vi bara ping:a @Fractal Design.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

@Conny85: Inte så att ditt mail är problemet?
Min mail-adress tar t ex inte emot mail från en stor försäljare av kläder & skor.

Annars kan vi bara ping:a @Fractal Design.

Nä det är en ticket support tråd via deras hemsida, jag loggar in med användarnamn och deras svar ska skrivas in där tydligen och inte komma som externt mejl. Det ända som jag får mejl på är om nån från dom svarar på min ticket .så det är inget fel på min mejl jag får vänta och se om dom svarar inom någon dag i min support tråd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Fractal design ARC | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7-7700K Kaby Lake 4.2 GHz | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 Red 2666MHz | Seagate 500GB | Samsung SSD 250GB + kingston SSD 120GB | Geforce GTX 1060 OC | Scythe Kaze Master Pro 5.25 | Cooler Master Hyper 212 EVO | Fractal design Newton R2 650w |

Permalänk
Medlem

Dag nr 6 och fortfarande inget svar... Lever ni på på fractal design?

Visa signatur

| Fractal design ARC | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7-7700K Kaby Lake 4.2 GHz | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 Red 2666MHz | Seagate 500GB | Samsung SSD 250GB + kingston SSD 120GB | Geforce GTX 1060 OC | Scythe Kaze Master Pro 5.25 | Cooler Master Hyper 212 EVO | Fractal design Newton R2 650w |

Permalänk
Hedersmedlem

*Felplacerad tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Fractal Design

Hej Conny85,

Vi har lite personalförändringar på gång på supporten och de ligger just nu efter ganska ordentligt. Normalt siktar vi på svar inom 48 timmar, men just nu kan det tyvärr ta uppemot en vecka.

Mvh,
Fractal Design (produktutveckling)

Permalänk
Medlem

Har bara varit i kontakt med dem en gång, men då fick jag mycket snabbt svar och trots att jag bara behövde någon pinal till chassifronten (minns inte exakt vad det var) så fick jag en komplett ny front skickad till mig i raketfart, så för mig är det båda tummarna upp för deras service.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

@Fractal Design jag köpte ett R5 från @inet under black friday och är mycket nöjd, dock tappade budet kartongen i backen då handtaget på kartongen gick sönder, vilket resulterade att en pigg i det bakre av de tre övre ljudisoleringsplattorna gick sönder. Jag orkar inte reklamera för en sån sak, men undrar om det finns möjlighet att införskaffa en ny platta?

Ett par bilder, https://imgur.com/a/UVTRL

EDIT: Inser att jag har skrivit detta i helt fel tråd, särskilt då jag inte kan uttala mig om Fractal Designs support. Det var meningen att det skulle hamna i tråden "Fractal Design", jag börjar väl bli gammal... PM:ar Inet oavsett, tack!

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Inet

@Role_Model:

Hej,

PM:a oss gärna ditt ordernummer så hjälper vi dig!

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

@inet @fractal design hej igen, jag vill börja med att säga att jag inte alls håller med om att supporten är värdelös. 🙂 reservdel kom efter ett par dagar, men något verkar ha hänt i kommunikationen för det var fel del jag fick.

De är ju formade lite olika beroende på position och den del som var trasig vid leverans pga budet olycka har fyra runda hörn, jag fick en med två. Jag skrev om det till er (inet) för 1-2 veckor sedan men fick inget svar. (jag förstår om det meddelandet 'försvann', meddelandehistoriken finner åtminstone jag vara ganska svårnavigerad på swec). Tack för en utmärkt butik!

Edit: Det är en bit 'moduvent' till Define R5 jag talar om den delen som sitter i chassits tak närmast baksidan.

Skickades från m.sweclockers.com

förtydligande
Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja