Permalänk

Infiltrator

Tjenare alla!

Jag, som jag kanske nämnt tidigare nånstans, jobbar på en second hand butik och har nu fått in en klassiker.

Infiltrator från -86. Gissar att detta hör till antingen C64 alt ZX Spectrum då spelet ligger på kassett. Rätta mig gärna om jag har fel då jag inte har full koll på dessa gamla konsoler

Frågan som hör till denna tråd är då som följande: Vad skulle en sådan här skatt kunna gå lös på rent prismässigt? har försökt leta men antingen är jag för dålig på att söka eller så finns inga direkta prisuppgifter på internet. Vad finns med då? ja, förutom kassetten som ser ut att vara i rätt gott skick så finns även omslaget och fodralet. Misstänker starkt att detta är en svensk/nordisk utgåva då det sitter en liten lapp på konvolutet som säger att utförlig svensk instruktionsanvisning finns med. Dock saknas den.

Tacksam för svar

MVH
Henrik

Visa signatur

Ordning är för idioter. Ett geni hanterar även kaos.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Framgår det inte från omslaget/fodralet vad det är för plattform ?

Enligt Wikipedia så släpptes spelet senare till flera plattformar.
https://en.wikipedia.org/wiki/Infiltrator_(video_game)

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

@Höstmåne: Spännande och välgjort spel, skulle personligen räkna in det som ett av 10 i top av spel för en spelare till C64.

Borde stå på själva kassetten om det är C64 eller Spectrum.

Dessvärre är det inte speciellt ovanligt så därmed inget större värde i det, jag har ett par exemplar själv som följt med i "lots" av C64-spel jag handlat på Ebay.

Skulle tänka mig det blir sålt för en femtiolapp, mer än så tror jag skulle vara tveksamt.

Ta hand om det själv och ge det ett gott hem är mitt tips

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk

Det enda jag lyckats uttyda från kassetten är att det står 64/128 på den men jag vet inte om det har nåt med saken att göra eller om det innebär att det är till C64

Sen kanske nån vet om det ska vara 1 eller 2 kassetter till spelet. Fodralet verkar rymma 2 men finns bara 1 kassett i det.

Visa signatur

Ordning är för idioter. Ett geni hanterar även kaos.

Permalänk
Medlem

@Höstmåne: Det är till C64. Brukar stå C64/C128 för att spel till C64 går att köra på en C128 i C64-läge. Infiltrator är bara en kassett. Många spel på C64 såldes i dubbelkassettfodral trots att det bara var en kassett.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk

Tusen tack för hjälpen

Då har jag den info jag behöver i detta ärende

Visa signatur

Ordning är för idioter. Ett geni hanterar även kaos.

Permalänk
Medlem

Om det vore Spectrum, skulle det möjligen stå 48/128 eftersom det var två av de vanligaste minnesstorlekarna på ZX Spectrum. Dessutom heter det hemdator både om C64 och ZX Spectrum, medan begreppet konsol används för slutanvändaren ej programmerbara maskiner utan tangentbord eller skrivbara lagringsmedia.

eBay är ett bra ställe att söka, men kolla i första hand på avslutade (completed) auktioner eftersom det visar vad köpare nyligen faktiskt har betalt, istället för vad säljare förväntar sig att få ut. Eftersom du är i second hand-branschen, förstår du säkert skillnaden mellan dessa bägge begrepp.

Spelet du frågar efter har i kassettutgåva sålts för mellan £2,99 och £3,99 så femtiolappen som nämndes ovan känns väldigt mitt i prick.