GTX 970 montering kablar hjälp

Permalänk
Medlem

GTX 970 montering kablar hjälp

Har just satt ihop Vinterdatorn med asus z170 pro gaming och evga GeForce GTX 970

När jag startar upp den får tvn som jag använder som skärm ingen hdmi signal. Vet inte om det syns på grafikkortet om det är igång eller inte, men mitt syns inget liv på.

När jag googlat och tittat på youtube så har folk kablar i både 6 och 8 PCI kabelkontakterna. Jag trode men bara ska ha den ena. Så jag har monterat kabeln från psun den 6+2 kontakten med den kabel som kom med psun. Se bild
bild

Ska jag även montera en kabel från psun till den andra kontakten? (Det ser ut på youtube som man gör så) men isåfall vilken kabel? På kabeln har ytterligare en 6+2 PCI-e kontakt, antar att det är om man har grafikkort, ska man använda denna? Eller kanske ta en till kabel med 6+2 PCI-e till den tomma kontakten på bilden

Vore tacksam för hjälp

Permalänk
Medlem

Du måste använda båda PCI-E kabblarna Märke på nätaggregat?

Visa signatur

Intel Core i7 9700K | Corsair H80i GT Kylare | ASUS ROG STRIX F-GAMING | EVGA GTX 1080 Founders Edition | G.Skill 16GB DDR4 3200Mhz | BitFenix Whisper 450W | Fractal Design Define S | Windows 10 Pro | Samsung 830 256GB |

Permalänk
Medlem

Stort tack för snabbt svar, det uppskattas. Kan jag använda "förgreningen" på den kabel som redan är dragen eller ska jag dra upp en helt ny från psun?

Permalänk
Medlem

Huvudsaken du kopplar PSU:n till GPU:t.

Permalänk
Medlem

@Tompa01: du ska ha båda PCI-e kontakterna från din nätdel inkopplad till ditt grafikkort.
Båda kontakterna är 8 pin, men delbara till 6 pin, du ska koppla in en 8 pin och en 6 pin till ditt grafikkort för att få det att fungera.

Permalänk
Medlem

Är det ett Corsair nätagg du har? I så fall så räcker det med en kabel om den är delad så här http://images.bit-tech.net/content_images/2008/09/akasa-power...

Visa signatur

Intel Core i7 9700K | Corsair H80i GT Kylare | ASUS ROG STRIX F-GAMING | EVGA GTX 1080 Founders Edition | G.Skill 16GB DDR4 3200Mhz | BitFenix Whisper 450W | Fractal Design Define S | Windows 10 Pro | Samsung 830 256GB |

Permalänk
Medlem

Magiskt, det funkar. Stort tack för sabba och hjälpsamma svar