Squad: Project Reality's uppföljare

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Rosapantern:

Suttit och väntat på nästa uppdatering sen i fredags men så fick man höra idag att den kommer till veckan
Hoppas på något nytt och intressant som man kan leka med ett tag

Får väl fortsätta och vänta i några dagar till.

Hype is real

Om allt går som de ska så kommer patchen veckan som kommer. Och citat från en av devsen på Discord "it's gonna be a good one"

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Skrivet av Jinxswe:

Om allt går som de ska så kommer patchen veckan som kommer. Och citat från en av devsen på Discord "it's gonna be a good one"

Det borde vara det, de har ju inte haft en "content update" sen i november om jag inte är helt ute och cyklar.

Edit: Var nästan nere i diket, senaste uppdateringen var 4 Dec.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är väl bilar och mc:s som planeras i nästa content patch? Jag kan inte bärga mig tills vi får APC:s =(

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av 93Clocker:

Det är väl bilar och mc:s som planeras i nästa content patch? Jag kan inte bärga mig tills vi får APC:s =(

Kommer inte va fordon i patchen som kommer nu.
Dom va tvungna att programmera om och animera om allt. Så vi får se

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk

Vi får hålla oss till tåls med fordon en stund till alltså, men jag tror att spelet kommer ändras ganska mycket så fort de dyker upp. Blir ett nytt sätt att spela, även om det bara handlar om technicals/humvees.

Jag ser hellre att de väntar tills de är spelbara och inte allt för buggiga, så att man kan använda dem fullt ut och att de fyller en bra platform för att testa vidare för APCs, Tanks osv. Tror det kommer att innebära ett stort steg när de väl kommer!

Permalänk

När förväntas nästa patch?

Permalänk
Geeks Gaming

@Flexiblus: Snacket och hintar från devs är denna veckan.
https://www.reddit.com/r/joinsquad/comments/43bvi7/there_an_u...

IrOnTaXi, on 30 Jan 2016 - 06:21 AM, said:"wait for next release in 3-5 days or so. (if testing checks out 100%)
Then you should have complete control over it"

http://forums.joinsquad.com/topic/11488-update-delayed-for-on...

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Ja, vi siktar på den här veckan.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Geeks Gaming

Them smoke effects

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Geeks Gaming

Nya patchen rullar ut nu också

https://joinsquad.com/readArticle?articleId=76

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Geeks Gaming

Nu känns det lite som man spammar denna tråden. Men tänkte samla ihop folk nu i helgen Fredag och söndag runt kl 20:00 och spela lite tillsammans.
Kommer med största sannolikhet köra på Sweclockers teamspeak (Länk finns i min signatur)

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Skrivet av Jinxswe:

Nu känns det lite som man spammar denna tråden. Men tänkte samla ihop folk nu i helgen Fredag och söndag runt kl 20:00 och spela lite tillsammans.
Kommer med största sannolikhet köra på Sweclockers teamspeak (Länk finns i min signatur)

Jag är på. Fredag kan bli svårt men definitivt Söndag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Jinxswe:

Nu känns det lite som man spammar denna tråden. Men tänkte samla ihop folk nu i helgen Fredag och söndag runt kl 20:00 och spela lite tillsammans.
Kommer med största sannolikhet köra på Sweclockers teamspeak (Länk finns i min signatur)

Jag hänger gärna med ikväll men blir lite sen (runt 9 gissningsvis beroende på när trollen somnar)

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Riktigt trevlig uppdatering!
Älskar verkligen dem nya byggnaderna och platser, Fortress och fabriken på Fool's Road är superb. Hill Top är så mycket bättre nu när det är byggnader! Synd att vi inte fick en ny uppdatering av Sumari Bala, hade varit trevligt med en dubbelt så stor närstrids karta.

@I Kill: Vad är det för skumt med ljudet när man skjuter patronvis och automateld, olika ljud?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosapantern:

@I Kill: Vad är det för skumt med ljudet när man skjuter patronvis och automateld, olika ljud?

Det är meningen, men det är ett experiment just nu. Poängen är att skottjuden ska låta mer kraftfullt i semi-auto. Men ska jobba mer med dem, så att de låter olika, men inte så olika. R6: Raven-Shield är ett bra exempel på detta.

Permalänk
Medlem

@I Kill Jag måste bara säga att ljuden i spelet skapar en helt sjuk inlevelse! Keep up the good work

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk

@I Kill: Ah, då förstår jag. Man har ju aldrig tänkt på ljudet när man själv skjutit med en automatkarbin, det kanske blir ett annat ljud när man kör patronvis.

Nåja, i slutändan så blir det nog bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosapantern:

@I Kill: Ah, då förstår jag. Man har ju aldrig tänkt på ljudet när man själv skjutit med en automatkarbin, det kanske blir ett annat ljud när man kör patronvis.

Nåja, i slutändan så blir det nog bra!

För att i full auto, blir allt ljud en ljudmatta och det blir som et ljud i sig. Räkna bort CS och alla andra spel som använder separata filer för auto fire. De finns fortf. Arma3 är ett exempel.
Men jag använder mig av separata skottljud som sedan sätts in i en form av loop sekvens. Jag anvnder mig av start - "loopljuden" - stop (tails). Skulle jag sedan anvnda dessa ljud som är till för auto (speciellt hög RPM) så skulle ett skott låta klent och det gör det inte i verkligheten. Då framhävs det skottet med all omgivning runt i kring och man får känslan att man verkligen fyrar av ett skott åt gången. Detta vill jag åt.
När vi sedan får in systemet som gör att reflektioner/ekon låter annorlunda beroende på var i terrängen man är, så kommer ljuden låta ännu mer kraftfulla och karakteristiska. Liknande BF4.
Man sparar då de "initiella pop-ljuden" (de ljud som som illustrerar skottet), sen lägger man till reflektions-ljud ovan på samt en "svans". Då kommer ni märka att ni antingen är ute på ett stort fält i öknen då ljudet låter torrt och eko försvinner snabbt eller skjuter loss på en gata med byggnader runt omkring el i en skog. Då jäklar kommer ni märka av betydelsen mellan auto och enkelskott.

Permalänk

@I Kill:

Permalänk

För er som inte är så aktiva på Squad forumet så har 303rd en liten event på fredag som man kan delta i om man vill.

http://forums.joinsquad.com/topic/12061-303rd-insurgency-nigh...

Permalänk
Medlem

Mitt favoritljud, och det som i mitt tyckte skapar mest inlevelse, är alla "sonic cracks" när man bli beskjuten. Alltså ljudet av fientlig eld som passerar nära och "piskar till". Inget himla vilda western-visslande, utan autentisk och skitig realism. Notera att jag aldrig blivit beskjuten i verkligheten, men man får en viss känsla av dokumentärer som "Ross Kemp in Afghanistan", "Armadillo", "Restrepo" osv.
De ljuden skapar något av en panikkänsla och en vilja att slänga sig på marken och ligga och trycka tills allt är frid och fröjd igen..

Permalänk

@jH0Ni Det är riktigt nice faktiskt, skapar en rejäl känsla av "att vara där", min favorit är alla småljuden som finns, när man går längs en mur och går över de små högarna med grus/tegel/skräp och man hör hur det rasslar och rasar lite försiktigt... speciellt när man smyger sig på en fiende, det är svårslaget!

Eller det totala kaoset som uppstår när man försöker hålla en punkt och fienden gör ett väl koordinerat anfall med både 40mm granater och RPG!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Så jävla bra progress Squad utvecklarna gör!
Blir grymt spännande och se vad patchen kommer innehålla.

Permalänk
Permalänk

@I Kill: Är du med och utvecklar spelet?
Eller pratar du om när du gör andra FPS-spel?

Visa signatur

HP NX9420 | C2D T5600 | 2GB | 100 GB Hdd | Radeon x1600 256mb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av acrylamid:

@I Kill: Är du med och utvecklar spelet?
Eller pratar du om när du gör andra FPS-spel?

Jag är en av delägarna Offworld Industries och är Lead Sound Designer för Squad.

Permalänk

AAaah så jävla taggad på nya patchen. Får se om det dyker upp fordon i v5 eller om det blir v6

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk

Foliage, truesky och map uppdateringar är nog det vi kommer se i V5.

@I Kill: Kan du avslöja om vi kommer få nästa patch denna vecka?