Bänkbelysning med uttag som kopplas in med vanlig stickkontakt?

Permalänk
Medlem

Bänkbelysning med uttag som kopplas in med vanlig stickkontakt?

Vill montera upp en bänkbelysning i köket. Vill ha en sådan som på bilden. Problemet är att det verkar vara fast installation så fort det sitter uttag i själva armaturen. Vanliga bänkbelysningar utan eluttag, tex LED belysning använder ju vanlig stickkontakt.

En sådan här jag har tänkt mig.

Som jag har fattat det så är det inte ok att använda sig av en stickkontakt till en sådan armatur?

Någon som vet om det finns bänkbelysningar med eluttag som kopplas in med vanlig stickpropp? Att koppla in kabeln bakom vägguttaget är inget jag är så sugen på, även om jag rent tekniskt vet vart kablarna ska gå.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Som du säger så finns det inte någon sådan på marknaden, men jag ser det så här: Det är mycket man inte får men gör ändå. Så har du behov av en sådan armatur och känner att du har tillräckligt med kunskap för att koppla ihop en sådan så gör du en sådan. Börjar du fråga vilken färg som ska vart så avråder jag dig från att göra en sådan.

(Edit)
Om du gör en sådan armatur så glöm inte att den ska anslutas med anslutningskabel, inte installationskabel. Sedan ska den även ha ordentlig dragavlastning. Iom att den är gjord för fast installation så har den ingen sådan.

Visa signatur

PC1: Prime Z390-P I5 9400F 32GB RTX2060 MP510 W10Pro
PC2: P7H55E I5 760 Radeon 6870 1GB XMS3 16GB W10Pro

Permalänk
Medlem

Alla för 12V borde du få installera själv med kunskap

edit. Jag läste för snabbt. Du vill ha stickuttag också ja..

Be någon som faktiskt kan (OBS inte tror sig kunna) så går det att fixa.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N