The Division finns nu att ladda ned

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Naga:

Väntar man in i elfte timmen så finns det risk att man står utan.

Det enda som krävs för att få tillgång är att du förbokar spelet, så passa på nu. Antalet koder är begränsade.

Det står explicit:
"Förboka och få tillgång till betan av The Division! Kod skickas ut närmare release av betan."

Skrivet av Fillerix:

För er som ej vet: "Due to the unprecedented demand for access to The Division Closed Beta, we can no longer guarantee access. If you have already pre-ordered The Division and have yet to receive your key, we’re working closely with our partners to ensure that you receive it tomorrow when we send out the next batch of keys."

Jahapp, då är det väl bara att vänta då.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Vart ser du det?

Känns ju väldigt vilseledande när de marknadsför spelet med betaåtkomst.

Igår ändrade dom beskrivningen i PS store, dom nämner ingenting om någon beta där längre.
På PS4 fungerade det så att man bara förbokade och sedan fick åtkomst automatiskt, inga koder, bara att söka på betan o ladda ner. Men det fungerade inte igår så det är förmodligen fullt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Ingenting ännu. :Sadface:

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av mSebbe:

Ingenting ännu. :Sadface:

Samma här. Blir nog att avboka om man inte hinner testa.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

@Dunder:

Ja, får jag ingen kod snart så avbokar jag garanterat. Enligt produkten vi betalar för så skulle man få en kod till betan. Har aldrig haft problem med att få en betakod tidigare.

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Inaktiv

Det är synd att de klantar till det så mycket under en beta. Väldigt många arga poster på diverse forum. Det här spelet behöver verkligen inte mer dålig publicitet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

Det är synd att de klantar till det så mycket under en beta. Väldigt många arga poster på diverse forum. Det här spelet behöver verkligen inte mer dålig publicitet.

Skickades från m.sweclockers.com

Det blev mer tryck än väntat, knappast något man kan klandra dom för tycker jag. De har sagt att de jobbar på att släppa in fler

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Det blev mer tryck än väntat, knappast något man kan klandra dom för tycker jag. De har sagt att de jobbar på att släppa in fler

Vem ska man annars klandra? Om man köpt spelet och/eller blivit lovad tillgång till betan ska man givetvis få det också. De har tagit betalt och har rimligtvis någon sorts koll på hur många koder de delat ut för din slutna beta, så detta ligger helt och hållet på dem. Jag har full förståelse för att folk som köpt spelet är förbannade. Själv köpte jag inte ens spelet utan fick en gratis kod och spelar för fullt, vilket får det hela att kännas än mer orättvist.

Permalänk
Medlem

Mitt intryck av DEMOt är att grafiken är bra (1440p ultra), världen är cool men tyvärr väldigt tom, gunplay är inte nått fantastiskt alls (Typ ingen kick i vapnen, och mesiga ljud).

Min slutsats är att spelet är coolt, men kommer nog inte bli ett köp av mig, då gunplay är på nivån av de flesta F2P spel(tex. APB)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av PV52:

Mitt intryck av DEMOt är att grafiken är bra (1440p ultra), världen är cool men tyvärr väldigt tom, gunplay är inte nått fantastiskt alls (Typ ingen kick i vapnen, och mesiga ljud).

Min slutsats är att spelet är coolt, men kommer nog inte bli ett köp av mig, då gunplay är på nivån av de flesta F2P spel(tex. APB)

Skickades från m.sweclockers.com

Just att det var väldigt likt APB var det första jag tänkte på. Hoppas att det blir bättre än så.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Just att det var väldigt likt APB var det första jag tänkte på. Hoppas att det blir bättre än så.

Med tanke på att det var ett DEMO och inte en BETA som nu kallade det så tror jag inte så stora grejer kommer att ändras till release tyvärr :-/ dom anser ju sitt spel redan BETA testat då dom har låst ner det mesta och därmed skapat ett DEMO.

Vem vet om crafting, perks osv är bra balanserat eller inte? Dom ville ju inte visa det iallafall...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sprawler:

Vem ska man annars klandra? Om man köpt spelet och/eller blivit lovad tillgång till betan ska man givetvis få det också. De har tagit betalt och har rimligtvis någon sorts koll på hur många koder de delat ut för din slutna beta, så detta ligger helt och hållet på dem. Jag har full förståelse för att folk som köpt spelet är förbannade. Själv köpte jag inte ens spelet utan fick en gratis kod och spelar för fullt, vilket får det hela att kännas än mer orättvist.

De har ju dock sagt att det är begränsat antal koder. Men förstår ju att det känns surt för dom som inte kom med trots förbokning.

Har stött på problem i Dark Zone, jag kan inte loota dom större lådorna. I vanliga fall ska dom väl kräva ett visst antal nycklar? Nu kommer det inte upp någon prompt överhuvudtaget. Någon som vet vad problemet är?

Lvl 8, dz lvl 12

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Värdelöst. Förhandsbokar från webhallen men får ingen kod.
Ibland finns möjligheten att skriva in betakod på Ubisoft-hemsida men webhallen skickar ju inget.

Hur funkade för er?
Fick ni betakoden i ett separat mejl?

Visa signatur

HP NX9420 | C2D T5600 | 2GB | 100 GB Hdd | Radeon x1600 256mb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

De har ju dock sagt att det är begränsat antal koder. Men förstår ju att det känns surt för dom som inte kom med trots förbokning.

Har stött på problem i Dark Zone, jag kan inte loota dom större lådorna. I vanliga fall ska dom väl kräva ett visst antal nycklar? Nu kommer det inte upp någon prompt överhuvudtaget. Någon som vet vad problemet är?

Lvl 8, dz lvl 12

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror jag har läst att det rör sig om en bugg. Jag (och många andra) upplever samma problem.

Skrivet av acrylamid:

Värdelöst. Förhandsbokar från webhallen men får ingen kod.
Ibland finns möjligheten att skriva in betakod på Ubisoft-hemsida men webhallen skickar ju inget.

Hur funkade för er?
Fick ni betakoden i ett separat mejl?

Jag fick min kod via en Giveaway från Nvidia, och har alltså inte ens förbokat spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag tror jag har läst att det rör sig om en bugg. Jag (och många andra) upplever samma problem.
Jag fick min kod via en Giveaway från Nvidia, och har alltså inte ens förbokat spelet.

Surt, nästan ingen poäng att spela då Ska testa göra en ny gubbe och se vad som händer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av acrylamid:

Fick ni betakoden i ett separat mejl?

Ja dels ett mail att man har koder ett aktivera, sen står det under "aktiva beställningar" när man fått en så kommer det en knapp där det står "aktivera".

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Har nu testat med en ny karaktär och problemet med lådor som inte går att loota kvarstår. Väldigt underligt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

De har ju dock sagt att det är begränsat antal koder. Men förstår ju att det känns surt för dom som inte kom med trots förbokning

Nja, de skyltar ju med "guaranteed access to beta" var man än förbokar, så jag tycker det är en gnutta fult. Om man inte kan garantera det så ska man ju inte lova och man ska inte heller ge ut en massa gratiskoder via Nvidia etc. Förbokningar är ondskan... Men strunt samma, nu ska jag inte tjata mer om det 😀

Skrivet av KKay:

Har nu testat med en ny karaktär och problemet med lådor som inte går att loota kvarstår. Väldigt underligt

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har samma problem så du får försöka glädjas åt att du åtminstone inte är ensam

Permalänk
Medlem

Hehe, vann en the division beta key på nvidias twitch stream igår men det var en preorder key så det verkar som jag inte vann nåt i slutändan ändå. xD

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sprawler:

Jag har samma problem så du får försöka glädjas åt att du åtminstone inte är ensam

Såg nu på Divisionforumet att alla har samma problem, men det ska ha fungerat precis efter maintenance så det borde ju tyda på överbelastning. Känns som att detta spel kommer vara ospelbart vid release.

Hursomhelst så ser jag verkligen fram emot spelet, min förbokning får vara kvar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Nu fick jag min beta key!

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Blupparen:

Nu fick jag min beta key!

Jag fick aldrig någon Det blir till att avbeställa, helt enkelt. Vill de inte ha våra pengar så kan de vara utan.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Någon annan som kör 4K? Det verkar inte rulla bra alls oavsett inställningar. Känns som något är tokigt med 4K och The Division just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Logixx:

Någon annan som kör 4K? Det verkar inte rulla bra alls oavsett inställningar. Känns som något är tokigt med 4K och The Division just nu.

Vad har du för system? Kör du på ultra?

4k i spel är väll mer det att hårdvaran som finns idag är för klen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem

Wooo lyckades loota en container idag, resten var buggade haha. Konstigt att utvecklarna inte nämnt någonting om det problemet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av PV52:

Vad har du för system? Kör du på ultra?

4k i spel är väll mer det att hårdvaran som finns idag är för klen

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har en 4770K, 16 gb RAM och 2 x 980 Ti som körs i SLI.

Brukar kunna få de flesta spelen rätt spelbara i höga inställningar och 4K (beroende på SLI-stöd). I The Division verkar det knappt som SLI har en effekt trots att båda korten får jobba.

Börjar tröttna på 4K dock. Det är helt enkelt inte värt mödan. Blir till att skaffa en 1440@144/165 IPS igen så snart jag kan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Logixx:

Jag har en 4770K, 16 gb RAM och 2 x 980 Ti som körs i SLI.

Brukar kunna få de flesta spelen rätt spelbara i höga inställningar och 4K (beroende på SLI-stöd). I The Division verkar det knappt som SLI har en effekt trots att båda korten får jobba.

Börjar tröttna på 4K dock. Det är helt enkelt inte värt mödan. Blir till att skaffa en 1440@144/165 IPS igen så snart jag kan.

Hm, ja då var det konstigt. Men men, DEMOt är ju inte riktigt underbart någonstans så det kanske inte är så förvånande...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem

Det går tydligen att fuska i spelet genom att knappa in egen data via klienten, som servern sedan godkänner utan att bekräfta. På så sätt går det att få oändligt med ammunition, röra sig snabbt, välja hur mycket pengar man bär runt på, justera level och rang, och så vidare. Eftersom multiplayer är en såpass stor del av spelet kommer jag personligen att avvakta några dagar innan jag köper spelet för att se huruvida Ubisoft lägger till något dugligt fuskskydd.

I dagsläget är det ett no-go för min del. Jag har fått nog av fuskare tack vare Grand Theft Auto V och Rainbow Six: Vegas.

(Ni kan läsa mer ingående om vad det är för fusk här: https://www.reddit.com/r/thedivision/comments/43iidg/suggesti...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puscifer:

Det går tydligen att fuska i spelet genom att knappa in egen data via klienten, som servern sedan godkänner utan att bekräfta. På så sätt går det att få oändligt med ammunition, röra sig snabbt, välja hur mycket pengar man bär runt på, justera level och rang, och så vidare. Eftersom multiplayer är en såpass stor del av spelet kommer jag personligen att avvakta några dagar innan jag köper spelet för att se huruvida Ubisoft lägger till något dugligt fuskskydd.

I dagsläget är det ett no-go för min del. Jag har fått nog av fuskare tack vare Grand Theft Auto V och Rainbow Six: Vegas.

(Ni kan läsa mer ingående om vad det är för fusk här: https://www.reddit.com/r/thedivision/comments/43iidg/suggesti...

Riktigt tråkigt att det går att fuska, men hoppas på att spelets co-op del ska vara värt priset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puscifer:

Det går tydligen att fuska i spelet genom att knappa in egen data via klienten, som servern sedan godkänner utan att bekräfta. På så sätt går det att få oändligt med ammunition, röra sig snabbt, välja hur mycket pengar man bär runt på, justera level och rang, och så vidare. Eftersom multiplayer är en såpass stor del av spelet kommer jag personligen att avvakta några dagar innan jag köper spelet för att se huruvida Ubisoft lägger till något dugligt fuskskydd.

I dagsläget är det ett no-go för min del. Jag har fått nog av fuskare tack vare Grand Theft Auto V och Rainbow Six: Vegas.

(Ni kan läsa mer ingående om vad det är för fusk här: https://www.reddit.com/r/thedivision/comments/43iidg/suggesti...

Pinsamt att de inte implementerat något antifusk överhuvudtaget, eller ens försökt hindra fuskande. Om servern litar på klienten utan att fråga så är det ju barnsligt lätt att fuska i betan, med ett program dom flesta känner till som dessutom är gratis...

Men just sånt här fuskande är också väldigt lätt att göra något åt, vilket får mig att undra varför de inte implementerat något som helst antifusk i betan. Kan det vara så simpelt att de inte aktiverat det för betan för att det ändå inte spelar någon roll innan release? Fortfarande jobbar på antifusk kanske?

Jag kommer inte avboka spelet iaf, inte en chans att spelet skeppar helt utan antifusk.

Edit: Bara för att jämföra med något, betan är precis lika öppen som DayZ-modden när det gäller fuskande, och dom flesta vet nog hur det låg till med fuskare i det spelet Jag var med och hostade en stor server och fuskandet var konstant.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden