Mystery Bags till salu, först till kvarn :) !

Permalänk
Medlem

Mystery Bags till salu, först till kvarn :) !

Tänkt en mindre rensning av delar, så dumpat det mesta i flera olika påsar !

Från PC Påse till TV/Spel Påse. Vad finns i varje ? Köp och ta reda på !

Alla har saker av värde, så ingen liksom ska tro att det är stenar eller gamla SCART kablar, finns guldkorn också som förgyller det hela, finns såväl begagnat och nytt till knappt använt .

Vad jag vill ha för en hel påse ? 200 kr, varken mer eller mindre, först till kvarn gäller !

Upphämtning gäller nära mig i Sollentuna, eller möter upp alla samtidigt centralt i Stockholm.

Vill du ha det fraktat istället, står du för fraktkostnad ( då vid köp kan säga vad som finns i och är det något du inte vill ha och slippa för hög fraktpris så är bara ta bort större/skrymmande saker ).

Vissa påsar har mer värde än andra, och alla köp är bindande, så ingen retur för att du inte gillade innehållet eller en del medan någon annan blir super över det hen fått. Som vid lotteri, deal with it

Vid lågt intresse/halva annonstiden kommer innehållet fördelas 50 % i fler påsar för 100 kr st, dock kommer ej bli selektivt, har du tur då så fick du en del + guldkornen för 100 kr, och någon annan fick resterande ok grejer för 100 kr, så passa på redan nu när värdet är som mest !

Just nu finns 5 st påsar, kan bli fler ju mer jag hittar grejer och skapar Mystery Bags !
När alla är sålda så lottas även ut lite rabattkoder bland köparna, för extra bonus !

Lycka till !

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Låter spännande, men dock hade det varit bra och veta vad som kan innehålla i påsarna som tex, ram minnen, cpu, gpu, fläktar eller whatever. Man vill ju inte köpa något man ej behöver

Permalänk
Medlem

@Kudden01:

Likson det som är poängen, inte kan du fråga en lotterisäljare att du köper lotten om du vet att det minst finns en viss mindre vinst i den XD

Sedan är det något du inte behöver, sälj vidare ! Du kommer ta igen det och kan gå mer i vinst än vad jag gör. Men tack för intresse

Permalänk
Skrivet av Gunior:

@Kudden01:

Likson det som är poängen, inte kan du fråga en lotterisäljare att du köper lotten om du vet att det minst finns en viss mindre vinst i den XD

Sedan är det något du inte behöver, sälj vidare ! Du kommer ta igen det och kan gå mer i vinst än vad jag gör. Men tack för intresse

Kan vara kul att veta vad det är ungefär, så att man inte får en påse med sata kablar.

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

@Gunior:

trodde detta va en marknad och inte ett spelbolag ?

Förstår din tanke, men ngn hint om vad man köper skulle va fint.

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasse12345:

Kan vara kul att veta vad det är ungefär, så att man inte får en påse med sata kablar.

Som jag skrev i annonsen, är saker av värde och tror inte jag skulle svarta ner min trovärdighet över 200 kr, inte minst om jag skulle ge bort en hel påse sata kablar hehe.

Skrivet av Solding:

@Gunior:

trodde detta va en marknad och inte ett spelbolag ?

Förstår din tanke, men ngn hint om vad man köper skulle va fint.

Är inte auktionshall heller med budgivning verkar ju förekomma

Har nämnt att vissa påsar är PC, andra annat osv, så du kommer inte få ett gäng tofflor i det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

@Gunior:

trodde detta va en marknad och inte ett spelbolag ?

Förstår din tanke, men ngn hint om vad man köper skulle va fint.

Tekniskt sett är det dessutom olagligt.

Permalänk
Medlem

Titta man efter TS annons historik kan man ser vilka delar som han vill bli av med.

tex:
http://www.sweclockers.com/marknad/116728-nytt-nattagg-divers...

Permalänk
Medlem

Vad många näbbmöss det finns här på marknaden

Det finns ju mängder av annonser här där man får veta på förhand vad man får köpa. Det här är ju en kul grej bara. Och han har ju tydligt skrivit att det finns några "guldkorn" och att det inte bara är en hög med SCART-kablar eller stenar

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNoNa:

Tekniskt sett är det dessutom olagligt.

Berätta gärna hur

Skrivet av Aseth222:

Titta man efter TS annons historik kan man ser vilka delar som han vill bli av med.

tex:
http://www.sweclockers.com/marknad/116728-nytt-nattagg-divers...

Kan vara, kan inte vara, som sagt, nämnt vad för typ av innehåll som finns ( Tex PC Påse, då PC saker ), att inte veta exakt är det som är poängen, för vissa kommer kanske känna att dem fått mer/mindre än andra, därav inte fördela jämt innehållet bit för bit.

Skrivet av nmo:

Vad många näbbmöss det finns här på marknaden

Det finns ju mängder av annonser här där man får veta på förhand vad man får köpa. Det här är ju en kul grej bara. Och han har ju tydligt skrivit att det finns några "guldkorn" och att det inte bara är en hög med SCART-kablar eller stenar

Jag kanske får väl lägga in några pingvinstångar om det föredras istället för hårdvara

Permalänk
Medlem

Hade det inte vart för att man är mitt i en flytt, och dessutom bor i skåne istället för i närheten...
Skoj hur som helst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag tar en PC påse!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunior:

Berätta gärna hur

Det krävs tillstånd för att anordna ett lotteri, privatpersoner kan inte få tillstånd. Sen kommer ingen någonsin att bry sig, det är pretty much bara en teknikalitet. Vidare(och kanske just för att ingen bryr sig) vet jag inte hur långt det går, om du inte kallade/liknade det vid ett lotteri utan bara sålde påsar med random crap i - det vill säga en hög likvärdiga produkter som är väldigt vagt definerade - så hade det bergis varit helt ok.

Hade det varit lite mer tilltalande innehåll så hade jag nog själv köpt en.

Permalänk
Medlem

Vem orkar fördjupa sig i lagen och se om det är lagligt eller inte? Det är något som moderatorerna får avgöra och det skulle krävas, sluta kladda ner annonsen nu. Värt att nämna att jag endast har haft positiva erfarenheter av TS! GL!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dudukun:

Hade det inte vart för att man är mitt i en flytt, och dessutom bor i skåne istället för i närheten...
Skoj hur som helst.

Skickades från m.sweclockers.com

Kul att det uppskattas !
Som sagt, kan skickas, tack hursomhelst

Skrivet av littlebropro:

Jag tar en PC påse!

Skickat PM

Skrivet av TheNoNa:

Det krävs tillstånd för att anordna ett lotteri, privatpersoner kan inte få tillstånd. Sen kommer ingen någonsin att bry sig, det är pretty much bara en teknikalitet. Vidare(och kanske just för att ingen bryr sig) vet jag inte hur långt det går, om du inte kallade/liknade det vid ett lotteri utan bara sålde påsar med random crap i - det vill säga en hög likvärdiga produkter som är väldigt vagt definerade - så hade det bergis varit helt ok.

Hade det varit lite mer tilltalande innehåll så hade jag nog själv köpt en.

Ja det du menar så Haha tror inte jag kommer börja göra lotteri i Swec-marknaden, verkar inte finns stor förfrågan ändå XD

Skrivet av Repair:

Vem orkar fördjupa sig i lagen och se om det är lagligt eller inte? Det är något som moderatorerna får avgöra och det skulle krävas, sluta kladda ner annonsen nu. Värt att nämna att jag endast har haft positiva erfarenheter av TS! GL!

Tack tack, lycka till själv med din köpannons !

Permalänk
Medlem

Vad TS borde göra är att skriva ner allt som finns i påsarna men inte vad som hamnat i vilken påse. Precis som man vet vad priset är i ett lotteri, men inte vilken lott som är vinnarlotten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunior:

@Kudden01:

Likson det som är poängen, inte kan du fråga en lotterisäljare att du köper lotten om du vet att det minst finns en viss mindre vinst i den XD

Sedan är det något du inte behöver, sälj vidare ! Du kommer ta igen det och kan gå mer i vinst än vad jag gör. Men tack för intresse

Däremot står det på varje lott vad man kan vinna, inte om du vinner. Inga lotter har "chans att vinna en okänd mängd pengar". Vid alla lotteri, tävlingar, dragningar och mystery boxes som finns står det vad för innehåll som finns distribuerat i sakerna.

När förening X säljer lotter så vet du vad du KAN vinna.

Att skriva t.ex vilka alla delar är, som kommer finnas i alla påsarna, och sen hur många påsar du säljer så kommer du drastiskt öka chansen för att någon köper dem. Vet jag att det ligger ett 980 ti tex bland sakerna, eller en aquaero eller om det är slevadade saker eller whatnot skulle det ju ägöra att jag gamblade på en.

Bara ett tips, för jag tycker det är en jättebra idé!

Visa signatur

White Heart i5-6600k@4.8ghz 1.325v ~ EVGA 780TI SC+ @ 1304mhz ~ 2x8 gb Corsair 2166mhz ~ Samsung 840 240gb ~ Crossover 2795 QHD 1440p 120hz

3D-Mania i7-6700k@5.0ghz 1.396 ~ EVGA 1080 FTW @ 2189/11500 ~ 4x4 Corsair Dominator Platinum 3800 mhz ~ Samsung 850 Pro 512gb ~ Acer Predator x34a, 3440x1440 100hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Vad TS borde göra är att skriva ner allt som finns i påsarna men inte vad som hamnat i vilken påse. Precis som man vet vad priset är i ett lotteri, men inte vilken lott som är vinnarlotten.

Genom att göra som ditt förslag så vet då en köpare vad andra kan ha fått, dvs inte roligt för någon som kanske hoppades på X och fick Y, eller ser att Påse Z har en sak man vill ha och Påse Q en annan. Gräset känns självklart grönare på andra sidan om man ser vad grannen har/fått.

Därav mystery, kanske borde vara Surprise Bag istället. Sedan självklart minskar även min chans att bli av med sakerna i påsarna om inget är av intresse, likaså att man inte köper en lott för 200 kr om "man " inte tycker att vinsterna är värda det.

Så hellre gör dem få köpare mycket glada av det dem får, än att börja få diskussion av riktiga värdet i påsarna. För i slutändan talar vi om 200 kr för en påse PC elektronik, finns intresse så är det för mysteriet och det man kan få, inte att man gör en bra deal genom att se vad som finns där inne. Ebay-kineserna skulle kriga om sådan deal, så för egen del hoppas jag man kan göra en bra affär med folk här...

Kommer alltid finnas någon som klagar, så med lika villkor så kan ingen säga att man inte fick en chans till en bra deal, för alla får det.
Vill köpa elektronik för priset man knappt får en varmkorv för på Ikea, så är min annons inte för sådana personer tyvärr.

Som även skrivit tidigare, är något man inte är intresserad av, sälj vidare, då man får mer värde/pengar tillbaka, svårare än så är det inte.

Skrivet av grimboso:

Däremot står det på varje lott vad man kan vinna, inte om du vinner. Inga lotter har "chans att vinna en okänd mängd pengar". Vid alla lotteri, tävlingar, dragningar och mystery boxes som finns står det vad för innehåll som finns distribuerat i sakerna.

När förening X säljer lotter så vet du vad du KAN vinna.

Att skriva t.ex vilka alla delar är, som kommer finnas i alla påsarna, och sen hur många påsar du säljer så kommer du drastiskt öka chansen för att någon köper dem. Vet jag att det ligger ett 980 ti tex bland sakerna, eller en aquaero eller om det är slevadade saker eller whatnot skulle det ju ägöra att jag gamblade på en.

Bara ett tips, för jag tycker det är en jättebra idé!

Se svar ovan Tänkte på det men tyvärr kan inte ens för mindre summor vissa folk vilja vara villiga, så hellre färre påsar och värdet är på max, än att se vad som finns och tappa intresset totalt/ifrågasätta priset, till och med för halva innehållet för 100 kr.

Därav min sista chans om inget intresse efter halva tiden, att halvera innehållet för halva priset. Tur nog har jag redan 2 st som är intresserade, + med pengarna kommer jag köpa grejer jag tänkte på CDON, och lotta bort koderna till köparna som extra morot

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur folk orkar vara så negativa..? Tycker det är en väldigt rolig idé och hade jag bott i närheten hade jag absolut tagit en

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulgano:

Förstår inte hur folk orkar vara så negativa..? Tycker det är en väldigt rolig idé och hade jag bott i närheten hade jag absolut tagit en

Skickades från m.sweclockers.com

samma här men på sweclockers finns de många internet poliser, tycker de är upp till moderatorerna att avgöra om detta är emot annonseringsreglerna eller inte.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Totalt 3 PC påsar reserverade, 2 st Spel påsar kvar !

Kan bli fler påsar, håll utkik !

Permalänk
Medlem

2 Spel påsar reserverade till Rickepip
http://www.sweclockers.com/medlem/rickepip

Permalänk
Medlem

@Gunior:
Jag antar att vi helt enkelt ser väldigt olika på situationen, förmodligen mer kopplat till personlighet än någon form av objektiva argument.

Permalänk
Medlem

Är det alltså för sent för art hoppa på tåget? En påse hade ju varit sköj

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk
Medlem

@Joshiegy:

Finns kvar Spelpåsar, men är inte omöjligt att annonsen blir uppdaterad då det bokstavligen är en garderob-rensning, hittar jag fler saker av värde så blir det fler påsar i viss kategori, och vill ju se till att det blir ett bra värde i dem istället för att att göra något halvhjärtat

Så antigen får du reserverat en Spelpåse, eller så kan väl reservera dig inför nästa PC Påse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunior:

@bust-a-gamer:

Finns kvar Spelpåsar, men är inte omöjligt att annonsen blir uppdaterad då det bokstavligen är en garderob-rensning, hittar jag fler saker av värde så blir det fler påsar i viss kategori, och vill ju se till att det blir ett bra värde i dem istället för att att göra något halvhjärtat

Så antigen får du reserverat en Spelpåse, eller så kan väl reservera dig inför nästa PC Påse

Kan man signa sig på en spelpåse nu och en PC påse sen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk
Medlem

@Joshiegy:

Jadå absolut, inga problem, tar resten via PM

Permalänk
Medlem

För dom som redan har reserverat och kan bara hämta upp, kommer vara i stan idag så finns möjlighet att mötas upp, även lördagen fram till nog eftermiddagen , så hör av er när ni kan mötas upp, skickat en del PM, sorry för kort varsel !

Permalänk
Medlem

Kan inte folk som köpt påsar redan skriva vad dom fick? Bör väl vara upphämtat/skickat nu? Jag är nyfiken.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Uppdatering, finns kvar 1 Spel och 1 PC Påse !

Som nämnt ovan, kan läggas till ytterligare påsar efter mer rensning så håll utkik dem som är intresserade