Permalänk
Medlem

Att ni bara orkar märka ord!!! Alla (de flästa iaf) fattar juh va man menar och hur stor roll spelar det igentligen?
aja slut på det.. det va ju inte det tråden handlade om. lite smålack blir man på att i varenda tråd så är den en mechersmitt [stavning] som alltid kan allt bättre eller ska klaga på stavning (vilket jag får uppleva ofta ).
aja är lite knanky just nu :).

men åter till tråden...
jag fattar inte varför det laggar på polarens burk. den borde juh hänga me. är det värkligen så pass giganstisk skilland på gf4 ti4600 och radeon 9700pro?

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk
Medlem

Lagg heter det så fort det blir en fördröjning! Både inom nätverk och hårdvara!

Men visst, UT2003 funkar fint på min dator, och då kör jag relativt maxat (ca 60fps) nu lirar jag inte som en galning så fps:en är inte av yttersta vikt, men det är tydligt att UT kräver mer av prollen än graffet, då en kompis med en Athlon 1Ghz och ett Ti4600 med samma inställningar får sämre fps!

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk
Medlem

Är de senaste drivisarna till ATI-kortet installerade?

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chippen

jag fattar inte varför det laggar på polarens burk. den borde juh hänga me. är det värkligen så pass giganstisk skilland på gf4 ti4600 och radeon 9700pro?

Vid hög upplösning och med allt ögongodis på är det en viss skillnad om man säger så
Det är då Radeonkorten glänser. Om du är ute efter hög FPS och ändå tweakar UT2003 så duger ett överklockat Ti4200 tex.
Jag får faktiskt högre/jämnare FPS med mitt GF4@325/700 än med mitt 9700Pro om jag kör med allt på "normal"+alla "onödiga" effekter avstängda.

Men som sagt, sparka upp upplösningen och på med alla effekter så blir det ju tvärtom

Permalänk
Medlem

Det flyter hur bra som helst på min burk, sitter med en Amp Xp +2100, 512 ddr 2700, IBM 120 gb, Radeon 9000 Pro. maxar spelet, flyter fint då med.

Visa signatur

Burk 2: AMD 64 4600 x2+, Asus mobo, asus X1900xtx pro gamer, 2 gb kingston kvr400 minne, 2 st 200 gb WD diskar, 1 st 80 gb Wd som system, 20" Philips widescreen

Permalänk
Medlem

hackar inte ett piss med mitt Ti4200, Willamette och sdram minne

visserligen bara 1280x1024, 32bit och 85 hz refresh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
laggar inte ett piss med mitt Ti4200, Willamette och sdram minne

visserligen bara 1280x1024, 32bit och 85 hz refresh

det laggar inte på hans heler om man drar ner graffen.. frågan är om det laggar på max graffe...

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chippen

det laggar inte på hans heler om man drar ner graffen.. frågan är om det laggar på max graffe...

aaa men min skärm klarar inte mer än 1280x1024 så jag kan inte pröva 1600x1200 ---->

Permalänk
Medlem

Jag kör på MAZ graffe, jag kör iofs på 1280*1024 då min skärm ej pallar mer...
Men kolla min dator i :sign: , med den kör jag max graffe utan att den hackar eller segar det minsta

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Laggade med någon 40.xx version av detonator för mig... installerade en nyare och det slutade...

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk

Chippen, har du provat sänka hårdvaruaccelerationen för graffekortet ett snäpp? En bugg i radeonkortet eller ev windows gör att du får sk stuttering på högsta. Du förlorar ingen prestanda, men däremot kan muspekaren blinka lite i menyerna på vissa spel.

Tråkigt att se att se så många inlägg med så lite mening.

Permalänk
Medlem

Sluta whina om lagg/hack killen vet inte vad han snackar om.

Iaf, det finns typ inget nytt spel som går lika enormt laggfritt som CS. Sure man kan ha fps drops ibland (inte jag men alla andra verkar ha det) men i regel så rör sej iaf musen EXAKT så som du säger åt den att göra. I nya spel om du sätter på max upplösning och max details så KOMMER det släpa efter lite om du rör musen snabbt. Spelar ingen roll vilken dator du har, det är bara en fråga om vad du klassar som "hack" eller inte hack. Personligen väljer jag att dra ned upplösningen lite för att få det att gå helt perfekt.

Visa signatur

Acer 3820TG | Samsung 840pro 250Gb | Dell U2311H
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam.

Permalänk
Medlem

Laggar inget på de banor jag testat. Har fullt plus FSAA 4X och 1024x768 då min plattskärm inte pallar mer.
AthlonXP 1800
Gigabyte GA-7VAX
2x 256mb ddr400 minnen
Creative GF4TI 4400
Soundblaster Audigy2

Vad det gäller att ljudet får spelet att sakta ner så märker jag inget av det. Det spelar ingen roll om jag stänger av ljudkortet eller kör med de mest avancerade ljudinställningarna plus surround. FPSen ändras inget alls vad jag märker iaf.

Visa signatur

Kom ihåg att det är aldrig för sent att ge upp!