Permalänk

Datorn är seg och laggar efter omstart

Tjenare! Så för 2 dagar sedan har min dator börjat bli segare och lagga. T.ex är när man ska öppna en ny flik på chrome, man märker att det tar extra tid. Eller när man ska skriva något på internet så tar det extra tid innan bokstäverna kommer fram. Så kortfattat är allt segare.

Det konstiga är att det här hände under en omstart. Jag får ofta stänga av datorn via knappen då när datorn går in i strömsparläge och jag ska starta datorn så kommer inget upp på skärmarna och det är som dem inte är i kopplade. Jag startade om datorn och efteråt märkte jag hur datorn blivit segare. Är det något som vet problemet? Har tänkt köpa nytt ram.

Har avinstallerat flera program och tagit bort massa skit men eftersom det hände under en omstart vet jag inte riktigt vad problemet är.

Permalänk

Kör en antivirusgenomsökning - guide här: https://malwaretips.com/blogs/malware-removal-guide-for-windo...

Kör åtminstone malwarebytes och adwcleaner från den listan.

Alternativt installera om windows på samma tid som det tar att göra de stegen. Det lär snabba upp datorn oavsett plus att du kan eliminera virus som orsak.

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket