R9 295x2, win10 - Skumma grejer som händer med datorn

Permalänk
Medlem

R9 295x2, win10 - Skumma grejer som händer med datorn

Hallå,
mitt första inlägg här och det kommer bli långt.

För ett tag sen fick jag tag i ett 295x2 kort och är riktigt nöjd med det. Uppgraderade även till Windows 10 för att jag fick det gratis(har självklart stängt av alla sökfunktioner och spårning som jag kan hitta). Mina problem existerade dock även med Windows 8.1.

Det som händer är att jag startar upp min pc och första programmet som kommer upp är skype då det är på autostart. Kontakterna är av någon underlig anledning suddiga, och öppnar jag chrome och kollar så är texten suddig där också. Detta vill jag ju självklart inte att det ska vara och jag startar om datorn. Nu har den suddiga texten försvunnit. Efter denna omstart dock, när jag startar t.ex CS:GO, så är fps:en väldigt låga och jag får väldigt mycket stuttering. Jag startar om typ fem gånger på rad och sedan fungerar datorn som den ska, utan suddig text eller låga fps. Har någon annan upplevt detta? Vad är det för fel på min dator??

Specs:
i5 4690k @ 4.3ghz
R9 295x2
850w cm nätagg
Kingston 2x8gb ram
Acer xr341ck 1440p skärm

Ps. Någon som sitter på nåt tips för att få igång crossfire till Dayz??

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Medlem

Hade du ett nvidia kort innan? Provat att installera om drivrutinerna? Uppgraderade du till Windows 10 elr gjorde du en ren installation.

Permalänk
Medlem

@chapeR:

Gjorde en uppgradering. Har funderat på att fixa en usb med win10 iso och köra en clean install, men inte orkat. Har inte haft nvidia installerat på detta system. Har uppdaterat drivrutiner, kört med gamla, installerat om osv osv. Nu har jag dock inte haft problemet på ett par dagar. Får se hur det utvecklas. Har för tillfället 16.1 version av crimson.

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane