Skype - Folk hör mitt "ingame"-ljud och min musik även om min mikrofon är avstängd.

Permalänk
Medlem

Skype - Folk hör mitt "ingame"-ljud och min musik även om min mikrofon är avstängd.

Tjena!

Har ett väldigt irriterande problem som jag ej har lyckas lösa även efter flera timmars av googlande och tester.
Det är såhär att dom som jag sitter i ett skype-samtal med kan höra mina ljud som går till hörlurarna (Musik, spel och annat.) även om jag stänger av mikrofonen. Men om jag själv ringer "Echo/Sound Test Service" så kan jag inte höra av dessa ljud.
Om jag sänker volymen på mitt headset så sänks volymen även för dom, men har testat olika headset och alla ger samma resultat.
Så har uteslutit att headsetet är fel på (Headsetet är ett en månad gammal Siberia V2).

Jag kör på ett Asus P7P55D Deluxe moderkort för 1155 som använder sig av "VIA HD VDeck"-drivrutiner som är hämtade från Asus hemsida.

Finns det någon som vet en lösning på detta? Är ytterst tacksam för hjälp!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Två alternativ:
1. Control panel -> Hardware and sound -> Sound -> Recording -> Välj din mikrofon

2. "Verktyg" i Skype -> inställningar -> ljudinställningar -> Välj din mikrofon

Hoppas det löser sig

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk
Medlem

Min kompis hade samma problem, visade sig sedan att han körde mikrofonen på stereo-mix.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde551:

Två alternativ:
1. Control panel -> Hardware and sound -> Sound -> Recording -> Välj din mikrofon

2. "Verktyg" i Skype -> inställningar -> ljudinställningar -> Välj din mikrofon

Hoppas det löser sig

Skrivet av 13ers3rk:

Min kompis hade samma problem, visade sig sedan att han körde mikrofonen på stereo-mix.

Har den tyvärr inte på Stereo Mix. Har läst att det har varit en vanlig orsak men tyvärr inte orsaken för mig...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

På din Line In/Mic In, klicka egenskaper och se ifall du hittar något där som kan vara boven.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Avstängd
Skrivet av frozrr:

Har den tyvärr inte på Stereo Mix. Har läst att det har varit en vanlig orsak men tyvärr inte orsaken för mig...
http://i538.photobucket.com/albums/ff341/BlackDistortioN/frsw...

Testa att ändra frekvensen på mikrofonen tills det slutar att streama ut ljudet. Fixade det så åt en vän här om veckan. (: (Förutsatt att du inte har crossed wires eller liknande)

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Skrivet av 13ers3rk:

Min kompis hade samma problem, visade sig sedan att han körde mikrofonen på stereo-mix.

Vart hittar man denna stereo mix inställning? Kollade i skype men kan inte hitta den.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

På din Line In/Mic In, klicka egenskaper och se ifall du hittar något där som kan vara boven.

Hittar inget speciellt... Ser något av det här ovanligt ut?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Testa att ändra frekvensen på mikrofonen tills det slutar att streama ut ljudet. Fixade det så åt en vän här om veckan. (: (Förutsatt att du inte har crossed wires eller liknande)

Var kan man ändra frekvensen på mikrofonen? Ser inte ut som jag kan göra det i "VIA HD VDeck"...

Skrivet av pekkasteele:

Vart hittar man denna stereo mix inställning? Kollade i skype men kan inte hitta den.

Det är när man väljer "mikrofon" så ska "stereo mix" finnas som alternativ.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Avstängd
Skrivet av frozrr:

Var kan man ändra frekvensen på mikrofonen? Ser inte ut som jag kan göra det i "VIA HD VDeck"...

Det är när man väljer "mikrofon" så ska "stereo mix" finnas som alternativ.

Högerklicka på högtalaren i aktivitetsfältet, sedan inspelning. Då högerklickar du på mikrofonen, sedan egenskaper. Efter det går du till avancerat och ändrar där. Kan hända att du behöver ringa upp skypesamtalet efter varje gång du har tryckt på verkställ. (:

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Högerklicka på högtalaren i aktivitetsfältet, sedan inspelning. Då högerklickar du på mikrofonen, sedan egenskaper. Efter det går du till avancerat och ändrar där. Kan hända att du behöver ringa upp skypesamtalet efter varje gång du har tryckt på verkställ. (:

Provade att ändra frekvensen och ring om min polare fast det hjälpte tyvärr inte. Startade en låt i spotify och han hörde varje gång klart och tydligt låten...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Avstängd
Skrivet av frozrr:

Provade att ändra frekvensen och ring om min polare fast det hjälpte tyvärr inte. Startade en låt i spotify och han hörde varje gång klart och tydligt låten...

Har du ett annat headset att testa med? Eller kanske en annan mic? Kan ju vara korsade kablar.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Har du ett annat headset att testa med? Eller kanske en annan mic? Kan ju vara korsade kablar.

Testade med en annan mikrofon fast samma hörlurar och fick samma resultat...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Avstängd
Skrivet av frozrr:

Testade med en annan mikrofon fast samma hörlurar och fick samma resultat...

Hm.. Lust att testa att rengöra helt från drivrutiner, och installera nya?

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

har du möjlighet att testa ditt headset i en annan dator som inte har det problemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Hm.. Lust att testa att rengöra helt från drivrutiner, och installera nya?

Datorn är helt ominstallerad för ungefär en månad sen, satt in drivrutinerna för ljudkortet nyss. Problemet löstes ju inte med drivrutinerna och det uppstod ungefär efter jag hade köpt Diablo 3.

Skrivet av -rand-:

har du möjlighet att testa ditt headset i en annan dator som inte har det problemet?

Försökt testa i min skoldator fast den vägrar spela upp Spotify musiken i mina hörlurar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

En kompis hade samma problem, det visade sig att om ahn bytte kontakt från frontpanelen till moderkortets uttag, slutade det.

så om du har headsetet ikopplat i frontpanelen så kan du ju testa att stoppa in kontaktemn därbak i moderkortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av saltiiz:

En kompis hade samma problem, det visade sig att om ahn bytte kontakt från frontpanelen till moderkortets uttag, slutade det.

så om du har headsetet ikopplat i frontpanelen så kan du ju testa att stoppa in kontaktemn därbak i moderkortet

Verkar inte riktigt funka, har ingen kompis online atm i Skype som jag pratar med fast när jag kollar på "inspelningsenheter" så ser jag hur micen plockar upp ljud från Spotify även när micen är avstängd.

Vet inte riktigt om detta kan hjälpa någon av er fast, mitt moderkort har stängt av ljudkretsen innan för några månader sen helt random och så fixade det sig med en reboot. Även kom det ett pippande ljud hela tiden från mikrofonen och det spelade ingen roll vilket headset man hade.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk

Har samma problem och samma headset. Men har för mig att det fungerade fint med ett annat headset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Min kompis hade samma problem, visade sig sedan att han körde mikrofonen på stereo-mix.

Var hittar jag stereo mix?

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.