Permalänk
Medlem

Custom Vattenkylning, gångjärn?

Sitter och leker med lite idéer till vattenkylning och jag är mycket intresserad utav det här med att ha radiatorer på utsidan utav chassit.
Har sett några byggen med detta men dom flesta jag har sett har slangarna dragna igenom ett hål med mycket slack i slangen så att det ska gå att öppna sidan med radiatorer på utan att koppla loss slangarna. Detta är dock inte en helt super glamorös lösning imo och jag har en annan idé

Jag har här gjort en väldigt väldigt enkel ritning med en cirkel runt området min fråga gäller.

(obs! xXxm4a5t3rx1337 paintskills)

Frågan är då denna: Finns det slangar som skulle kunna acceptera stressen utav att böjas lätt uppåt ett flertal gånger utan att märkbart slitas? Alternativt om det finns någon... Gångjärnsliknande konstruktion..
Då jag är väldigt oerfaren när det gäller vattenkylning så jag vet inte riktigt vad jag ska söka på för att hitta det jag söker, har provat men utan lycka.

Tankar och idéer kring detta?

Permalänk
Medlem

Kom på att jag har en typ nippel som skulle kunna fungera, minns inte vart jag köpt den och det är svårt att förklara så jag gjorde en video istället.

Kanske skulle två sådana fungera?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gångjärn i sig är ju inga konstigheter. Sen skulle jag nog säga att svivlande nipplar är det bästa som inlägget ovan visar för att undvika att böja slangen. Om du vill köra med enbart slang måste du ha ett stort "häng" på slangen vilket du tyckte var fult.
För att lyxa till det hela så kanske gasfjädrar kan vara trevligt så panelen stannar i öppet läge om du ska in och fixa i datorn.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...