I need ur help to decide! Corsair Strife eller turtle beach impact 700

Permalänk
Medlem

I need ur help to decide! Corsair Strife eller turtle beach impact 700

Tjenare,

Som rubriken säger så har jag lite svårt att bestämma mig. Jag ska köpa ett nytt tangentbord men vet inte om jag ska ta corsair straife eller turtle beach impact 700. Båda är relativt lika men ligger 100kr mellan dem där impacten är 100kr dyrare. Sen är det bara olika brytare om jag förstått rätt. Någon som har något av de tangentborden som kan kommentera om de är bra eller ej?

Mvh En person med brutal beslutsångest!

Permalänk
Medlem

@Spettan:
Jag skulle säga corsair straife alla dar i veckan. Röda brytare är väldigt vanliga och funkar oftast för alla. kör själv ett Corsair vengeance K95och är helnöjd med det, och så är byggkvaliteten bättre på Straife.

Visa signatur

Phanteks Evolv Shift FTW

Permalänk
Medlem

@zrotro: ERMAGUUURD, suttit o snackat med några kompisar och de säger turtle beach då de verkar lite mer cleant osv. Har haft röda switchar väldigt länge nu så tänkte kanske är gött med bruna och på så sätt få lite nytt i livet xD

Permalänk
Medlem

En fördel med Turle Beach är att du har standardlayout på bottenraden, vilket gör det mycket lättare att hitta nya tangenter om du får för dig att byta till några bättre i framtiden.
Angående brytare är det ju helt personligt. Är själv väldigt nöjd med bruna brytare och skulle aldrig välja brytare som inte är taktila, men om inte annat är det ju aldrig fel med variation

Visa signatur

I7 4790k 4.0Ghz Corsair H105 | ASUS VII Hero | EVGA GTX 780Ti Classified | 16 GB HyperX Fury | Seagate 450GB | WD 3TB | Corsair Obsidian 750d | EVGA Supernova G2 850W | EIZO Foris FG2421 | Filco Ninja Majestouch 2 TKL MX-Brown | Logitech G502

http://Friskyttarna.eu

Permalänk
Medlem

Kolla vilka brytare respektive version finns med. Välj vilken brytare du vill ha. Sedan kan du fundera över modell.

Titta på layot och funktioner i första han imo. Sedan på material, utformning och färg

Permalänk

Istället för något av de två tagentborden skulle jag rekomendera Ducky shine 4 eller 5. Har det själv och kan säga att det är en grym kvalitetskänsla i det. Det är visserligen några hundralappar dyrare än de två du nämner men det är det värt.

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Medlem

Asså i sin helhet så tycker jag om röda. Har testat bruna lite snabbt i nån butik någon gång. Haft blåa och tyckt om de delvis. Känns som att bruna borde vara en fin mix mellan röda och blåa.

Skrivet av Qnott:

En fördel med Turle Beach är att du har standardlayout på bottenraden, vilket gör det mycket lättare att hitta nya tangenter om du får för dig att byta till några bättre i framtiden.
Angående brytare är det ju helt personligt. Är själv väldigt nöjd med bruna brytare och skulle aldrig välja brytare som inte är taktila, men om inte annat är det ju aldrig fel med variation

Funktionerna verkar vara väldigt samma mellan de två därför vet jag inte vilken jag vill köpa. Men har som sagt hört väldigt lite hur byggkvaliten osv är på turtle beach. Corsair har jag hört både bra och dåligt om.

Skrivet av jocke92:

Kolla vilka brytare respektive version finns med. Välj vilken brytare du vill ha. Sedan kan du fundera över modell.

Titta på layot och funktioner i första han imo. Sedan på material, utformning och färg

Permalänk
Medlem

Nu gör jag dig nog ännu mer osäker. Men så tänkte jag med om att bruna ligger mellan blå och röd. Men läste att bruna känns som röda med grus i typ. Så mitt val föll på röda. Nu är jag dock osäker på om jag gjorde rätt val ändå, kanske rubberdome nästa gång? eller vågar jag kanske köra på bruna

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Nu gör jag dig nog ännu mer osäker. Men så tänkte jag med om att bruna ligger mellan blå och röd. Men läste att bruna känns som röda med grus i typ. Så mitt val föll på röda. Nu är jag dock osäker på om jag gjorde rätt val ändå, kanske rubberdome nästa gång? eller vågar jag kanske köra på bruna

ERASERHSJDJSHFG

Well asså jag har ju kännt på några men asså det är sjukt svårt att veta hur det kommer vara när man sitter och spelar eller så i flera timmar av 5min tafsande i mediamarkt.

Permalänk
Medlem

@jocke92: Röda med grus i? Nä du, då var nog den personens brytare sönder allihopa.

Edit; som vissa påpekat - att välja mellan olika brytare är lite som att välja mellan en kombi eller sedan när man väljer bil.
Är ju två HELT olika saker. Bestäm dig som sagt för brytare först (du har 14 dagars ångerrätt om du handlar på nätet) och kolla modeller sen.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

@jocke92: Röda med grus i? Nä du, då var nog den personens brytare sönder allihopa.

Edit; som vissa påpekat - att välja mellan olika brytare är lite som att välja mellan en kombi eller sedan när man väljer bil.
Är ju två HELT olika saker. Bestäm dig som sagt för brytare först (du har 14 dagars ångerrätt om du handlar på nätet) och kolla modeller sen.

Ångerrätten förbrukas när du öppnat förpackningen så har ingen chans att testa. Sen finns inget av dem i butiken så måste be de hämta dit de därav kan jag inte känna på de i butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spettan:

ERASERHSJDJSHFG

Well asså jag har ju kännt på några men asså det är sjukt svårt att veta hur det kommer vara när man sitter och spelar eller så i flera timmar av 5min tafsande i mediamarkt.

Har också testat korta stunder i butik men inte alls samma som att sitta hemma och spela eller skriva en längre text. Har till och med köpt en lite platta med 8 olika brytare att testa, men svårt att få någon känsla. Bara att man kan stryka någon typ http://www.maxkeyboard.com/max-keyboard-keycap-cherry-mx-swit...

Permalänk
Medlem

@Spettan:

Köper du på distans så är det distansköplagen som gäller och enligt den så får du öppna förpackningen och prova varan.
Tex så har NetOnNet lagershoppar och köp i butik räknas som distansköp så hos NoN får du öppna och prova varan.

Visa signatur

Intel Core i5-3570K Processor || AMD Radeon HD 7970 || MSI Z77A-G45 (MS-7752)
3DMark06 30 781, SM2.0 Score - 11982 - HDR/SM3.0 Score 15632 - CPU Score 7631

Permalänk
Skrivet av Spettan:

Ångerrätten förbrukas när du öppnat förpackningen så har ingen chans att testa. Sen finns inget av dem i butiken så måste be de hämta dit de därav kan jag inte känna på de i butik.

Helt fel. Se inlägget ovan eller kolla upp distans- och hemförsäljningslagen.

Jag tycker absolut du ska välja Turtle Beach. Enligt mig är det mycket snyggare. En fördel är också att det har standardstorlek på den nedersta raden, vilket gör det mycket enklare och billigare att köpa nya caps om du någon gång skulle vilja göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMacho:

@Spettan:

Köper du på distans så är det distansköplagen som gäller och enligt den så får du öppna förpackningen och prova varan.
Tex så har NetOnNet lagershoppar och köp i butik räknas som distansköp så hos NoN får du öppna och prova varan.

Skrivet av I_KILL_HORSES:

Helt fel. Se inlägget ovan eller kolla upp distans- och hemförsäljningslagen.

Jag tycker absolut du ska välja Turtle Beach. Enligt mig är det mycket snyggare. En fördel är också att det har standardstorlek på den nedersta raden, vilket gör det mycket enklare och billigare att köpa nya caps om du någon gång skulle vilja göra det.

Sorry tänkte lite fel haha, Men om man använder produkten så förbrukas ångerrätten. Det gäller iaf telefoner osv, tänkte fel pga jobbade på comviqs kundtjänst där man hade något som kallades för togo och då förbrukas ångerrätten sekunden man hämtar ut varan.

Permalänk
Skrivet av Spettan:

Sorry tänkte lite fel haha, Men om man använder produkten så förbrukas ångerrätten.

Fel igen, du har rätt att undersöka varan. Om du prövar tangentbordet i fem minuter med rena händer ska det inte vara något problem att lämna tillbaka det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av I_KILL_HORSES:

Fel igen, du har rätt att undersöka varan. Om du prövar tangentbordet i fem minuter med rena händer ska det inte vara något problem att lämna tillbaka det.

Undersöka och använda är olika saker. Som jag sa så menade jag att det gäller telefoner iaf, startar du telefonen förbrukas ångerrätten. Sen kan du med tangentbord bara säga att du aldrig använde de tror knappst det kommer bry sig. Men telefoner så är det så iaf.

Permalänk
Medlem

Blev iaf ett turtle beach impact 700 beställt!

Permalänk
Skrivet av Spettan:

Undersöka och använda är olika saker. Som jag sa så menade jag att det gäller telefoner iaf, startar du telefonen förbrukas ångerrätten. Sen kan du med tangentbord bara säga att du aldrig använde de tror knappst det kommer bry sig. Men telefoner så är det så iaf.

Du har fel. Läs lagen och återkom. Mobiltelefoner är inte undantagna från lagen.

Edit: Mobiler kan vi hålla utanför, eftersom de är mer komplicerade. Tangentbord går dock att pröva utan att förändra varan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av I_KILL_HORSES:

Du har fel. Läs lagen och återkom. Mobiltelefoner är inte undantagna från lagen.

Edit: Mobiler kan vi hålla utanför, eftersom de är mer komplicerade. Tangentbord går dock att pröva utan att förändra varan.

Kollade med en kompis som jobbar på inet. Det är väldigt beorende på affär. Affären bestämmer vilkoren för ångerrätten men i sin bas ska de vara oförendrad. Men som jag sa, personligen har jag har bara erfaranhet från telefoner och därav gjorde jag misstaget att dra ut det med tangentborden. Så jag kan lagen men det beror mycket på affärens villkor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spettan:

Kollade med en kompis som jobbar på inet. Det är väldigt beorende på affär. Affären bestämmer vilkoren för ångerrätten men i sin bas ska de vara oförendrad. Men som jag sa, personligen har jag har bara erfaranhet från telefoner och därav gjorde jag misstaget att dra ut det med tangentborden. Så jag kan lagen men det beror mycket på affärens villkor.

Att säga "affären bestämmer vilkoren för ångerrätten" är bara delvis sant, de kan lägga till saker som är till fördel för konsumenten. Distansköplagen är en icke-dispositiv lag, dvs går inte ändra på något sätt som är till nackdel för konsumenten.

TLDR: affärens villkor har inget med saken att göra, distansköplagen gäller och enligt den så får du öppna och provköra ditt tangentbord.

Visa signatur

Intel Core i5-3570K Processor || AMD Radeon HD 7970 || MSI Z77A-G45 (MS-7752)
3DMark06 30 781, SM2.0 Score - 11982 - HDR/SM3.0 Score 15632 - CPU Score 7631

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMacho:

Att säga "affären bestämmer vilkoren för ångerrätten" är bara delvis sant, de kan lägga till saker som är till fördel för konsumenten. Distansköplagen är en icke-dispositiv lag, dvs går inte ändra på något sätt som är till nackdel för konsumenten.

TLDR: affärens villkor har inget med saken att göra, distansköplagen gäller och enligt den så får du öppna och provköra ditt tangentbord.

Som sagt tidigare om du läste så sa jag att jag vet att det gäller telefoner men va osäker på hur det gäller med tangentbord.