Oculus Rift redo för förhandsbokning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limo:

Tycker du ska ta och prova VR minst en gång innan du avfärdar det som en fluga.

Tycker du ska förklara vilket vardagsbehov VR fyller innan du försöker övertyga mig om dess existensberättigande.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Satan, det här var mer än väntat. Senast jag hörde skulle den ligga "nånstans runt eller lite över 350$". Blir inget oculus för mig inte. Har jag fel när jag har för mig att Vive sagts vara en "high-tier" modell och således kan förväntas kosta ungefär lika mycket eller till och med ännu mer?

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk
Medlem

Sitter i bilen nu, men det blir nog ett köp när jag kommit hem någon som vet om dom drar pengarna på en gång eller om det sker vid annat tillfälle?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av PV52:

Sitter i bilen nu, men det blir nog ett köp när jag kommit hem någon som vet om dom drar pengarna på en gång eller om det sker vid annat tillfälle?

Skickades från m.sweclockers.com

Det dras när dom skickar, vilket blir i maj om du beställer nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konchjaz:

Det dras när dom skickar, vilket blir i maj om du beställer nu.

Sweet tackar för infon

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Skrivet av Konchjaz:

Det dras när dom skickar, vilket blir i maj om du beställer nu.

Maj?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philip Dante:

Japp tydligen säljer dom bra för det är ändrat först från Mars till April och nu även till Maj

Permalänk
Medlem

uh

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

haha fick samma kommentar angående på min I7 3770K men hitta ganska snabbt på nätet att det är applikationen som luras

Däremot så faila applikationen att se mitt Gtx 670 och valde att nämna det integrerade i cpu:n

Permalänk
Medlem

Hehe, oculus beställd kostade mer än 400dollar som det ryktades om men allvarligt talat, jag är inte förvånad man köper ju egentligen 2st skärmar med lite högre än 1080p upplösning, trackingsystem och lite "dold" teknologi i en fungerande enhet

Förstår inre hur folk kan påstå att det är dyrt för vad det är. Jag menar ingen klagar ju på att Asus Swift skärmen är dyr, för den är ju "bra"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Skrivet av SoWErA:

haha fick samma kommentar angående på min I7 3770K men hitta ganska snabbt på nätet att det är applikationen som luras

Däremot så faila applikationen att se mitt Gtx 670 och valde att nämna det integrerade i cpu:n

Samma här min 3930k på 4,4 ghz blev inte godkänd

Visa signatur

Dator 1: begagnat gott & blandat
Chassi: lian li pc-o11 dynamic Processor: Ryzen 5900X @4.1GHz Moderkort: MSI X570-A pro Ram: Corsair Vengeance 2x16Gb Hdd/Ssd: Corsair MP600 kylare: custom loop Grafikkort: RTX 3080TI Nätagg: Dark base 700 Tangentbord: hemmabygge Headset: The one and only Pioneer Monitor 10 från 1978 :-P

Permalänk
Medlem

Skämtar dom? $59900

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Tror dom vill att du ska betala för oss andra nä fick samma pris ^^

Permalänk
Medlem

Förresten om ni tycker Oculus är för dyr så kan ni alltid köpa:
http://cdon.se/hemelektronik/point-of-view-virtual-reality-he...

Behöver inte ens en ny dator men tror inte ni kommer bli särskilt nöjda

Permalänk
Medlem
Skrivet av PV52:

Hehe, oculus beställd kostade mer än 400dollar som det ryktades om men allvarligt talat, jag är inte förvånad man köper ju egentligen 2st skärmar med lite högre än 1080p upplösning, trackingsystem och lite "dold" teknologi i en fungerande enhet

Förstår inre hur folk kan påstå att det är dyrt för vad det är. Jag menar ingen klagar ju på att Asus Swift skärmen är dyr, för den är ju "bra"

Skickades från m.sweclockers.com

2st skärmar? Det är en skärm med snäppet högre upplösning än fullhd. Så halva upplösningen per öga.

Det är dyrt jämfört med deras riktpris. Förstår inte hur man inte kan tycka det när det skiljer så mkt. Nästan dubbla priset = billigt?

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Sist jag kollade så kostade iallafall den skärm alla tycks tänka sig å köpa utan att ens fundera mer än oculus rift tänker så klart på en Asus Rog Swift

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem

priset på 69900 justeras det vid slutgiltiga steget till 6990?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

Det finns lite skillnad på 3500-4000 och 6500 kr inkl frakt!! Lite överdrivet enligt min åsikt. Kommer inte att köpa denna nu, väntar nog 1 år. Kommer säkert bättre versioner men framförallt många fler kompatibla spel/applikationer.

Dessutom kan man inte bara konvertera priser rakt av - det finns något som kallas för VALUTA! Exempelvis så kan man inte säga att en vara kostar 6000 kr om den kostar 600 dollar, det är inte korrekt. Med dagens valuta blir 599 USD = 5129 kr.

Dom konverterar inte, dom kör lokalprissätting per region, ännu dyrare i tyskland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

2st skärmar? Det är en skärm med snäppet högre upplösning än fullhd. Så halva upplösningen per öga.

Det är dyrt jämfört med deras riktpris. Förstår inte hur man inte kan tycka det när det skiljer så mkt. Nästan dubbla priset = billigt?

Dock så kan du ju inte tyckt att 4000 kr lät rimligt? tänk på vad de flesta verkar betala för en datorskärm (Rog Swift, x34,mm) eller vad folk ger för en tv sen att det är en nisch marknad med VR tycker jag att folk i allmänhet nästan borde insett att det skulle bli de iallafall de första åren

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

priset på 69900 justeras det vid slutgiltiga steget till 6990?

Skrivet av Drygman:

Förhandsbokat och klart, blev lite fundersam över prislappen på €69900 men de hade glömt kommat

€743 med frakt gick kalaset på

Tidigare kommentar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PV52:

Dock så kan du ju inte tyckt att 4000 kr lät rimligt? tänk på vad de flesta verkar betala för en datorskärm (Rog Swift, x34,mm) eller vad folk ger för en tv sen att det är en nisch marknad med VR tycker jag att folk i allmänhet nästan borde insett att det skulle bli de iallafall de första åren

Skickades från m.sweclockers.com

Med tanke på att DK2 gick på 350$ så hade jag inte räknat med 699€ för Retail. Däremot någonstans mellan 4-5kkr, vilket jag tror att de flesta hade räknat med, iaf hoppats på. Frångår man det som tidigare har förmedlat ut med så pass mycket, så klart att många då tycker att priset är högt.

Just för att det är en ny nisch marknad så kan man tycka att de borde försöka få ut produkten till så många kunder som möjligt, så att utvecklingen och marknaden tar ett kliv i rätt riktning.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

Med tanke på att DK2 gick på 350$ så hade jag inte räknat med 699€ för Retail. Däremot någonstans mellan 4-5kkr, vilket jag tror att de flesta hade räknat med, iaf hoppats på.

Just för att det är en ny nisch marknad så kan man tycka att de borde försöka få ut produkten till så många kunder som möjligt, så att utvecklingen och marknaden tar ett kliv i rätt riktning.

Jo, eller så går man med vinst och skapar en viss exklusivitet detta kommer då göra att folk som mig som inväntar sitt exemplar förhoppningsvis blir väldigt nöjda och lovordar produkten, vilket i sin tur får de som tvekar eller till och med de som inte har brytt sig att bli intresserade och eventuellt spara ihop till en

Om det blir på det viset, så kommer dom tjäna så otroligt mycket mer i slutändan sen hjälper det väll lite också att det är den första "ordäntliga" VR upplevelsen för "allmänheten" (läs: folk med för mycket sparpengar) xD

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av PV52:

Jo, eller så går man med vinst och skapar en viss exklusivitet detta kommer då göra att folk som mig som inväntar sitt exemplar förhoppningsvis blir väldigt nöjda och lovordar produkten, vilket i sin tur får de som tvekar eller till och med de som inte har brytt sig att bli intresserade och eventuellt spara ihop till en

Om det blir på det viset, så kommer dom tjäna så otroligt mycket mer i slutändan sen hjälper det väll lite också att det är den första "ordäntliga" VR upplevelsen för "allmänheten" (läs: folk med för mycket sparpengar) xD

Skickades från m.sweclockers.com

Tror de skulle gå med vinst oavsett faktiskt. Hade gärna sett att man kunde skitit i exempelvis xboxone kontrollern (har 4 som samlar damm redan, behöver inte en till).

För mig handlar det inte om att "spara ihop till en", tycker bara det är dyrt för produkten. Precis som att jag skulle tycka 20kr är dyrt för 1 liter mjölk.

Denna var rätt smårolig: https://www.youtube.com/watch?v=V0opH_e2OcE

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Avstängd

Verkar jobbigt att fixa det där kommat i priset. Uppenbarligen kan de inte testat sin shop innan de sjösatte den.

Men priset är absurt oavsett och vad hände med runt "350" eller "lite mer", vad hände egentligen, FB kom in i bilden ??

Suck, lär dröja ett decennium till innan VR blir något mer än smal nish med ett fåtal spel och inget av de enorma förhoppningar som det haussats om i åratal.

Permalänk
Medlem

Med svensk momspåslag så stämmer det ju. Sluta klaga.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Trist med så hög prislapp, intresset dog direkt då man köper grisen i säcken. Hoppas som många andra här på HTC då de förmodligen kommer fungera smidigast med Steam.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Tycker du ska förklara vilket vardagsbehov VR fyller innan du försöker övertyga mig om dess existensberättigande.

Är ju många som spelar till vardags och med VR kan man få en riktigt fet spelupplevelse. Räcker inte det för dig tycker jag faktiskt det finns mycket värre "onödiga prylar" att haka upp sig på...

Permalänk
Medlem

https://twitter.com/PalmerLuckey

Citat:

To reiterate, we are not making money on Rift hardware. High end VR is expensive, but Rift is obscenely cheap for what it is.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Tycker du ska förklara vilket vardagsbehov VR fyller innan du försöker övertyga mig om dess existensberättigande.

Var hälsad!

Jag läste edert brev och bara inflika att jag håller med! En kan tro att alla de där självklara användningsområdena man först kommer tänka på som inlevelse i: spel, film, design, utbildning och 1000 andra saker... skulle vara något, men sen inser man ju att så kan man inte tycka, då är man ju inget troll. Det är helt klart som internet, bara en fluga och fyller inget vardagsbehov.

Nu ska ja ut och mjölka kon.

Hälsningar från Amish paradise.

Permalänk
Medlem

Fan att jag inte får pengar från FK! Hade garanterat köpt isåfall!

Äger både DK1 & DK2 så vill ju gärna äga den nya också för att se skillnaden mellan alla tre.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"