Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk

Är det någon som kan rekommendera degauss labs? Tycker det är mixade åsikter om dem på nätet, men övervägande väldigt positiva. De kör en kampanj nu där man får två extra par för varje beställning , men om de ändå är skräp så är det ju meningslöst.
Har gått ifrån in-ear-lurar men kanske kan ändra mig om de nu är bra.
ÄR absolut ingen audiofil, lyssnar till 90% på ljudböcker när jag använder in-ear.

Permalänk

Om man inte är audiofil, behöver man ett riktigt ljudkort då? Har jämfört med mitt 2000-kr ljudkort och det interna i moderkortet och hör egentligen ingen skillnad. Tror mina aurvana live-lurar ska funka hyffsat, så det borde inte vara dem som strular.
Använder dem som sagt till datorn, mest spel men också lite film.
På jobbets Dell-dator har jag märkt en enorm skillnad om jag använder maxx audio eller inte (dialogrutra som dyker upp vid inkoppling). Trodde lurarna pajat först, tills jag testade att välja maxx audio i stället för det andra alternativet (hörlursingång).

Permalänk
Medlem

En snabb fråga, om man beställer en o2 amp/dac-combo från headnhifi, hur långt tid tar det att få hit grejerna? Blir det några extra kostnader förutom frakt?

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbeharry:

En snabb fråga, om man beställer en o2 amp/dac-combo från headnhifi, hur långt tid tar det att få hit grejerna? Blir det några extra kostnader förutom frakt?

Tog cirka 5 arbetsdagar att få hem lådan ifrån att han skickat paketet. Jag rekommenderar att du väljer wednesday priority mail så slipper du tull och moms.

Permalänk
Medlem

o2+odac combo vs cambridge dacmagic plus? Med tanke på att dacmagicen är drygt dubbelt så dyr så antar (hoppas) jag att den är bättre, men är den så pass mycket bättre att det är värt det? Använder lättdrivna (~30ohm) lurar om det gör någon skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vilee:

o2+odac combo vs cambridge dacmagic plus? Med tanke på att dacmagicen är drygt dubbelt så dyr så antar (hoppas) jag att den är bättre, men är den så pass mycket bättre att det är värt det? Använder lättdrivna (~30ohm) lurar om det gör någon skillnad.

Inte hört så mycket bra om den, hörlursutgången ska vara rätt dassig. Kör på O2 istället

Permalänk
Medlem

Hört mycket bra om Dacmagic. Jag hade en hemma till låns ett tag det är inget större fel på den.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Ni som använder ODAC har ni några problem under Windows 10 ?
Googlade runt lite och hittade några trådar om missljud/sprak och problem med W10 drivrutinerna men framkom inte om det var enstaka datorer eller om det är löst vid det här laget.

Tänkte bäst att fråga innan det blir nån beställning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Ni som använder ODAC har ni några problem under Windows 10 ?
Googlade runt lite och hittade några trådar om missljud/sprak och problem med W10 drivrutinerna men framkom inte om det var enstaka datorer eller om det är löst vid det här laget.

Tänkte bäst att fråga innan det blir nån beställning.

Har inga problem alls med Win10 och O2+ODAC.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

@oqvist: DM eller DM+? DM har jag hört gott om också, men inte DM+.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Har inga problem alls med Win10 och O2+ODAC.

Ok gött att höra. Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

@oqvist: DM eller DM+? DM har jag hört gott om också, men inte DM+.

Originalet tror jag det var.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Fick min lilla Schiit Magni 2 Uber idag. Packade glatt upp och såg att AC adaptern jag fick var för UK även fast jag beställt EU.
Så en tur till Netonnet som hade slut på adaptrar sen till Elgiganten som tack och lov hade UK-EU adaptrar.
Så nu är allt äntligen igång och det låter bra.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X | Nvidia Titan V | 64GB G.SKILL TridentZ NEO 3600 | AORUS X570S MASTER | Samsung 970 EVO 2TB | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Seasonic Platinum 1200W | Alienware AW3423DW QD-OLED ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Ni som använder ODAC har ni några problem under Windows 10 ?
Googlade runt lite och hittade några trådar om missljud/sprak och problem med W10 drivrutinerna men framkom inte om det var enstaka datorer eller om det är löst vid det här laget.

Tänkte bäst att fråga innan det blir nån beställning.

Inga problem här i alla fall.

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Drivknuten:

Fick min lilla Schiit Magni 2 Uber idag. Packade glatt upp och såg att AC adaptern jag fick var för UK även fast jag beställt EU.
Så en tur till Netonnet som hade slut på adaptrar sen till Elgiganten som tack och lov hade UK-EU adaptrar.
Så nu är allt äntligen igång och det låter bra.

http://i.imgur.com/JL42U1B.jpg

Nice, jag får min Magni 2 på torsdag. Ska vara EU plugg på den, får la hoppas det stämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Nice, jag får min Magni 2 på torsdag. Ska vara EU plugg på den, får la hoppas det stämmer.

Trevligt. Vars beställde du din?
Kontaktade electromod.co.uk/ där jag beställde och dom skickade en ny adapter direkt.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X | Nvidia Titan V | 64GB G.SKILL TridentZ NEO 3600 | AORUS X570S MASTER | Samsung 970 EVO 2TB | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Seasonic Platinum 1200W | Alienware AW3423DW QD-OLED ]

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad på vanliga och "uber"?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Drivknuten:

Trevligt. Vars beställde du din?
Kontaktade electromod.co.uk/ där jag beställde och dom skickade en ny adapter direkt.

Beställde från schiit-europe i Nederländerna. Bra det då få du original kabeln iallafall

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KKay:

Vad är det för skillnad på vanliga och "uber"?

Skickades från m.sweclockers.com

Det jag såg när jag jämförde dem:
magni: en ingång, ingen utgång.
uber: en ingång, en utgång, en uns mer kraft.

Så antagligen optimerad eller någon utbytt komponent i uber versionen.

Kan ju så klart vara nått mer men jag behövde inte utgången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Det jag såg när jag jämförde dem:
magni: en ingång, ingen utgång.
uber: en ingång, en utgång, en uns mer kraft.

Så antagligen optimerad eller någon utbytt komponent i uber versionen.

Kan ju så klart vara nått mer men jag behövde inte utgången.

Uber har väl aluplåt istället för stålplåt också, om man lägger vikt på utseendet
(plus att den är lite starkare och har lite lägre brus/dist nivåer)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

@Drivknuten: Vad är det för en liten DAC? SMSL M8?

Permalänk
Medlem

@oatp1b1: Japp det är en SMSL M8

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X | Nvidia Titan V | 64GB G.SKILL TridentZ NEO 3600 | AORUS X570S MASTER | Samsung 970 EVO 2TB | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Seasonic Platinum 1200W | Alienware AW3423DW QD-OLED ]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Roger W:

Uber har väl aluplåt istället för stålplåt också, om man lägger vikt på utseendet
(plus att den är lite starkare och har lite lägre brus/dist nivåer)

Jag tog inte det som någon stor grej det där med aluplåten, men det är klart kanske blir annat utseende på uber jämfört med min kommande stålplåt version.

Permalänk
Medlem

Är någon minut ifrån att köpa hörlurar nu. Ska vara till mobilen z2. Ska ha den i skolan, bussen och vardagligt bruk. Funderar på Bose qc25. Undrar bara om det finns något i samma prislapp som är bättre?

Permalänk
Medlem

@Foxmaner: Vill du ha bra ljud? I så fall finns det bättre. Vill du ha bra noise cancellation? I så fall finns det inte något bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

@Foxmaner: Vill du ha bra ljud? I så fall finns det bättre. Vill du ha bra noise cancellation? I så fall finns det inte något bättre.

Att kunna ha nc verkar vara riktigt nice. därav valde jag bose. Men ljudet. är det dåligt? är inget proffs inom ljud direkt så om det inte är sämre än mina förra sennheiser inear så är jag nöjd

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av oatp1b1:

@Foxmaner: Vill du ha bra ljud? I så fall finns det bättre. Vill du ha bra noise cancellation? I så fall finns det inte något bättre.

Jo det finns bättre men det kostar mer, tex Akg N90Q
http://se.akg.com/akg-product-detail_se/akg-n90q-le.html

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Hej ska köpa ett par Hifiman he-500 och jag är lite osäker vilken förstärkare jag ska driva dom med .
Jag har funderat på schiit asgard 2 och modi 2 som dac. Men om vill ha en bättre förstärkare en asgard 2,vilken rekommenderar nå då som inte är med rör.Tack förhand !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredzon:

Hej ska köpa ett par Hifiman he-500 och jag är lite osäker vilken förstärkare jag ska driva dom med .
Jag har funderat på schiit asgard 2 och modi 2 som dac. Men om vill ha en bättre förstärkare en asgard 2,vilken rekommenderar nå då som inte är med rör.Tack förhand !

Asgard 2 räcker nog ärligt talat rätt långt som det är!
Hur mycket pengar är du beredd att lägga? Kan du tänka dig köpa utomlands?
Du skulle tex kunna kolla på Violectric, eller deras lite billigare studio-märke Lake People. Finns på thomann.de !
G109 har två hörlursutgångar, och har mer kräm än Asgard 2... Ingen aning om den låter bättre dock

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Asgard 2 räcker nog ärligt talat rätt långt som det är!
Hur mycket pengar är du beredd att lägga? Kan du tänka dig köpa utomlands?
Du skulle tex kunna kolla på Violectric, eller deras lite billigare studio-märke Lake People. Finns på thomann.de !
G109 har två hörlursutgångar, och har mer kräm än Asgard 2... Ingen aning om den låter bättre dock

Ja jag skulle kunna lägga en slant till och kan köpa utomlands. Ett steg över asgard 2 vill jag gå

Skickades från m.sweclockers.com