Externa skärmar via thunderbolt i bootcamp? (MBP)

Permalänk
Medlem

Externa skärmar via thunderbolt i bootcamp? (MBP)

Hej!

Har en Macbook Pro retina 13" (mitten 2014). Är i behov av två större skärmar och tänkte att jag skulle använda macbooken istället för att köpa en ny dator.

Min MBP har 2st thunderbolt och 1st HDMI. Är det möjligt att ansluta 2 skärmar via thunderbolt (thunderbolt>HDMI adapter) i boot camp Windows 10?

Eller är det bättre att utnyttja HDMI-uttaget till en skärm och köra thunderbolt>hdmi på den andra?

Tips mottages gärna

Permalänk
Skrivet av Homerjs:

Hej!

Har en Macbook Pro retina 13" (mitten 2014). Är i behov av två större skärmar och tänkte att jag skulle använda macbooken istället för att köpa en ny dator.

Min MBP har 2st thunderbolt och 1st HDMI. Är det möjligt att ansluta 2 skärmar via thunderbolt (thunderbolt>HDMI adapter) i boot camp Windows 10?

Eller är det bättre att utnyttja HDMI-uttaget till en skärm och köra thunderbolt>hdmi på den andra?

Tips mottages gärna

Det skall fungera på båda hållen tror jag. Vad är det för upplösning på skärmarna du har tänkt använda. Är osäker på om datorn klarar av att driva 2 stycken skärmar med högre upplösning än 1920*1080p.

Visa signatur

MacBook Air 13" Mid 2015
iPhone 6S Plus Guld 64GB
Apple Watch Sport 42mm Space Grey
Playstation 4 | Sony MDR-1RBT

Permalänk
Medlem
Skrivet av M4cmannen:

Det skall fungera på båda hållen tror jag. Vad är det för upplösning på skärmarna du har tänkt använda. Är osäker på om datorn klarar av att driva 2 stycken skärmar med högre upplösning än 1920*1080p.

Var osäker på om det skulle funka med 2 thunderbolt så körde på en av varje istället och det fungerar bra. Upplösning 1920x1080.

Permalänk
Skrivet av Homerjs:

Var osäker på om det skulle funka med 2 thunderbolt så körde på en av varje istället och det fungerar bra. Upplösning 1920x1080.

Kanon! Använder du även MacBooken som en skärm eller kör du datorn i clamshell-mode när du har skärmarna inkopplade?

Visa signatur

MacBook Air 13" Mid 2015
iPhone 6S Plus Guld 64GB
Apple Watch Sport 42mm Space Grey
Playstation 4 | Sony MDR-1RBT

Permalänk
Medlem
Skrivet av M4cmannen:

Kanon! Använder du även MacBooken som en skärm eller kör du datorn i clamshell-mode när du har skärmarna inkopplade?

Kör clamshell

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@Homerjs: Du bör kunna driva 3st externa skärmar utan problem.
Thunderbolt är egentligen Displayport + överföringsprotokoll.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin