Vilken är 2015's bästa telefon?

Permalänk

Sjukt nöjd med min Sony Z5 premium och att den har 4k skärmen är ett stort plus

Visa signatur

Dag blir natt o natt blir dag, vilket j...a underbart liv man lever när man sitter framför datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Senast man läste, så klagade många på lagg//krasch/stutter med ip6/6 plus/6S. Sen från rapportera sålda enheter till endast skeppade enheter och minskning av komponent beställningar av ip6S. ipad också störtdyker. Låter det som ett bra år för Apple?

Och kanske din egen upplevelse av enheterna och inte bara vad du läser kan ge något? Själv brukar jag göra så att jag skaffar mig egen erfarenhet (därför jag köpt bl.a. Z3 Compact / LG G4 / iPhone 6S i år), ger lite mer substans då än att bara tro på det man väljer att läsa.

Sen kan du läsa på lite om hur mkt $$ som genereras i vinst och dra din slutsats från det i kombination med din egen erfarenhet, om du har någon.

Just sayin'.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olga32:

iPhone må ha det kraftfullaste SoC på marknaden men det här testet är absolut inget bevis på det. Att det kan visa på en generell hastigare användarupplevelse i de appar man använder i testet, kanske. Men att starta och stänga av "samma" appar i olika OS skulle vara något slags mått på rå prestanda, knappast.

Edit:
Poängen jag ville ha fram är att det är ett sjukt subjektivt test som man egentligen inte kan dra några slutsatser över huvud taget av. Därav "pajastest".

Som sagt, detta är ju bara ett test i mängden. Detta må inte vara ett rent benchmarktest för råprestanda det är helt sant men de benchmark:sen är ju också högst missvisande i många fall då de inte representerar faktiskt användande (de favoriserar ofta många kärnor exempelvis, något som "normala" applikationer inte kan utnyttja alls i den mån som i dessa benchmarks). Det här testet testar åtminstone på riktiga applikationer, den visar att iPhone generellt sätt är snabbast, framförallt när det gäller de tyngre apparna.

Och hur bra enheten/OS:et är på att hålla kvar applikationer i minnet är nog högst intressant för många.

Permalänk
Medlem

Ett skit år för telefoner, 810 var skräp, högre priser, s6 halvtaskigt batteri, Nexus plastig/gigantisk ockerpris mot staterna och Note 5 släpptes inte ens i Sverige.
Det enda som blev bättre var kamrorna, hoppas 16 blir ett bättre år.

Permalänk

Efter att ha hoppat från Sony Z3 som jag inte alls var nöjd med och nu tillbaka till iOS och iPhone 6S är jag otroligt nöjd. Gillar byggkvalitén, snabbheten, kameran och saknade faktiskt Lightningporten otroligt mycket. Att sätta en micro-usb kontakt (usch) under en plastlucka är ingen snygg lösning (vet att det är pga vattentätheten men ändå). Samt så gillar jag iOS och hur integrerad den blir med alla mina andra Apple-enheter.

Visa signatur

MacBook Air 13" Mid 2015
iPhone 6S Plus Guld 64GB
Apple Watch Sport 42mm Space Grey
Playstation 4 | Sony MDR-1RBT

Permalänk

Samsung Galaxy S6 Edge plus tycker jag är den bästa mobil att köpa 2015.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supernova 1987A:

Samsung Galaxy S6 Edge plus tycker jag är den bästa mobil att köpa 2015.

När jag var i min Teliabutik och lämnade in min självspruckna Xperia så frågade jag säljaren vilken telefon som dom hade minst klagomål på och vilken telefon som dom fick in minst reparationsförfrågningar på.
Då svarade han att om man såg det från det perspektivet så var det en Samsung Galaxy man skulle ha...

Permalänk

iPhone 6s enligt mig. Uppnår alla mina personliga krav iaf. Går inte riktigt säga att en specifik telefon är bäst för alla.

Permalänk
Medlem

Min galaxy note 5 är den första telefon på länge som jag känner mig riktigt jäkla nöjd med. Bra skärm, förvånansvärt bra batteritid. Ett härligt flyt och sist S-pen som jag aldrig mer vill vara utan. Köpt från england med svenska och alla 4g band som jag är i behov av

Permalänk
Avstängd

Hehe, här är jag med en HTC ONE X från 2012 tror jag...repfri och fungerar perfekt

Visa signatur

-Filma inte med din mobil vertikalt-

Permalänk
Medlem

Inget större fan av Apple, men jag skulle nästan faktiskt säga iPhone 6S - Fullständigt omöjligt att ignorera dess innovationer.

Androidlurarna i år har antingen varit fulla av kompromisser (Snapdragon 808) eller på tok för heta och batteritörstiga (Snapdragon 810). Samsung Galaxy S6 var helt OK, men bristen på MicroSD, i en androidlur, fick mig att ogilla telefonen en hel del.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Avstängd

Moto x force är min spontana tanke utan att ha testat den "är i.a.f den jag skulle spendera större summa på " annars z5 serien är väll trevlig men den jag köper blir en honor 7 som kanske inte är bästa men prisvärd

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Har S6 och 950 XL. Dom är väldigt jämna men 950n vinner. Kanske för att den är nyast

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 6700K | 16GB DDR4 | 256GB NVMe | GTX 1070 | 550W

Permalänk
Medlem

Av de jag provat samsung s6 edge. Älskar skärmen

Permalänk

LG G4
+ skärmen (2560x1440)
+ kameran
+ inte så mycket onödigt lull (hej Samsung)
+ snabb
+ nära stock android
+ bakstycke i läder
+ batteritiden
+ priset
+ möjligt att sätta in SD-kort, viktigt för mig som har mycket musik utanför Spotify (en av få premiumtelefoner med den möjligheten idag)

- det svängda bakstycket
- långsam kamera vid dålig belysning
- LG-loggan på framsidan

Den bästa telefon jag ägt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd

SONY XPERIA Z5 PREMIUM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!