Permalänk
Medlem

Windows crash

Tjenare! Nu är det så att jag har windows 8.1, och när jag spelar något spel t.ex Gta V så craschar datorn i följande error WHEA_UNCORRETABLE_ERROR och så håller den på efter sisådär 20 minuters spelande, har felsökt och kollat alla drivrutiner osv. Så jag tänkte att det kanske var fel på mitt Windows så jag bytte tillbaks till Windows 7. Och även nu får jag ett error där det står att den crashar för att undvika skada på datorn. Vad tror ni e felet? Tack
Specs: Geforce GTX 970 EVGA
Intel Core i7-4790K CPU 4.00GHz
32 GB Ram

Permalänk
Medlem

@timkhk:
prova att köra memtest86+ se vad du får för svar där
Det kan även vara värt att se över vilka temps du har när du spelar kan vara överhettning
Vanligt fel när man har korrupta filer i windows dock så har du uteslutit det med att installera om (kanske dålig ssd?)

Permalänk
Medlem

@Mobado: Det har jag redan testat och där vart de inga fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av timkhk:

Tjenare! Nu är det så att jag har windows 8.1, och när jag spelar något spel t.ex Gta V så craschar datorn i följande error WHEA_UNCORRETABLE_ERROR och så håller den på efter sisådär 20 minuters spelande, har felsökt och kollat alla drivrutiner osv. Så jag tänkte att det kanske var fel på mitt Windows så jag bytte tillbaks till Windows 7. Och även nu får jag ett error där det står att den crashar för att undvika skada på datorn. Vad tror ni e felet? Tack
Specs: Geforce GTX 970 EVGA
Intel Core i7-4790K CPU 4.00GHz
32 GB Ram

Ta hem realtemp och kolla så temperaturen ligger som den ska vid load.
Testa med en ram sticka i taget eller annan pci-e port.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

@timkhk:

Kör du överklockat?`

Permalänk
Medlem

@Mobado: Jag har ju EVGA som redan är fabriks overclockat, så de är overclockat

Permalänk
Medlem

@timkhk:
man kan jag tycka att det borde vara stabilt från fabrik , hur ser temps ut att vara? och hur mår din hdd/ssd

Permalänk
Medlem

@Mobado: Min ssd mår bra såvitt jag vet:P men jag kollade temps på mitt grafikkort och processor när jag bara hade skrivbordet uppe o då låg de på 55-60 grader, vet inte om de är mycket?

Permalänk
Medlem

@bärplockaren: Jag får väl ta o testa de, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av timkhk:

@Mobado: Min ssd mår bra såvitt jag vet:P men jag kollade temps på mitt grafikkort och processor när jag bara hade skrivbordet uppe o då låg de på 55-60 grader, vet inte om de är mycket?

Jag skulle säga att det är lite mycket , vad får du när du spelar?

Permalänk
Medlem

@Mobado: Har inte hunnit kolla det ännu, är för trött atm, ska kolla upp de senare idag