Köpråd: Trådlöst headset, max 5000 :-

Permalänk
Medlem

Köpråd: Trådlöst headset, max 5000 :-

Hej!

Jag letar efter ett nytt headset. Budget ligger på max 5 000 :-, men ser gärna att det håller sig kring 3-4 tusen. Kan tänka mig att importera om headsetet inte finns i Sverige.

Jag har några krav lurarna måste uppfylla, och sedan några ytterligare önskemål.

Krav:

  • Trådlösa. Helst bluetooth så att de är kompatibla med min mobil.

  • Slutna, over-ear. Vill höra så lite av omgivningen som möjligt, samtidigt som omgivningen slipper höra mig.

  • Någorlunda kompetent mikrofon.

Önskemål:

  • Aktiv brusreducering

  • Stora, komfortabla lurar prioriteras över små kompakta

Några idéer? Att leta headset är en hel djungel, men känner att så fort jag söker trådlöst försvinner alla toppkandidater.

Tacksam för hjälp!
Rödlök

Permalänk
Medlem

Kan ett par Astro A50 vara nått? kanske inte dem smidigaste på stan men svårt och hitta några headsets. annars kan du ju köpa ett par hörlurar med kanske mod mic eller nån annan extern mic och då får du avsevärt fler kandidater och kolla på

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk

@Red Onion:
Kanske Siberia 800?

Ska vara kompatibelt med PC, Mac, mobilen, playstation och xbox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Argybarg:

Kan ett par Astro A50 vara nått? kanske inte dem smidigaste på stan men svårt och hitta några headsets. annars kan du ju köpa ett par hörlurar med kanske mod mic eller nån annan extern mic och då får du avsevärt fler kandidater och kolla på

Tack för input! Tanken med extern mic har definitivt slagit mig. Frågan är hur man löser problemet med trådlösheten då, samt att man får väl ytterligare ett batteri att ladda på kvällen vilket iofs inte är så jobbigt.

Då kommer följdfrågan: Finns det trådlösa hörlurar av bra kvalité som skulle motivera ett val av dessa istället för motsvarande headset?

Skrivet av Alfonsåbeerg:

@Red Onion:
Kanske Siberia 800?

Ska vara kompatibelt med PC, Mac, mobilen, playstation och xbox.

Ohh! De såg faktiskt inte dumma ut! Helt klart en favoritkandidat hittills, tusen tack

Någon som har personlig erfarenhet av Siberia 800?

Fler förslag uppskattas gott folk!

Permalänk

@Red Onion:
Kul att du gillade dem! De har själv varit i mitt intresse, dock valde jag logitech g930, endast pga priset. De gick ursprungligen på rumt 1900 men reades till 900. Hade jag dock tänkt lägga mer pengar hade det nog blivit siberia 800. Ser otroligt sköna ut och verkar ha bra kvalitet. Dessutom får man med ett extrabatteri vilket verkligen gör det hela väldigt smidigt!

Permalänk
Medlem

om du kan tänka dig att ha en separat mick så kan juh dessa vara ett riktigt hett alternativ.
Men det följer faktiskt med en mick på sladden som man kan koppla till mobilen om man vill använda sladd.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3212677

Sedan har du ju dessa också.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2964478

Dom vanliga Momentum lurarna är juh riktigt bra.