spåra word dokument och epost?

Permalänk

spåra word dokument och epost?

samlar in information via mail (var tyvär ända alternativet).
jag misstänker att det missbrukas att avsändare skickar flera svar (inte för att det spelar så stor roll).

men jag hade gärna velat sätta dit dom lite

de svarar med info i ett word dokument.
hur kan jag kolla om det är samma person som skickat mailet men från olika epostadresser?
går det att få ursprungs IP från alla mail?
går det att i word dokumentet se vems dator/ip/användarkonto som skrivit det (författare och sådan meta info är inte med i dokumentet).

tacksam för svar.

edit
det är gmail och gmx.com som mailen jag misstänker kommer från.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjarterkung:

samlar in information via mail (var tyvär ända alternativet).
jag misstänker att det missbrukas att avsändare skickar flera svar (inte för att det spelar så stor roll).

men jag hade gärna velat sätta dit dom lite

de svarar med info i ett word dokument.
hur kan jag kolla om det är samma person som skickat mailet men från olika epostadresser?
går det att få ursprungs IP från alla mail?
går det att i word dokumentet se vems dator/ip/användarkonto som skrivit det (författare och sådan meta info är inte med i dokumentet).

tacksam för svar.

edit
det är gmail och gmx.com som mailen jag misstänker kommer från.

gmx vet jag inte, men gmail kan du se headern. Välj "Visa original" i mailalternativen.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk

Gmx verkar just va någon anonym epost.

Kan jag kolla i word dokumentet istället?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjarterkung:

Gmx verkar just va någon anonym epost.

Kan jag kolla i word dokumentet istället?

Skickades från m.sweclockers.com

Efter ip-adress? Nej, det går inte.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Rekordmedlem

Du kan kolla i dokumentets egenskaper om författarens namn eller liknade står där, man kan ju ha skrivit in det i word och då åker det med i alla dokument som skrivs.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Ok, då verkar det inte gå att ta reda på vem det är som busar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Man kan ju märka alla utskickade mail med en kod som ska finnas med i svaren. Då kan en mottagande mail bara svara en gång.