RT-AC68U, de senaste firmwaren är rätt dålig..

Permalänk
Medlem

RT-AC68U, de senaste firmwaren är rätt dålig..

Sedan jag fick firmware som gör att inloggningsbilden ser ut såhär så har routern fungerat sämre.
Min RaspPi2 får ingen connection om den stått inaktiv ett tag och måste startas om.
Samt loggar man in i webgränssnittet och trycker på "Clients: X" eller "View List" så blir man utloggad nästan omgående.

Aningen störande.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Vila i frid
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SirMacke:

Sedan jag fick firmware som gör att inloggningsbilden ser ut såhär så har routern fungerat sämre.
Min RaspPi2 får ingen connection om den stått inaktiv ett tag och måste startas om.
Samt loggar man in i webgränssnittet och trycker på "Clients: X" eller "View List" så blir man utloggad nästan omgående.

Aningen störande.

http://i.imgur.com/YHjnrKJ.png

Hej,

Skickar feedbacken vidare till nätverksavdelningen. Återkommer när jag har fått svar...

God Jul!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Caroline: fick du något svar från nätverksavdelningen.

Jag vet inte om det började redan för ett år sedan, men på sista tiden tappar jag kontakten när routern varit igång ca 2 veckor. 5G nätet försvinner och webinterfacet går väldigt långsamt.
En omstart verkar hjälpa, men trist att det ska behövas.
Hade aldrig sådana här problem i början.

Permalänk

Hej Bimme,

Tyvärr så tror jag att svaret har försvunnit någonstans i Caroline's mailkorg i.o.m att hon har gått vidare i sin karriär. Ber om ursäkt för detta.

Sedan du skrev din post för cirka ett år sedan har det nu släppts ny firmware, du finner den på följande länk: https://www.asus.com/se/Networking/RTAC68U/HelpDesk_Download/

Hoppas detta löser problemet!