Jätteproblem, väggen ger inte ut internet alls

Permalänk
Medlem

Jätteproblem, väggen ger inte ut internet alls

Hej!

Jag kör med Comhem. Alltid fungerat felfritt, tills idag. En kompis ville köpa min TV och bad mig testa byta kanaler snabbt på TVn för att se hur snabb den var. Jag hade inga TV-signaler inkopplade, så jag hämtade en antennkabel och tog ut kabeln märkt "TV" från väggen. Den var kopplad till min TiVo-box, som jag inte ens installerat.

Sen när jag testat klart, skruvade jag tillbaka kabeln och nu var internet död. Jag har försökt med allt, startat om modemet, återställt det, använt andra kablar, ingenting funkar. Mobil och dator hittar modemet men får inte ut internet alls. Vad fan har hänt? Det verkar som att hålen i väggen fått kortslutning när jag tog ut kabeln från början och pajat totalt.

Alltså, kabeln mellan väggen och modemet är märkt DATA, den hade jag inte rört alls. Ändå dog allt. Jag fattar verkligen ingenting.

Hjälp mig!

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Medlem

Felsök med hjälp av comhems guide.. kan ju även vara en driftstörning

https://www.comhem.se/kundservice/felsokning

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matwik:

Felsök med hjälp av comhems guide.. kan ju även vara en driftstörning

https://www.comhem.se/kundservice/felsokning

Absolut inte driftstörning, slumpen att det ska hända precis efter jag sysslade lite med kablarna är för osannolik. Jag har testat deras felsökning, kom så långt till att de hänvisar mig mailkontakt med Comhem.

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Medlem

Ring till dem å se om de får kontakt med modemet utifrån? Har för mig att comhems support är ganska hyfsad.

Visa signatur

corsair 750d : asus a170-deluxe : asus gtx 980ti poseidon : i7 6700k : samsung 950 pro nvme 256gb + crucial 480gb msata : corsair ax860i : 16gb dominator platinum : ekwb custom loop för cpu + gpu : razer blackwidow chroma + mamba : win10 : sennheiser g4me zero : asus pg348q

Permalänk
Medlem

Fortfarande samma problem efter nio timmar får se vad Comhem har å svara...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Medlem

HALLELUJA!!!

Av ren slump såg jag att det även fanns Comhemhål i väggen i mitt sovrum. Tog med modemet dit och testade. Funkade omgående.

Så det är hålet i väggen i vardagsrummet som är paj.

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |